چرا باید در نوروز به غرب ایران برویم؟

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر نوروزی به غرب ایران انتخاب بسیاری از هموطنان ما در این ایام است.
راهنمای سفر نوروزی به غرب ایران

جشن نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. نوروز در ۹ کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، و قزاقستان و آلبانی هر سال در ۲۱ یا ۲۲ مارس به‌طور رسمی جشن گرفته می‌شود. با راهنمای سفر نوروزی به غرب ایران در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا نوروز امسال را با شکوه‌تر از همیشه جشن بگیرید.

راهنمای سفر نوروزی به غرب ایران

بهار زیبا فرصتی بسیار مناسب است برای سفر به غرب ایران و دیدن طبیعت خفته و رویش دوباره گل‌ها و فرش سبز چمن در شهرها و کوهپایه‌های غربی کشورمان ایران. گردشگری نوروزی در غرب ایران به دلیل طبیعت بکر و زیبای استان‌های غربی و سرسبزی روح‌افزای آن‌ها در میان هموطنان طرفداران زیادی دارد.

رفتن و دیدن آثار تاریخی غرب ایران

اگر به تاریخ و تمدن ایران عشق می‌ورزید، با سفر به غرب ایران آنچه در انتظار شماست عبور از فلات‌های آتشفشانی کهن، گذر از زیر نگاه غم‌انگیز قلعه‌های متروکه و کاوش در دره‌های رودخانه‌های باستانی و عبادتگاه‌های متعدد است.

راهنمای سفر نوروزی به غرب ایران

همدان بدون شک یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت داخلی نوروزی است. همدان (هگمتانه) را مهد تاریخ و تمدن ایرانیان نامیده‌اند. استان همدان یکی از استان‌های مرتفع غرب کشور است. آب و هوای خنک و معتدل، پایتخت یکی از اولین تمدن‌های جهان باستان، وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، همدان را به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است.

همدان

مسافرت به سنندج

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای بازدید از دیدنی‌های غرب ایران در نوروز، مسافرت به شهر زیبای سنندج است. سنندج خانه ویرانه‌های قلعه‌ای متعلق به قرن یازدهم و دوازدهم، مسجد دارالاحسان و موزه سنندج است. این موزه در یک کاخ سلطنتی قرن نوزدهمی قرار دارد که اتاق عروسی آن، شاهکاری از کارهای چوبی دست‌ساز در نظر گرفته می‌شود.

مسافرت به تبریز و راهنمای سفر نوروزی به غرب ایران

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی بزرگ‌ترین شهر شمال غرب ایران است. با داشتن ردپای تمدن‌های بسیار با موقعیت جغرافیایی خاص و تاریخ پنج هزار ساله خود، با بافت تاریخی و زیبایی‌های طبیعی، تجربه سفری جذاب را به بازدیدکنندگان سفر نوروزی به غرب ایران زیبا را نوید می‌دهد.

تبریز

مسافرت به ارومیه در عید نوروز

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و در نزدیکی مرزهای ترکیه و عراق قرار دارد. این شهر با نام‌های مستعار خود به «گهواره آب» و «پاریس ایران» معروف است. ارومیه ترکیبی از اقوام با مذاهب مختلف است. اکثریت ساکنان ارومیه را ترک‌های آذربایجانی و نیز اقلیت کرد و مسیحی تشکیل می‌دهند.

مسافرت به اردبیل

نام اردبیل به معنای شهر مقدس است. استان اردبیل به دریاچه‌های دل‌انگیز و جنگل‌های بهشتی‌اش معروف است. بسیاری از مسافران پس از اولین سفر خود به اردبیل تصمیم می‌گیرند مجددا از این شهر زیبا دیدن کنند و معتقدند یک بار بازدید از آن برای جذب تمام زیبایی‌های این شهر کافی نیست.

سفر نوروزی به میانه

میانه که در آذربایجان شرقی، ایران قرار دارد، مجموعه‌ای چشمگیر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است که ارزش بازدید در سفر به غرب ایران را دارد. این شهر در شرقی‌ترین منطقه استان بین رشته کوه بزقوش و قافلان کوه قرار دارد.

مسافرت نوروزی به سرعین

سرعین شهر چشمه‌های آب ‌گرم، در استان اردبیل قرار دارد که از نظر مکان‌های تاریخی، دیدنی‌های طبیعی و چشمه‌‌های آب گرم، همیشه مقصدی محبوب در بین گردشگران بوده است.

سرعین

جشن‌های نوروزی در غرب ایران

غرب ایران خاستگاه برخی از کهن‌ترین تمدن‌ها و سلسله‌های ایرانی است که هر کدام به نوبه خود در زنده نگه داشتن سنت‌های دیرینه این سرزمین از جمله جشن باستانی نوروز نقش به‌سزایی داشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری در ایران بنایی در ایران که آن را به ۳۵ زبان دنیا می‌شناسند را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    بنظرم سفر به جنوب کشور بهترین انتخابه چون هوادر ایام عیدبهاری وعالی میشه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      به‌به، بله واقعا جنوب زیبا و دیدنی است و مردم بسیار مهربان و خونگرمی داره عزیزم💖💖

      پاسخ

  3. عاطفه

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    ولی بنظرم این شهرها تو ایام عید سرده وبارندگی زیاد دارن این شهرها برای اردیبهشت به بعدخوبه، 🫣🫣

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      بله اون موقع دیدنی‌تر هستن👌😍

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۰۵ ق٫ظ

    کرمانشاه هم خیلی جاهای دیدنی داره

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      کرمانشاه هم عالیه تو عید😍👌

      پاسخ

    • ناشناس

      ۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      با تشکراز زحمات تمامی همکارا ن جای تعجب است شهر کرمانشاه که داری اثار تاریخی و طبیعت بسیار زیبا و…که بهترین شهر غرب کشور است وتنها استانی که داری محصولات‌ گرمسیری و سردسیری ….. است مورد توجه قرار نگرفته..

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

        درباره کرمانشاه حتما یک مطلب جداگانه خواهم نوشت. دیدنی‌ها و جاذبه‌های کرمانشاه آن‌قدر زیاد هست که یک اشاره براش کافی نیست.

        پاسخ

  5. مرجان

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۵۰ ق٫ظ

    هر کدوم از این شهرها ویژگی خاص خودشو داره ودیدنش بسیار عالیه ممنون از شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      خوشحالیم که برامون نظرتون رو می‌نویسید عزیزم😍💖

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…