شرایط طلاق به دلیل خیانت زن

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیلی وقت‌ها داشتن رابطه نامشروع یا خیانت از طرف هر یک از زوجین باعث فروپاشی کانون خانواده و صدور حکم طلاق می‌شود.
طلاق به دلیل خیانت زن

در اسلام خیانت به‌عنوان عملی حرام تلقی شد و ارتکاب آن از سوی هر فردی دارای مجازات است؛ اما باید این را در نظر داشته باشید که چون پای آبرو و حیثیت افراد وسط است درصورتی‌که نتوانید با دلایل کافی آن را اثبات کنید خود فرد شاکی از طرف قاضی مجازات خواهد شد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا به موضوع شرایط طلاق به دلیل خیانت زن بپردازیم.

طلاق به دلیل خیانت زن

اگر مردی متوجه ارتباط و دوستی همسرش با مرد نامحرم از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی شود می‌تواند به آن زن اتهام خیانت بزند همچنین به‌طورکلی بر اساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، آن زن مشمول اعمال مجازات برای رابطه نامشروع می‌شود و ازآنجایی‌که حق طلاق با مرد است او می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد؛ اما مرد برای اثبات خیانت زن باید دلایل کافی را داشته باشد تا بتواند آن را ثابت کند. برای ازدواج باید شرایط خاصی را در نظر بگیریم اگر می‌خواهید این شرایط را بدانید به مطلب این زن و مرد هرگز نمی‌توانند ازدواج کنند مراجعه کنید.

خیانت زن

شرایط طلاق به دلیل خیانت زن

یکی از راه‌های اثبات خیانت زن این است که خود متهم در مقابل قاضی یا بازپرس پرونده قرار بگیرد و با زبان خودش به خیانت اعتراف کند، آن را نوشته امضا و اثر انگشت بزند؛ اما اگر زن به طور مستقیم اقرار نکند، آیا مرد می‌تواند با استفاده از ارائه عکس‌هایی از پیام‌های زن با مرد دیگر خیانت او را ثابت کند و درخواست طلاق دهد؟

پاسخ به این سؤال بستگی به نظر مستقیم قاضی پرونده دارد؛ یعنی ممکن است قاضی آن مدارک شما رو بپذیرد و ممکنه است اصلاً آن را قبول نکند. البته مرد باید در نظر داشته باشد که حتی اثبات خیانت، نمی‌تواند دلیل برای عدم پرداخت مهریه آن زن باشد و مهریه در هر صورتی به زن تعلق می‌گیرد.

به‌طورکلی اگر زن یا مردی موفق به اثبات خیانت همسر خود نشوند به ۸۰ ضربه شلاق (جرم قذف) محکوم خواهد شد. پس سعی کنید قبل از اقدام برای اثبات خیانت و درخواست طلاق، با راه‌های اثبات خیانت از طریق چت و غیره آن آشنا شده و درخواست خود را با دلایل کافی ثبت کنید.

شرایط طلاق به دلیل خیانت زن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا دخالت در زندگی دیگران مجازات دارد؟ را مطالعه کنید.

منبع: www.heyvalaw.com

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  6. حق الناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

    بافتوشاپ وبدنام کردن زن میتواندمرد به آرزویش برسد وبدون هیچ دلیلی اززن جداشودطبق اثبات قرآن خیانت زن باید دوتاشاهدعینی داشته باشد زنگ وپیام نمبتوانداثبات خیانت زن روثابت کندمردان امروزی باتوجه به هوس بازبودن به این مسئله تاحدودی خیلی کم بارمسئولیت ازسرشون خارج میکنند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …