بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات در منزل

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات با استفاده از مواد طبیعی و شوینده‌های شیمیایی قابل انجام است. اما بسیاری از مواد شوینده شیمایی مانند وایتکس و جوهرنمک باعث تغییر رنگ و خراب شدن آبکاری برخی شیرآلات می‌شوند.
روش های تمیز کردن شیرآلات

شیرآلات بخش مهمی از دکور خانه هستند و توجه به نظافت و درخشش ظاهری آنها اهمیت بالایی دارد. از طرفی به دلیل استفاده مداوم و روزانه از شیرآلات، ایجاد لکه و رسوب بر روی آنها حتمی است. خوشبختانه تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات با روش‌های ساده خانگی به راحتی قابل انجام است و نیازی به خرید شیرآلات جدید نیست. برای یادگیری موثرترین روش های تمیز کردن شیرآلات در این مطلب با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

انواع روش های تمیز کردن شیرآلات

طبق روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم می‌توانید تمیز کننده‌ دلخواه خود را برای شروع کار انتخاب کنید.

انواع روش های تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ساده‌ترین و موثرترین ماده برای تمیز کردن شیرآلات، سینک، اجاق گاز و سایر تجهیزات خانه و آشپزخانه است. برای استفاده از جوش شیرین روی شیرآلات دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

  1. مخلوط ۱/۴ فنجان جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب گرم در یک کاسه شیشه‌ای ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاید. اگر مخلوط بیش از حد آب دارد، مقداری جوش شیرین اضافه کنید و اگر بیش از حد سفت باشد، چند قطره آب اضافه کنید.
  2. خمیر به دست آمده را با استفاده از اسفنج، پارچه یا مسواکی نرم بر روی شیرآلات بمالید. این کار را ادامه دهید و تمام سطوح و گوشه‌ها را با استفاده از مسواک آغشته به خمیر تمیز کنید. مراقب باشید که از اجسام زبر و سفت مانند سیم ظرفشویی برای این کار استفاده نکنید. حتی اگر قصد استفاده از مسواک برای تمیز کردن شیرآلات را دارید حتما چک کنید که مسواکتان کاملا نرم باشد. تا باعث ایجاد خش روی شیر نشود.
  3. شیرآلات را با آب سرد بشویید و سپس به کمک پارچه‌ای تمیز، سطوح را خشک کنید. حالا خواهید دید که شیرآلات شما چقدر تمیز و درخشان شده‌اند.

تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات با سرکه

اگر پوست حساسی دارید قبل از کار با سرکه دستکش در دست کنید تا از پوستتان در برابر مواد تحریک کننده محافظت کنید. ابتدا مطمئن شوید که بر روی شیرآلات گرد و خاک وجود نداشته باشد. تمیز کردن شیرآلات با سرکه از موثرترین روش‌ها است اما حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا اثر نهایی خود را بر روی شیرها بگذارد. برای استفاده از سرکه مراحل زیر را طی کنید:

  1. از نسبت برابر سرکه و آب استفاده کنید، هر دوی این مواد را داخل ظرفی شیشه‌ای ریخته و مخلوط کنید. برای بیشتر شیرآلات ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از سرکه و آب (۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر) کفایت می‌کند.
  2. پارچه‌ای تمیز را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و آن را بر روی همه قسمت‌های شیرآلات بکشید. اجازه بدهید پارچه آغشته به مخلوط آب و سرکه به مدت یک ساعت بر روی سطوح شیرآلات باقی بماند.
  3. بعد از یک ساعت با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خشک، شروع به تمیز کردن سطوح کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی شیرآلات، اسفنج را خیلی سفت نکشید.
  4. اگر مدت زیادی است که شیرآلات خانه را تمیز نکرده‌اید توصیه می‌کنیم مراحل ۲ و ۳ را مجدد انجام دهید و پارچه آغشته به آب و سرکه را به مدت یک ساعت دیگر روی شیرآلات قرار دهید.
  5. در پایان، با پارچه تمیزی شروع به خشک کردن سطوح شیرآلات کنید.

نکته: سرکه برای تمیز کردن شیرآلات کروم و طلا عالی است. اما دقت کنید برای شیرآلات قدیمی آهن و نیکل از این ماده استفاده نکنید.

روش های تمیز کردن شیرآلات چیست

تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

روش موثر آخر استفاده از آب و صابون است. صابون ماده‌ای بی‌ضرر است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. بوی آزاردهنده‌ای ندارد و آسیبی به رنگ شیرآلات نمی‌زند. برای استفاده از این روش در برق انداختن شیرآلات، کافی است محلول آب و صابون را به اسفنجی نرم یا پارچه‌ای تمیز آغشته کنید و تمام سطوح شیر را با آن تمیز کنید. یک ترفند جالب برای مصرف صابون در تمیز کردن شیرآلات این است که مقداری صابون رنده کنید و در ظرف کوچکی نگهداری کنید. به این ترتیب هر سری برای تمیز کردن سطوح سینک و شیرآلات از این صابون آماده استفاده کنید. بعد از تمیز کردن تمام زوایای شیرآلات با صابون، از آب سرد برای پاک کردن شیر استفاده کنید و سپس با پارچه تمیزی آن را خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳۰ کیلو کاهش وزن بدون عمل با دستگاه جدید!+ویدیو را بخوانید.

منبع:چارسو

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  5. عاطفه

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

    این جوش شیرین و سرکه چقدر کاربرد دارند همه چیز وهمه جا را میشه شست. از درودیوارو ظرف وظروف وگاز ودندان وبدن و… 🙃یجورر معجون محسوب می شود.. 🤭🤭🤭یکمم حل کنیم بخوریم شاید درونمون هم جرم زدایی وبیمار زدایی بشه راحت اینوری میشیم یا اونوری🤭

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

      ای بابا 😁😁😁😁

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…