قد این روستا هر سال ۲ سانتی‌متر بلند می‌شود!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که این روستا به آرامی تکان می‌خورد حرکت آن خیلی کم حس می‌شود و دانشمندان فقط به کمک تصاویر ماهواره‌ای توانستند به این پدیده پی ببرند.
روستای ویلاند در بریتانیا

در روستای ویلاند در بریتانیا و در شهر کوچک دوون (Devon) اتفاقی عجیب افتاده است. دانشمندان می‌گویند این روستا هر سال به اندازه ۲ سانتی‌متر به طرف بالا می‌رود و قدش هر سال بلندتر می‌شود! هنوز هیچ‌کس نمی‌داند دلیل این اتفاق چیست! این موضوع از طریق تصاویر ماهواره‌ای که در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ از این روستا گرفته شده اثبات شده است. فکر می‌کنید چه اتفاقی در این روستا در جریان است؟! با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا درباره پدیده عجیب این روستا بیشتر بدانید.

روستای ویلاند

حرکت عمودی روستای ویلاند در بریتانیا

این نوع بالا آمدگی‌ها در کنار معدن‌ها اتفاق می‌افتد و در این‌جور مواقع پمپ آب متوقف می‌شود تا آب کم‌کم به اعماق زمین برگردد. از آن جایی که هیچ معدنی در این محل به چشم نمی‌خورد محققان تصمیم گرفتند تا تاریخچه این روستا را دربیاورند و ببینند که آیا در گذشته در این محل، معدنی وجود داشته یا نه. سرانجام مشخص شد که تابه‌حال هیچ معدنی در این محل وجود نداشته و با این پاسخ ناامیدکننده محققان هیچ ایده‌ای نداشتند برای اینکه چه اتفاقاتی در این روستا در حال وقوع است.

زیر زمین چه خبر است؟

متخصصان می‌گویند دلیل اینکه هم مناطق شهری و هم مزارع اطراف به طور هم زمان در حال بالا رفتن هستند در اعماق زمین نهفته است. موضوع بالا آمدن همه قسمت‌های روستای ویلاند در بریتانیا آن‌قدر عجیب است که گروهی از محققان می‌خواهند به زیر زمین بروند و ببینند که در اعماق زمین چه خبر است! اگر در زیر زمین نشت مایعات یا تخلیه ضایعات اتفاق می‌افتد در این صورت محیط زیست در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

روستای ویلاند

علت حرکت روستای ویلاند در بریتانیا

هیچ کس تا به حال نفهمیده که این روستا چرا هر سال در حال بالا رفتن است! خود مردم این روستا به سادگی متوجه این بالا رفتگی نمی‌شوند و چون تمام قسمت‌های زمین به یک اندازه بالا می‌رود هیچ خانه یا ساختمانی خراب نمی‌شود. برای دیدن عجایبی در کشور خودمان روستایی در ایران که ورود زنان به آن ممنوع است را بخوانید.

یکی از محققان می‌گوید شاید عجیب‌ترین موردی که تابه‌حال به آن برخورده‌ایم بالا آمدگی دو سانتی‌متری روستای ویلاند است که هر سال هم تکرار می‌شود!

وضعیت روستای ویلاند در بریتانیا

قدمت روستای ویلاند در بریتانیا به عصر آهن برمی‌گردد و در آن امکاناتی مثل باشگاه فوتبال، تالار و مدرسه وجود دارد. امروز چیزی در زیر زمین در حال حرکت است و کل روستا مدام بالا می‌رود! در واقع چیزی در زیر زمین حرکت می‌کند و ویلاند هم در بالا قرار گرفته و این روستا چه دوست داشته باشد یا نه هر سال دارد دو سانتی متر به سمت بالا می‌رود.

روستای ویلاند در بریتانیا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری عجایب، سرهایی که بدنشان زیر زمین است را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۴:۳۴ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

    چقدر جالب بود بخصوص این که خود مردم این روستا به سادگی متوجه این بالا رفتگی نمی‌شوندچون تمام قسمت‌های زمین به یک اندازه بالا می‌رود هیچ خانه یا ساختمانی خراب نمی‌شود.🧐 اگر ایران بود زمین رانش کرده بود و تمام مردم ناپدید شده بودن🤕خدای اونطرف با خدای ما خیلییی فرق میکنه هاااچقدر فرق میزاره 😥😥🤔🤔🤔

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۴:۳۶ ب٫ظ

      آخی 😁😁😁

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۵:۴۳ ق٫ظ

      عجب!! حکایتی /

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۵:۴۴ ق٫ظ

      عجب حکایتی عجب شکایتی !

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

  7. احمدعلی شیری

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۰ ب٫ظ

    عالی ا.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…