تعطیلات بی‌نظیر آخر هفته در هفت برادران

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در مطلب پیش رو به معرفی صخره‌های هفت برادران جاده چالوس می‌پردازیم و همچنین اینکه هفت برادران کجاست.
قلعه هفت برادران

وقتی صحبت از جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس‌ می‌شود بسیاری از ما به یاد آبشارها و رودخانه‌های آن‌ می‌افتیم. آبشارهایی نظیر آبشار خور، آدران، هفت چشمه، سپهسالار و هریجان. جاده چالوس علاوه بر رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا و پرتعدادش زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوان دیگری نیز دارد. یکی از این جاذبه‌های دیدنی صخره‌های هفت برادران است که آن را با نام قلعه هفت برادران نیز‌ می‌شناسند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

قلعه هفت برادران کجاست؟

در پاسخ به این سوال که هفت برادران کجاست باید به سراغ مشهورترین تونل جاده چالوس برویم. تونل کندوان که به نوعی نماد و سمبل جاده چالوس نیز به شمار‌ می‌رود. قلعه هفت برادران درست پس از این تونل دو کیلومتری واقع شده است.

تکه سنگ‌های کله قندی شکل که تعداد آنها هفت عدد است در حقیقت حاصل کنده‌کاری‌های کارگران در زمان ساخت جاده چالوس است. بر فراز یکی از این صخره‌ها دیلم استفاده شده توسط یکی از کارگران به نشانه یادگار قرار داده شده است.

قلعه هفت برادران

دیگر جاذبه‌های جاده چالوس

در این مطلب به معرفی چند جاذبه گردشگری دیگر که در حاشیه جاده چالوس قرار دارند می‌پردازیم.

غار یخ مراد

این جاذبه گردشگری یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های جاده چالوس و صد البته یکی از جالب‌ترین غارهای ایران محسوب‌ می‌شود. غار یخ مراد، بیش از هر چیز به خاطر قندیل‌های منحصربه‌فرد خود معروف است.

باغ لاله‌های گچسر

دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر به غیر از قلعه هفت برادران، باغ لاله‌های پرآوازه این روستا است. این باغ که آن را با نام باغ لاله‌های جاده چالوس نیز‌ می‌شناسند به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایران همواره میزبان گردشگران پرشماری است.

باغ لاله‌های گچسر

درخت سرو اورس شهرستانک

یکی از قدیمی‌ترین موجودات جاندار ایران نیز در مسیر جاده چالوس قرار گرفته است. درخت سرو اورس شهرستانک درختی پیر و باشکوه با قدمتی بالغ بر دو هزار و هشتصد سال است. این سرو پیر که یادگاری از دوران ماقبل امپراتوری هخامنشی است در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس قرار دارد.

روستای ارنگه

روستای ارنگه مانند قلعه هفت برادران، مملو از جاذبه‌های گردشگری است و هر نقطه آن ضیافتی سخاوتمندانه از زیبایی‌های طبیعت دارد. آبشار هفت چشمه مرتفع ترین آبشار جاده چالوس و یکی از بلندترین آبشارهای کل ایران است. برای دیدن جاذبه‌های بیشتر از ایران عجیب‌ترین هتل ایران، اقامتگاه لوله‌ای را بخوانید.

کوچه باغ‌های نسا

نسا روستایی سرسبز و حاصلخیز واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است. این روستا انباشته از باغ‌های میوه است و شغل اکثر اهالی روستا نیز باغداری است. نسا پرورش دهنده یکی از مرغوب ترین سیب‌های ایران است. عمده جذابیت این روستا در نزد گردشگران نیز همین باغ‌های میوه و پیچیدن عطر آن‌ها در میان کوچه باغ‌های آن است.

کوچه باغ‌های نسا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری در این روستای ایرانی زنان پادشاهی‌ می‌کنند را بخوانید.

منبع: سلام نو

۸ دیدگاه

  1. عرفان

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۰۱ ق٫ظ

    اسم این سنگ ها هفت برادر نیست که اسم شون هفت خواهر است

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

      🤔🤔🤔

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    خیلی زیباس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  4. عاطفه

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۵۷ ب٫ظ

    چقدر جالب و دیدنی وقشنگ بود.این مطلب!! 👏👏👏👏من خیلی رفتم شمال ولی ازاین مکان‌های زیبا اطلاعی نداشتم ممنونم بخاطر اطلاع رسانی شما🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۰۲ ب٫ظ

      ممنون از خودت عزیز دلم که همراه ما هستی 💕😍

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…