بهشتی بی‌نظیر به نام بندرعباس

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه‌های بندرعباس شامل مکان‌هایی چون مسجد و حمام گله‌داری، قلعه فین، کلاه فرنگی و … هستند که شما را با دیدنی‌های آنجا آشنا می‌کند.
جاذبه های گردشگری بندرعباس

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا جاذبه های گردشگری بندرعباس را بهتر بشناسید. پاییز و زمستان، فصل رفتن به جنوب کشور است. آب و هوای متعادل، جاذبه‌های فراوان، آب‌های شفاف خلیج فارس، مردم خونگرم و بسیاری دلایل دیگر، به شما‌ می‌گویند که باید برای یک مسافرت فراموش‌نشدنی به بندرعباس در استان هرمزگان بروید. این شهر بندری یکی از مناطق ایران است که مردم مهربانش زبانزد خاص و عام هستند.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

برای تماشای تمام این جاذبه‌ها، بلیت هواپیمای بندرعباس را بخرید و چمدان خود را ببندید.

حمام گله‌داری

یکی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بندرعباس حمام گله‌داری است که به صورت موزه‌ای درآمده و در بخش مرکزی شهر در محله بازار اوزی‌ها قرار گرفته است.‌ می‌توان گفت که این حمام تنها حمامی است که از گذشته بندرعباس باقی مانده و قدمت آن به تاریخ قاجار برمی‌گردد.

حمام گله‌داری

مسجد گله‌داری

یکی از مساجد مهم شهر بندرعباس، مسجد گله‌داری است که در سال ۱۲۹۶ ه.ق بنا شده است. ستون‌های ۳۶ تایی مسجد گله‌داری با گچبری تزیین شده‌اند و شبستان آن به خاطر آب و هوا، توسط تیر و تخته‌های چوبی و اندود گلی بنا شده است. در ابتدا این مسجد به‌جای مسجدی که از آن کوچک‌تر بود، ساخته شد.

مسجد گله‌داری

پل لاتیدان از جاذبه های گردشگری بندرعباس

طولانی‌ترین پل تاریخی ایران، پل لاتیدا است که در سال ۱۳۷۲، به خاطر سیلی که در روستای نیم‌کار در شهرستان خمیر جریان پیدا کرد، از زیر خاک بیرون آمد. کارشناسان قدمت این پل را ۵۰۰ سال تخمین زده‌اند. با اینکه طول آن ۱ کیلومتر بوده و ۲۳۳ دهانه داشته اما امروزه تنها ۳۳ دهانه آن سالم مانده است.

پل لاتیدان

برکه‌های باران

این اسم زیبا به آب انبارهایی اختصاص داده شده که در خیابان ۲۲ بهمن شهر بندرعباس قرار گرفته‌اند. پنج آب انبار در فضای وسیعی در این منطقه دیده‌ می‌شوند که گنبدهای آن‌ها شاخصه‌های اصلی‌شان محسوب‌ می‌شوند. این آب انبارها در فضای موزه خلیج فارس هستند که البته دو موردشان بیرون از این محدوده قرار گرفته‌اند.

عمارت کلاه فرنگی

کلاه فرنگی، یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس است که در گذشته در آن تجارت داخلی و خارجی انجام‌ می‌شد. قدمت این عمارت را به دوره صفویه نسبت‌ می‌دهند. نام این عمارت به این دلیل انتخاب شده که معماری آن الهام گرفته از سبک اروپایی است. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، لوت، عروس صحراهای ایران + ویدیو را ببینید.

عمارت کلاه فرنگی

صید مشتا

یک نوع ماهیگیری در بندرعباس وجود دارد که به آن مُشتا‌ می‌گویند. صید مشتا از جاذبه‌های بندرعباس است که‌ می‌توانید در سفر به آن به تماشایش بپردازید. برای این نوع صید نیاز است که ماهیگیر زمان جزر و مد را بداند، چوب‌هایی در ساحل بگذارد و یک تور ماهیگیری به آن وصل کند. به این صورت زمانی که آب بالا‌ می‌آید، ماهی و آبزیان به داخل آن‌ می‌روند و با پایین آمدن آب، صید آن‌ها صورت‌ می‌گیرد.

قلعه فین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندرعباس قلعه فین است که در بخش فین، روی تپه‌ای مرتفع قرار گرفته است. باستان‌شناسان معتقدند که این قلعه در اواسط زمان ورود اسلام به ایران احداث شده است و احتمالا کاربرد نظامی و حفاظتی داشته است. با اینکه در زلزله سال ۱۳۸۶، قلعه فین تخریب شد اما هنوز هم جزء آثار دیدنی بندرعباس محسوب‌ می‌شود.

قلعه فین

مسجد جامع دلگشا

در نبش بلوار طالقانی محله‌ای وجود دارد که به نام محله دلگشا شناخته‌ می‌شود. مسجد دلگشا نیز در همین محله و در خیابان ساحلی بندرعباس قرار دارد. ساختمان قدیمی مسجد دلگشا در سال ۱۷۵ ه.ق ساخته شده است و در سال ۱۳۵۴ شمسی، بیشتر قسمت‌های آن به‌جز بخشی از شبستان، بازسازی شده است.

مسجد جامع دلگشا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری زنان لب بشقابی، جاذبه گران‌قیمت اتیوپی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۱ در ۵:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…