تپه صلیب، رمزآلودترین مکان دنیا

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با بازدید از تپه صلیب کلکسیونی از انواع و اقسام صلیب‌ها را خواهید دید که در طی قرون مختلف گرد هم آمده‌اند و آنجا را به مکانی رازآلود تبدیل کرده‌اند.
تپه صلیب

چقدر از دیدنی‌های شاخص کشورهای اروپایی اطلاع دارید؟ قاره‌ای مملو از جاذبه‌های گردشگری که هرچه بگوییم باز هم تنها گوشه‌ای از آن را به تصویر کشیده‌ایم. مقصد امروزمان کشوری است که تا به حال کمتر به آن توجه کرده‌ایم؛ جمهوری لیتوانی. اگر می‌خواهید تپه صلیب در لیتوانی را بشناسید با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

تپه صلیب در لیتوانی

در این کشور تپه عجیبی وجود دارد که تصمیم گرفتیم شما را با آن آشنا کنیم. جایی که پر از صلیب است و از نظر خیلی‌ها از رمزآلودترین مکان‌های دنیا محسوب می‌شود. اما چرا باید بر فراز تپه‌ای سرسبز و زیبا هزاران صلیب را در کنار هم قرار داده باشند؟

تپه صلیب لیتوانی

ماجرای تپه صلیب چیست؟

درگیری‌های خارجی و داخلی حکومت شوروی بر لیتوانی در سال ۱۸۳۱ میلادی به اوج رسید و وضعیت آن‌قدر بحرانی شد که مردمان این دیار برای نشان دادن اعتراضشان به وضعیت حاکم و آرام کردن ذهن و روحشان، صلیب‌هایشان را بر روی تپه‌ای می‌بردند و در آنجا به راز و نیاز می‌پرداختند. این روند آن‌قدر ادامه یافت که تپه به مکانی پر از صلیب تبدیل شد. آن‌ها با این کار قصد نشان دادن وضعیت بد جامعه را داشتند و از مسئولین و خداوند طلب کمک می‌کردند.

دیگر اشیای موجود روی تپه صلیب

علاوه بر صلیب‌هایی که برای راز و نیاز روی تپه صلیب قرار دارند، اشیا و وسایل دیگری هم روی این تپه به چشم می‌خورند. از مهم‌ترین این موارد نامه و پیام‌هایی است که مردم برای درخواست کمک به خدا و حضرت مسیح نوشته و در این مکان قرار داده‌اند. همچنین پیام‌هایی هم درباره مخالفت و اعتراض آن‌ها به فرمان ممنوعیت دین در لیتوانی در این ناحیه دیده می‌شود.

تپه صلیب

نابودی تپه صلیب

لیتوانی طی قرون مختلف شاهد جنگ و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود. به همین دلیل مخالفان از جمله سردمداران شوروی بارها سعی کردند این تپه را از بین ببرند تا به نوعی مردمان لیتوانی امیدی به پیروزی نداشته باشند. آن‌ها سعی می‌کردند هر نشانه و نمادی را که از مسیحیت بود، از بین ببرند و حتی به این تپه دورافتاده هم رحم نمی‌کردند. اگر به جاذبه‌های گردشگری عجیب علاقه دارید، روستایی که همه اهالی آن متجاوز جنسی هستند را بخوانید.

گردشگران در تپه صلیب

بلندترین محل تپه از سطح زمین ۱۰ متر بالاتر است اما در طول تاریخ و حتی هم‌اکنون گردشگران و علاقه‌مندان با شوق و انرژی به این مکان رهسپار می‌شوند. آن‌ها عقیده دارند که از خدا کمک می‌خواهند تا زندگی بهتری داشته باشند.

خوشبختانه امروزه علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی صلیب‌هایشان را همراه خود بر بالای تپه برده و در هر جایی که می‌خواهند نصب کنند.

گردشگران لیتوانی
پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری کله‌قندی‌ترین کوه جهان کجاست؟ را بخوانید.

منبع: کارناوال

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    جالبه همیشه آدمها تو همه ادیان دنبال خدا همه جا میگردن بجز قلب ودل خودشون… ما یکجور و اینها هم روی این تپه🤔🤔 »خواهش میکنم فیلم( PK(پی کی) را حتماااا ببینید» عالیههه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۵۴ ب٫ظ

      بله درسته. مرسی بابت پیشنهادت عزیزم🌹👍😘

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ق٫ظ

    جالب خدا در قلب همه هست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      بله دقیقا 💚

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…