چگونه در یک هفته پوستی درخشان داشته باشیم؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن پوستی شفاف و درخشان می‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند اما همیشه به طور طبیعی به وجود نمی‌آید.
داشتن پوستی درخشان در یک هفته

داشتن پوستی درخشان در یک هفته ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما با انجام برخی کارها ممکن است. پیروی از یک رژیم سختگیرانه برای یک هفته شامل پاک‌سازی و مرطوب کردن صورت، به شما کمک می‌کند تا به آن درخشندگی برسید؛ اما مراقبت مناسب از پوست بسیار بیشتر از شستن صورت است. داشتن درخشش و حفظ آن شامل بسیاری از عادات روزانه شما می‌شود و حفظ آن‌ها به شما کمک می‌کند پوستی درخشان را برای مدت طولانی حفظ کنید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

داشتن پوستی درخشان در یک هفته

برای این کار احتیاج به چند مرحله دارید:

شناخت اولیه انواع پوست

در ابتدا برای داشتن پوستی درخشان در یک هفته باید انواع اولیه پوست را بیاموزید. پنج نوع مختلف پوست وجود دارد: خشک، چرب، مختلط، معمولی و حساس و مهم است که قبل از شروع درمان پوست خود بدانید کدام یک از آن‌هاست. هر نوع پوستی به طور متفاوتی درمان می‌شود، بنابراین یادگیری نحوه درمان پوست شما درخشان‌ترین درخشندگی را به شما می‌دهد.

پاک‌سازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده را یاد بگیرید

پاک‌سازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده را یاد بگیرید و به یک برنامه روزانه پایبند باشید. مهم است که این روال را هر روز دنبال کنید، زیرا رطوبت و تمیزی موردنیاز پوست شما را تامین می‌کند. انجام این کار در صبح به شما کمک می‌کند روز خود را با داشتن چهره‌ای شاداب و تمیز شروع کنید و سپس این روال را در شب تکرار کنید.
افرادی که پوست حساس‌تری دارند یا پوست خشک‌تری دارند، باید این کار را فقط یک‌بار در روز انجام دهند، زیرا تمیزکردن بیش از حد پوست می‌تواند آن را حتی بیشتر خشک کند و باعث تحریک بیشتر آن شود.
به یاد داشته باشید که لایه‌برداری نیز مهم است. با استفاده از اسکراب صورت یا لایه بردار آنزیمی دو تا سه بار در هفته برای پوست‌های معمولی یا چرب و یک تا دو بار در هفته برای پوست‌های خشک یا حساس لایه‌برداری کنید.

پاک‌سازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده را یاد بگیرید

صورتتان را پاک کنید

یک پاک‌کننده نرم و ملایم بخرید تا صورت خود را هر روز با آن بشویید. با شستشوی صورت خود با آب گرم شروع کنید تا کثیفی از پوستتان پاک شود و سپس از یک پاک‌کننده برای پاک‌کردن چربی و پاک‌سازی صورتتان استفاده کنید. پاک‌کننده را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و با حرکات دایره‌ای از مرکز صورت به‌آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. سپس با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

کرم پاک‌کننده آبرسانی بیشتری دارد، بنابراین ممکن است در صورت شما احساس طراوت بیشتری داشته باشد و اگر پوست خشکی دارید بهتر است. با این‌حال، اگر پوست چرب‌تری دارید یا می‌خواهید آرایش را پاک کنید، می‌توانید از پاک‌کننده ژل نیز استفاده کنید. علاوه‌بر پوستتان شما باید به موهای خود نیز اهمیت بدهید، برای تقویت مو به مطلب چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟ اشاره کنید.

پاک‌کردن آرایش

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش را پاک کنید، حتی اگر معمولاً صبح صورت خود را تمیز می‌کنید. باقی‌ماندن هرگونه آرایش روی صورت در هنگام خواب باعث می‌شود که صبح‌ها صورت شما چرب‌تر شود و منافذ پوست را مسدود کند. می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایش یا دستمال‌های پاک‌کننده برای پاک‌کردن سریع هرگونه آرایش چشم یا صورت استفاده کنید.

پاک‌کردن آرایش

تونر بزنید

یک‌تکه پنبه بردارید و تونر را روی آن بریزید، یا پنبه را در تونر فرو کنید و سپس روی ناحیه T و سایر نواحی آسیب‌دیده بکشید. اگر پوست چرب دارید، تونر برای هدف قراردادن آن مناطق مشکل‌دار عالی است.
اگر پوست شما خشک یا حساس است، هنگام استفاده از تونر مراقب باشید تا پوست شما بیش از این خشک نشود و همیشه تونر را روی یک ناحیه کوچک آزمایش کنید تا ببینید چگونه روی پوست شما تاثیر می‌گذارد. برخی از تونرها ممکن است قوی‌تر از سایرین باشند، بنابراین بهتر است بطری‌ها را بخوانید و در مورد بهترین تونر برای پوست‌های خشک یا حساس تحقیق کنید. پوست خود را مرطوب کنید. هنگامی که صورت خود را تمیز کردید، می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا صورت خود را هیدراته و سالم نگه دارید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

ازآنجایی‌که ناحیه زیر چشم شما نازک‌ترین قسمت پوست شما است، رطوبت زیادی ندارد. مقداری از کرم دور چشم را به‌اندازه یک نخود زیر چشم در اطراف استخوان بزنید و بگذارید پوست شما با کرم خیس بخورد. انجام این کار همچنین می‌تواند در صورت داشتن حلقه‌های سیاه زیر چشم، چین‌وچروک یا پف چشم کمک کند.

از کرم دور چشم استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب برای خودتان چال گونه ایجاد کنید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ق٫ظ

    باسلام دوست گرامی واقعا مطالب شما بسیار مفید وارزنده است ممنونماز زحمات شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    سلام واقعا مفید بودممنون از متن شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ دی ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      ممنونیم از همراهی شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. شیرین

    ۲۱ دی ۱۴۰۱ در ۱:۱۱ ق٫ظ

    این مطالبی که در مورد زیبایی میگذارید خیلی مهمه ممنونم از زحماتی که میکشید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      عزیزید و ممنون از حضورتون💖🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

    درود بر شما مطالب خوب ومفید سپاس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…