انسان‌هایی که مغزشان گلوله خورد، اما زنده ماندند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیلی از اتفاقاتی که ما در فیلم‌ها مشاهده می‌کنیم و به نظرمان غیر ممکن و غیر قابل باور می‌آید، در دنیای واقعی اتفاق افتاده و عده‌ای آن را تجربه کرده‌اند.
اصابت گلوله به سر

هنگامی که فیلمی را در سینما یا تلویزیون مشاهده می‌کنید که شخصی به سرش تیر خورده است، قطعا انتظار ندارید که دیگر او را زنده ببینید، زیرا مغز یک عضو حیاتی در بدن محسوب می‌شود و اصابت گلوله به آن، قطعا باعث مرگ فرد خواهد شد اما جالب است بدانید که بعضی از افراد در سراسر جهان بوده‌اند که با وجود این که تیر به سرشان خورده است اما زنده مانده‌اند. افرادی که اصابت گلوله به سر آن‌ها بی‌نتیجه بوده است را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بشناسید.

ملاله یوسف‌زی

ملاله در سال ۲۰۰۹ مشغول بلاگری در شبکه بی‌بی‌سی بود و فقط ۱۱ سال سن داشت. او در پاکستان مشغول به تحصیل بود. محلی که دقیقا از سال ۲۰۰۹ تحت کنترل طالبان قرار گرفت. در طول حمله طالبان، گلوله‌ها چند دختر را هدف گرفتند که یکی از آن‌ها به جمجمه او برخورد کرد؛ تا حدی که مغز او ورم کرد و مجبور شدند بخشی از جمجمه را بردارند و عمل کنند.

جراحی پیشرفته‌ای روی او انجام شد و او را به یک بیمارستان در بیرمنگام منتقل کردند اما مدتی بعد، کاملاً ریکاوری شد و حتی در سال ۲۰۱۴ هم جایزه نوبل را دریافت کرد.

اصابت گلوله به سر

پاتریک ایرلند

در ۲۰ آوریل سال ۱۹۹۹ پاتریک قربانی یکی از مشهورترین تیراندازی‌ها در آمریکا شد و یکی از ۳۷ نفری بود که در یک داستان تراژدی مورد تیراندازی قرار گرفتند. تیر به ساق پا و مغز او اصابت کرد اما او هم جز افرادی بود که بعد از این قضیه جان سالم به در برد؛ البته که اکنون تنها مشکلش در تکلم است.

ژاکوب میلر

ژاکوب در سال ۱۸۶۳ در یکی از کشنده‌ترین جنگ‌ها شرکت کرد. او هم دقیقا شبیه به مورد قبلی با اصابت تیر در وسط پیشانی‌اش مواجه شد و دشمن فکر می‌کرد که واقعا مرده است اما جالب است بدانید که گلوله از قسمت پیشانی حرکت کرده بود و به ناحیه دیگر صورتش رفته بود.

۱۷ سال بعد تکه‌ای از این گلوله را از داخل سرش بیرون آوردند اما این انتهای ماجرا نبود. ۱۴ سال بعد یک تکه دیگر از گلوله نیز بیرون آمد. البته او همیشه از این موضوع رنج می‌کشید اما بالاخره توانست زنده بماند.

اصابت گلوله به سر

ریچارد نوریس

نوریس زمانی که صورتش منفجر شد، بیست و دو سال داشت. او روز حادثه در حالی که مست بود، به خانه رسید و با مادرش دعوا کرد. وی حین مشاجره یک تفنگ از کشو در آورد و به مادرش گفت خودش را خواهد کشت در همین هنگام از پشت به یک قفسه خورد و تفنگ خود به خود شلیک کرد.

اصابت گلوله به سر

شلیک گلوله کودک به خودش

این اتفاق جدید نیست، در سال ۲۰۱۵، ۲۶۵ کودک در آمریکا به طور تصادفی به دیگران شلیک کرده بودند تا این که گزارش شد یک بچه ۳ ساله در میامی به مغز خودش شلیک کرده است و خانواده‌اش او را به بیمارستان رساندند.

گلوله به وسط صورت او اصابت کرده بود و پزشکان ساچمه تفنگ را از سمت چپ و پشت سر او بیرون آوردند. آن‌ها همچنین بخشی از جمجمه را برداشتند، زیرا ورم شدیدی کرده بود. خوشبختانه این کودک در عرض ۳ ماه ریکاوری شد و به خانه بازگشت. او تا مدتی روی ویلچر بود تا اینکه توانست توانایی استفاده از سمت راست بدنش را به دست بیاورد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در خانه وحشت خانواده آدمخوار چه اتفاقی افتاد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

  3. عاطفه

    ۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    بیچاره ها واقعا وقتی میگن مردن هم شانس میخواد جریان اینهاس🫣🤕

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…