اسرار غار قاتل ایران چیست؟

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسم کرمانشاه بیشتر از همه ما را یاد بیستون‌ می‌اندازد اما این شهر جاذبه‌‌های معروف دیگری مثل غار پرآو دارد، غاری که غارنوردی در آن آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵ نفر جانشان را در راه کشف آن از دست داده‌اند.
غار قاتل در ایران

تصور بیشتر ما از غارها، حفره‌ای است که در دل کوه‌‌ها پدید آمده است و قندیل‌‌های زیبایی از سقف آویزان است و خفاش دارد! اما غارهای منحصربه‌فرد زیادی هستند که با غارهای معمولی دیگر فرق دارند و گاهی غارنوردی در آن‌‌ها حتی به قیمت از دست دادن جان تمام‌ می‌شود! یکی از این غارهای خطرناک در کشور خودمان ایران و در کرمانشاه قرار گرفته است و به غار قاتل در ایران معروف است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

چه گروهی غار قاتل در ایران را کشف کرده‌اند؟

حتما برایتان جالب است که بدانید اولین بار چه کسانی موفق شدند غاری تا این حد خطرناک را کشف کنند، انگلیسی‌‌ها و بعد از آن لهستانی‌‌ها اولین کاشفان این غار بودند. غارنوردان زیادی کنجکاو شده بودند که بدانند در این غار چه خبر است برای همین گاهی به صورت فردی و گاهی هم دسته جمعی برای غارنوردی به سمت این غار‌ می‌رفتند ولی هر بار موقعیت سخت غار، مانعی جدی برای موفقیت بود.

غار پرآو، غار قاتل در ایران

با این حال، چندان طول نکشید تا بالاخره در سال ۱۳۷۰ رسیدن به انتهای غار ممکن شد! آن هم با برنامه‌ریزی‌‌ها و تلاش‌‌های زیادی که تیم کانون کوهنوردان کرمانشاه انجام داد. حالا که دیگر مثل گذشته رسیدن به انتهای این غار در نظر غارنوردان غیرممکن نبود افراد بیشتری دست به کار شدند تا این غار عجیب را از نزدیک ببینند.

غار پرآو، غار قاتل در ایران

غار پرآو در زبان محلی یعنی پرآب اما با دیدن تصاویر این غار اثری از آب نمی‌بینیم. با این حال در طول مسیرهای طولانی غار آب زیادی به چشم‌ می‌خورد که از ذوب شدن یخ‌‌های زیرزمینی به وجود آمده است. قسمتی از غار که بیشترین آب را در خود جای داده حوضچه انتهای غار است که حدود ۳ متر در آن آب وجود دارد. اگر غارنورد حرفه‌ای هستید برای غارنوردی در این غار باید فصل بهار یا تابستان به این منطقه بروید چون در پاییز و زمستان سردی هوا مانع از این کار‌ می‌شود.

غار قاتل در ایران، مکانی اسرارآمیز

غار قاتل در ایران، مکانی اسرارآمیز

رفتن به جاهای اسرارآمیز که ناشناخته‌‌های زیادی دارند آرزوی خیلی از ماجراجویان است، کسانی که همیشه به دنبال جایی رمزآلود هستند تا جذابیت‌‌های آن را کشف کنند. اگر تجربه کوهنوردی و یا غارنوردی دارید و یا اهل ماجراجویی‌‌های هیجان‌انگیز هستید شاید با خواندن وصف زیبایی‌‌های غار هوایی سری به این غار بزنید، اما باید بدانید که این غار با غارهای معمولی فرق دارد و حتما باید با تجهیزات مناسب به داخل آن بروید و از قبل آموزش‌‌های لازم را دیده باشید.

در آخر این نکته را یادآوری‌ می‌کنیم که غارنوردی در این غار فقط مخصوص افراد حرفه‌ای است و افراد عادی اصلا امکان پیمایش آن را ندارند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری سازه‌های آبی ۱۰ هزار ساله شوشتر + ویدیو را مطالعه کنید.

منبع: الی گشت

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۲:۲۲ ق٫ظ

    این اطلاعات. بازحمات زیادی.تهیه.میگنید.ودراختیار.دیگران.قرارمیدهید.جای.تشکر.دارد.من.به.نوبه.خودم..خیلی.خیلی.ممنونم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  5. خودخوا

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ق٫ظ

  6. خودخوا

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  8. عاطفه

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۷:۵۳ ب٫ظ

    چقدر جالب بود مرسی من زیاد رفتم کرمانشاه ولی هیچوقت نمیدونستم ونشنیدم چنین غاری وجود دارد😍سپاسگزارم ازشما بخاطر اطلاع رسانی 🙏🙏🌹🌹

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

    • اخنیاری

      ۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

      اجرکم عندالله فی امان الله

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…