راز غار چهل دختر پردیس چیست؟

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای کمرد یکی از روستاهای زیبا و خوش آب‌وهوای بخش جاجرود و از روستاهای اطراف تهران است که در ۲۵ کیلومتری شرق تهران و در مسیر جاده آبعلی، بین بخش جاجرود و شهر جدید پردیس قرار دارد.
آبشار کمرد

آبشار کمرد در بیست کیلومتری تهران بین جاجرود و شهر جدید پردیس و در روستای کمرد واقع شده است. این آبشار زیبا در کنار روستای کمرد و در منطقه‌ای سرسبز و زیبا قرار گرفته است. این مکان با اینکه در استان تهران و در نزدیکی جاجرود قرار گرفته اما منطقه کمتر شناخته شده‌ای است. اگر چه این آبشار زیبا فقط در فصل بهار آب دارد ولی زیبایی این منطقه مختص به یک فصل نیست و در تمام فصول سال دیدنی است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

غارهای کمرد

مساحت یکی از این غارها به ۲۰ متر هم می‌رسد و مسیر دسترسی به آن بسیار جالب است و نوعی صخره‌نوردی کوتاه به نظر می‌رسد. غارهای کوچک و بزرگ و شکاف‌های عمیق بر دیواره آبشار کمرد فراوان هستند که در هنگام بی‌آبی نیز منظره آبشار را دیدنی می‌کنند. این آبشار برای یک تور یک روزه در جمع گرم خانواده بسیار عالی خواهد بود.

غار چهل د ختر

مسیر دسترسی به کمرد

در مسیر تهران-فیروزکوه، بعد از طی مسافت ۲ کیلومتر از شهر جاجرود به منطقه کمرد خواهید رسید. منطقه کمرد در طول مسیر گسترده شده و کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیادی در بین راه قرار دارد. با رسیدن به این منطقه از اولین دوربرگردان برگشته و وارد راه اصلی کمرد شوید. بعد از رسیدن به روستا باید بقیه راه را پیاده طی کنید. مسیر زیبا و سرسبزی که از کنار جوی آب می‌گذرد و کمتر از ۱ کیلومتر طول دارد.

آبشارهای روستای کمرد

مسیر دسترسی به روستای کمرد به نوعی «کوره راه» محسوب می‌شود؛ یعنی این راه به جایی نمی‌رسد. منطقه اطراف آبشار کمرد درختان تنومند و گسترده‌ای دارد که فضای وسیعی روی آن سایه می‌اندازد و منظره‌ای دل‌انگیز به وجود می‌آورد. آبشار کمرد از صخره‌ای با ارتفاع کم به پایین می‌ریزد. البته آب این آبشار متمرکز نیست یعنی مجموعه آبشارهای کوچکی هستند که با ارتفاع کم از صخره‌ها سرازیر می‌شوند.

کمرد جاجرود

غار چهل دختر

در پشت این آبشار نیز غار کوچکی معروف به «غار چهل دختر» واقع شده است. افسانه‌های محلی از ورود چهل دختر به غار حکایت می‌کنند که هرگز از آنجا برنگشتند و آدم را به یاد افسانه «بش قارداش» در بجنورد می‌اندازد. اگر به مطالب جالب گردشگری علاقه دارید، راز وهم‌آلود کلبه‌ وحشت انزلی! را بخوانید.

روستای کمرد هنوز هم میزبان خانه‌های قدیمی است، یکی از خانه‌های قدیمی که تاکنون شکل قدیمی خود را حفظ کرده در ضلع شمالی روستا قرار دارد. امامزاده طیب ابن طاهر که در گذشته متعلق به کدخدای ده بوده است.

امامزاده دو برادران

امامزاده دیگری نیز به نام دو برادران در نزدیکی آبشار کمرد و کنار چشمه کوچکی به نام چشمه دو برادران قرار دارد. تعدادی درخت در کنار یک سنگ بزرگ مشخص شده‌اند. امامزاده در کمرکش کوه و جنوب روستایی به نام نسوم قرار دارد، به طوری که تقریبا از تمامی مناطق روستای کمرد می‌توان مزار آن‌ها را مشاهده کرد.

آبشار کمرد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری کوچه صد تومانی ها در تهران کجاست؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  4. عباس آقا

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

    سلام و تشکر بابت زحماتتون برای تهیه این مطلب جالب 🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      سپاس از لطفتون

      پاسخ

  5. عاطفه

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    هرجا خوش آب وهواس وکنار چشمه است امامزاده ها هم سبز شدن خیلی جالب است وقابل تفکرر….

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      چی بگم

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۶:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…