رپورتاژ آگهی

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت کشور کانادا، ثبت شرکت است.
ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت مخصوص افرادی است که قصد خلق یک کسب و کار در کشور کانادا را دارند. با توجه به اینکه اقتصاد کانادا پایدار است، ثبت شرکت، روشی پر سود و پر بازده برای مهاجران به شمار می‌رود. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا به معیارهای مختلفی از جمله نوع شرکت، نوع خدمت یا کالا، ایالتی که شرکت را در آن ثبت می‌کنید و هدف شما از شروع کسب و کار بستگی دارد.

چگونگی ثبت شرکت در کانادا

با توجه به اینکه مهاجران و تمامی افراد غیرکانادایی امکان ثبت شرکت در کانادا را دارند، می‌توانند با روش ثبت شرکت اقامت کشور کانادا را دریافت کنند. به صورت کلی در کانادا می‌توان به چند شکل شرکت ثبت نمود:

  • ثبت شرکت به صورت فردی در کانادا (Sole Proprietorship)
  • ثبت شرکت به صورت مشارکتی در کانادا (Partnership)
  • ثبت شرکت سهامی در کانادا (Corporation)

ثبت شرکت به صورت فردی (Sole Proprietorship)، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار است. در این روش، به دلیل عدم تمایز قانونی میان شخصیت حقیقی و حقوقی، کسب و کار کاملا تحت مالکیت شما است و تمام درآمد به شما تعلق خواهد داشت و می‌توانید در اظهارنامه مالیاتی، آن را درآمد شخصی خود گزارش دهید. همچنین شما شخصا مسئول تمامی خطرات احتمالی خواهید بود.

در روش ثبت شرکت به صورت مشارکتی (Partnership)، شرکت توسط دو یا چند نفر اداره خواهد شد. هر یک از شرکا در میزان سرمایه اولیه، نیروی کار و تمامی دارایی شرکت سهیم است و یک قرارداد فی مابین تمام شرکا نوشته می‌شود. در قرارداد نحوه تقسیم درآمد و مسئولیت‌ها مشخص می‌شود.

ثبت شرکت سهامی در کانادا (Corporation)، از ساختارهای قانونی پیچیده‌ای برخوردار است. در این روش یک نهاد حقوقی توسط مالکیت شرما به ثبت می‌رسد. شرکت سهامی در کانادا دارای تشریفات رسمی بوده و میان شرکت و شرکا فاصله مالیاتی و قانونی ایجاد می‌کند. ثبت این شرکت با توجه به استان محل سکونت انجام می‌شود و هزینه‌های ثبت آن بیشتر خواهد بود. این شرکت‌ها به صورت سالیانه، گزارشات مالیاتی را به نهادهای مرجع ارائه می‌دهند.

هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

افرادی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند باید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشند. از مهم‌ترین فاکتورها برای ثبت شرکت بحث هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا است. یکی از مزایای ثبت شرکت در کانادا نرخ مالیات پایین است. نرخ پایین مالیات به کسب و کار اجازه می‌دهد تا بخشی از درآمد به صورت پس انداز و بخشی از درآمد برای کسب و کار سرمایه‌گذاری شود. دولت کانادا به منظور جذب سرمایه‌گذاران در سراسر جهان نرخ مالیاتی شرکت‌ها را پایین نگه داشته و در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته از ۱۸% به ۱۵% کاهش داده است.

هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا وابسته به معیارهای مختلفی از جمله محل تاسیس شرکت و نوع شرکت است. در کانادا می‌توان ۳ نوع شرکت ثبت نمود و شرایط هر یک در برخی موارد متفاوت است. اما به صورت کلی مهم‌ترین شرایط تاسیس شرکت در کانادا حضور خود صاحب کسب و کار است و نمی‌توان مدیریت شرکت را به شخص ثالث واگذار نمود.

شرایط ثبت شرکت در کانادا
۱ برخورداری از حداقل ۱۸ سال سن برای مدیریت شرکت
۲ دریافت برگه عدم سوء پیشینه برای مدیریت و نبودن در حالت ورشکستگی
۳ برخورداری از ۵۱ درصد سهام شرکت برای مدیریت
۴ ارائه نامه تمکن مالی تا ۱ سال آینده
۵ ارائه بیزنس پلن به اداره مهاجرت کانادا
۶ انتخاب اسم مناسب برای شرکت
۷ داشتن تاثیر مثبت بر اقتصاد کانادا
۸ برخورداری از رزومه مناسب در حوزه فعالیت شرکت

 

از جمله مدارک لازم برای ثبت کردن شرکت در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک هویتی شخصی شامل (شناسنامه، گذرنامه، مدارک اثبات تاهل یا عدم تاهل)
  • ارائه بیزنس پلن
  • ارائه رزومه مناسب
  • ارائه سوابق و مدارک تحصیلی
  • ارائه اظهارات بانکی

ثبت شرکت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

به طور کلی سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کانادا بسته به نوع شرکت و دیگر فعالیت‌های شخصی متفاوت است و امکان ثبت شرکت به صورت استانی، ایالتی و فدرال وجود دارد. می‌توان گفت هزینه ثبت شرکت در کانادا بالا نیست و به معیارهایی مانند محل قرارگیری شرکت و نوع فعالیتی که انجام خواهید داد، بستگی دارد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا برای ایالت‌های مختلف در جدول زیر ذکر شده است:

ایالت میزان هزینه
انتاریو کانادا ۳۶۰ دلار
ایالت آلبرتا ۴۵۰ دلار
ایالت کبک ۳۲۶ دلار
ایالت کلمبیا ۳۵۰ دلار

ثبت شرکت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا وجود ندارد و از جمله شهرهایی که شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کانادا را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تورنتو
  • ونکوور
  • مونترال
  • کبک

به طورت کلی می‌توان گفت، میزان هزینه ثبت در دو ایالت ونکوور و تورنتو بیش از سایر ایالت‌ها است. علاوه بر هزینه مالی، یکی دیگر از هزینه‌هایی که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیت دارد، هزینه زمانی است. مدت زمان ثبت شرکت بین ۲۰ الی ۳۰ روز کاری است. خوشبختانه دولت کانادا توانسته است با فراهم کردن شرایط مساعد برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشور، مهاجران و سرمایه‌گذاران زیادی را به سوی خود جذب کند. در این میان اگر یک تیم با تجربه مانند موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام از صفر تا صد ثبت شرکت در کنار شما باشد، با خیالی آسوده‌تر گام‌های مهاجرت را طی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…