شلوغ‌ترین شهرهای نوروزی کدام است؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرهای پرمسافر و مقاصد جایگزین برای سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ را معرفی می‌کنیم تا درباره قیمت‌ها و دیگر چالش‌های سفرهای نوروزی توضیحاتی را بخوانید.
شهرهای شلوغ نوروزی

سفرهای نوروزی یکی از چالش‌های همیشگی مسافران است. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا شهرهای شلوغ نوروزی و شهرهای جایگزین آن‌ها را بهتر بشناسید.

نیمه جنوبی از شهرهای شلوغ نوروزی

نیمه جنوبی کشور شهرهای شلوغ و پرازدحامی در تعطیلات نوروز هستند، باید این شهرها را شناسایی کرد و جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفت. برای استان اصفهان، شاهین‌شهر و خمینی‌شهر به عنوان شهرهای مکمل در نظر گرفته شده است.

در استان بوشهر، عسلویه جاذبه‌های خیلی خوبی کنار دریا دارد. همچنین امکان اسکان و اقامت را دارد و مردم همین الان می‌توانند هتل‌ها را رزرو کنند. دلوار و دشستان هم در بوشهر به عنوان شهرهای مکمل سفر انتخاب شده‌اند. توصیه ما به مردم این است که به استان خوزستان سفر کنند، دزفول، شوشتر، شوش، آبادان، خرمشهر و مسجد سلیمان نیز شهرهای مکمل مرکز این استان (اهواز) هستند.

شهرهای شلوغ نوروزی

سیستان و بلوچستان یکی دیگر از شهرهای شلوغ نوروزی

در سیستان و بلوچستان شهرهای کنارک، دشت‌یاری (بیز و نوبندان)، زر آباد (روستای تنگ، درک) به عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند. در استان فارس، شهرهای کازرون، داراب، اقلید، مرودشت و در استان خراسان رضوی، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد و تربت حیدریه معرفی شده‌اند.

تهران، کرمان، هرمزگان

در استان تهران شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و ری برای سفر پیشنهاد می‌شود. در استان البرز، طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد درنظر گرفته شده است. در استان کرمان، شهرهای جیرفت و راین، در مازندران شهرهای ساری، کیاسر، بهشهر، گلوگاه، نکا و در هرمزگان، میناب، سیریک و بستک، در استان یزد، مهریز، بافق، اردکان و میبد به عنوان شهرهای مکمل درنظر گرفته شده‌اند.

تهران

استان‌گلستان قابلیت این را دارد که مکمل سفر استان‌های مازندران و گیلان باشد. خراسان شمالی و استان‌های محور غرب نیز به همین صورت می‌توانند مکمل سفر باشند. همچنین خلوت‌ترین شهرهای ایران در نوروز ۱۴۰۲ را هم بشناسید.

گیلان

کیش مشکل پرواز دارد

استان‌های هرمزگان، بوشهر، چابهار و مناطق آزاد جزء شهرهای شلوغ نوروزی هستند که ظرفیت اسکان تا صددرصد را دارند. البته منطقه آزاد کیش مشکل پرواز دارد و اگر این مشکل برطرف شود، خیلی بهتر می‌تواند اسکان مسافران را پوشش دهد.

در استان بوشهر گشت‌های دریایی به صورت مکرر وجود دارد و کمیته ویژه‌ای در ستاد هماهنگی خدمات سفر با عنوان «کمیته دریایی و اسکله صیادی» تشکیل شده است. از سویی در کنار این فعالیت‌ها، بازارچه صنایع دستی و «خیام‌خوانی» در سواحل بوشهر اجرا می‌شود.

تورهای پرنده‌نگری در چهار شهر استان خوزستان در کنار تالاب‌هایی که استان خوزستان دارد، فعال شده که کار متفاوت امسال است.

در استان سیستان و بلوچستان، نوروزگاه‌ها در سواحل جنوبی برگزار می‌شود. در زهک و چابهار برنامه‌های تفریحی برگزار می‌شود. در استان هرمزگان نیز بازی‌های ساحلی و ورزش‌های ساحلی را به تورهای گردشگری اضافه کرده‌اند.

قشم

توصیه‌ای به مسافران زمینی قشم

مسافرانی که قصد سفر به هرمزگان و جزیره قشم را دارند، وقتی می‌خواهند از بندرعباس به سمت بندر «پُل» حرکت کنند حتما ترافیک را چک کنند و زمانی را درنظر بگیرند که امکان انتقال‌شان به جزیره قشم با سرعت مهیا باشد.

مناطق آزاد چون از شهرهای شلوغ نوروزی و دارای قانون خاص هستند و به صورت مستقیم نرخ‌گذاری می‌شوند نرخ اقامتگاه‌ها در آن‌ها متفاوت است و روی افزایش نرخ‌ها تاثیر خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۱۰ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۰۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۵۱ ق٫ظ

    درود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ق٫ظ

  7. عاطفه

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

    چقدر مطالب عالی ودقیق بود مررررررسی گلبانووووو 🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ب٫ظ

      چقدر خوبه که همراه ما هستی عزیز دلم💕💕💕

      پاسخ

    • عاطفه

      ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۵ ق٫ظ

      عاشقتونم خوووو♥️😍♥️

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۰۷ ق٫ظ

        💕💕💕

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…