آلماگل، بهشت طبیعت‌گردان در گنبدکاووس

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تالاب آلماگل یکی از جذاب‌ترین تالاب‌های شهرستان گنبد کاووس است که در بخش «داشلی برون» قرار دارد.
تالاب آلماگل

گلستان که می‌روید نفستان تازه می‌شود و چشمتان به جمال طبیعتی بکر، روشن. تالاب آلماگل یکی از زیبایی‌های وصف‌ناپذیر شهرستان گنبدکاووس در گلستان است که آبی مرواریدی اما شور دارد. این تالاب به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گنبدکاووس بستری امن و دوست‌داشتنی را برای گیاهان و جانوران زیادی فراهم کرده به‌طوری که خیلی از پرنده‌ها آن را برای کوچ انتخاب می‌کنند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

جاهای تفریحی و دیدنی نزدیک به تالاب آلماگل

آلماگل به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گنبدکاووس که در دل طبیعت زیبای گرگان قرار گرفته باید هم جاهای تفریحی و دیدنی زیادی داشته باشد. تالاب آلاگل و آلماگل، گل‌سرسبد تالاب‌های گلستان هستند و این موضوع را فقط وقتی متوجه می‌شوید که با پاهای برهنه قدم روی خاک باران خورده این منطقه می‌گذارید.

بهترین زمان بازدید از تالاب آلماگل

گنبد کاووس

گنبد کاووس که به آن گنبد قابوس هم می‌گویند بزرگ‌ترین شهرستان استان گلستان است. این شهر به دلیل وجود بلندترین برج آجری دنیا شهرت پیدا کرده که در قرن یازدهم میلادی ساخته شده. از طرفی شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان اولین شهر ایران با معماری شطرنجی هم شناخته می‌شود. در زمان‌های قدیم و در محل فعلی شهر گنبد کاووس، شهری به اسم «هیرکان» بود که بعدها «جرجان» شد.

اینچه برون

اینچه برون یکی از شهرهای مرزی شهرستان گنبدکاووس استان گلستان است. مرکز این شهر، بخش داشلی‌برون بوده و به‌عنوان شهری زیبا با آب‌وهوایی فوق‌العاده خوب شناخته می‌شود. این شهر در یک منطقه شوره‌زار قرار گرفته و زمین‌های اطراف آن هم از سیلاب‌های فصلی رودخانه مرزی اترک تاثیر می‌گیرند. به همین دلیل هم به شهر اینچه برون، «شهری بر باریکه تپه» می‌گویند.

تالاب آلاگل

یکی از تالاب‌های زیبای نزدیک به تالاب آلماگل یک تالاب دیگر به نام آلاگل است. این تالاب در شرق جاده آق‌قلا به اینچه برون و در فاصله ۶۰ کیلومتری از شمال گنبدکاووس قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از تالاب آلماگل

تالاب به خاطر آب‌وهوای خوبش و همین‌طور خنکای نسیمی که از روی آب می‌وزد در فصل بهار و تابستان پُر از گردشگر می‌شود. اگر عاشق و شیفته آب‌وهوا و رنگ‌های پاییزی درختان هستید، پس پاییز زیبا را برای سفر به تالاب آلماگل انتخاب کنید. البته بگویم که این تالاب پاییزهای سرد و زمستانی سردتر دارد. پس با خودتان لباس گرم ببرید.

تالاب آلماگل، گلی زیبا در مرز ایران و ترکمنستان

تالاب آلماگل، گلی زیبا در مرز ایران و ترکمنستان

اگر عاشق کشف جاهای جدید هستید، پس تالاب آلماگل می‌تواند انتخاب خوبی برای یک سفر زمستانی کوتاه باشد. خصوصا حالا که شهرهای بزرگی مثل تهران و کرج و قزوین با وارونگی دما دست و پنجه نرم می‌کنند. برای خلاصی از این هوای آلوده و نفس‌گیر، آخر هفته را به جاهای دیدنی گنبدکاووس مثل تالاب آلاگل و آلماگل و آجی گل بروید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ۱۰ جاذبه دیدنی هرمز که قبل از مرگ باید ببینید را مطالعه کنید.

منبع: علی بابا

۴ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۲ ق٫ظ

    سپاس از شما 🙏🙏لطفا از زیبایی های گنبد کاووس و سنت ها ولباسها وغذاها و پرورش اسب و… بیشتر مطلب بزارین🙏🙏🙏.. شنیدم بسیار زیباست ومردمان خیلی خوبی دارد، انشاالله قسمت بشه حضوری برویم وببینیم🙏🙏😍😍🌹

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…