۷ مکان از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری سنندج

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای بازدید و لذت بردن از تمامی جاهای دیدنی سنندج، هفته‌ها یا ماه‌ها وقت لازم است.
جاهای دیدنی سنندج

سنندج یکی از شهرهای غربی و بسیار زیبای کشور است که به لطف فرهنگ غنی و طبیعت زیبای خود، هر ساله تعداد زیادی مسافر را به خود جذب‌ می‌کند. جاهای دیدنی سنندج، این شهر کوه‌پایه‌ای در دل رشته‌کوه زاگرس، بسیار زیاد بوده و شاید نتوان در یک سفر کوتاه از تمامی آن‌ها دیدن کرد. اما اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و‌ می‌خواهید یک برنامه سفر مفید برای خود تهیه کرده و تا حد امکان از جاذبه‌های سنندج دیدن کنید، با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

دریاچه سد قشلاق یک از دیدنی‌ترین جاذبه‌های سنندج

دریاچه سد قشلاق یا دریاچه سد وحدت، یکی از دیدنی ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های سنندج برای دوست‌داران طبیعت است. اگر دوست دارید تا مدتی از زمان خود را در طبیعت سنندج سپری کرده و از چشم‌انداز زیبای طبیعت این شهر لذت ببرید، دریاچه سد قشلاق‌ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.‌ می‌توانید از تفریحات آبی مانند امکانات قایق سواری در دریاچه هم بهره‌مند شوید.

دریاچه سد قشلاق

باغ سپیدار از باغ‌های تاریخی و جاهای دیدنی سنندج

باغ سپیدار که امروز به یکی از جاذبه‌های سنندج تبدیل شده است، در گذشته حیاط چاپارخانه قاجار بوده است. این باغ زیبا در مجاورت عمارت وکیل الملک ساخته شده و درختان سپیدار سر به فلک کشیده آن، نمایی بسیار زیبا به آن بخشیده‌اند. باغ سپیدار یکی از زیباترین جاذبه‌های سنندج است.

حمام خان سنندج از مهم‌ترین جاهای دیدنی سنندج

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین حمام‌ها در بین حمام‌های تاریخی ایران، حمام خان سنندج است. این حمام که یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین جاذبه‌های سنندج محسوب‌ می‌شود، در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و در کنار بازار سرپوشیده سنندج و در مجاورت مسجد داروغه به دستور همان امان‌الله خان ساخته شده است. قدمت حمام خان به دوران حاکمان صفوی برمی‌گردد.

حمام خان سنندج

بازار سرتپوله در بین جاهای دیدنی سنندج

بازار سرتپوله یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنندج است که امروزه بیشتر از یک بازار، تبدیل به یکی از جاذبه‌های سنندج شده است. این بازار در محله سرتپوله قرار داشته و از خیابان شهدا تا بازار قدیمی سنندج ادامه دارد. این مسیر در گذشته مسیر مریوان و سقز به کردستان عراق بود و تاجران زیادی از آن برای عبور و انجام تجارت‌های خود استفاده‌ می‌کردند.

حمام صلاحی از جاذبه‌های پنهان سنندج

یکی دیگر از حمام‌های تاریخی در بین جاذبه‌های سنندج، حمام صلاحی است. این حمام یکی از خاص‌ترین حمام‌های عمومی و تاریخی ایران است. چرا که سطح این حمام از سایر بناها پایین‌تر بوده و به نوعی در زیر زمین ساخته شده است. برخی از دیدنی‌ترین بخش‌های حمام صلاحی در سنندج شامل سردر ورودی، هشتی، حمام سرد خلوتی، گرم‌خانه و خزینه‌ می‌شوند.

کلیسای سنندج، یکی از جاهای دیدنی سنندج

ارمنی‌های مسیحی که از دولت عثمانی رانده شده بودند، در زمان حکومت صفویان به ایران پناه آورده و در حوالی سنندج سکونت کردند. مدت‌ها بعد و در دوران قاجار، ارمنی‌هایی که به ایران آمده بودند، یک کلیسا برای خود ساختند تا بتوانند به عبادت بپردازند. آن کلیسا، کلیسای سنندج نام گرفت و امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌های سنندج شده است.

عمارت سالار سعید

عمارت سالار سعید از جاهای دیدنی سنندج در دوره قاجار

عمارت سالار سعید یا خانه حبیبی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سنندج است که قدمت آن به دوران قاجار‌ می‌رسد. این بنا در ابتدا که ساخته شد، تنها یک عمارت مسکونی برای اشراف‌زاده‌های دوران قاجار بود. اما پس از مدتی، کاربری این بنا تغییر کرد و تبدیل به یکی از خانه‌های پیشاهنگی سنندج شد. امروزه موزه سنندج را هم در دل خود جای داده است.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دره‌ای در ایران که لبریز عشق است! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۴۵ ب٫ظ

  3. فاطمه‌

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۲۹ ب٫ظ

    ممنونم من که لذت میبرم ازخواندن اینهمه مطالب تاریخی من عاشق مطالعهوتاریخ کشورم. ممنونم از تمام دست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…