طلاق از طرف دختر باکره چه شرایطی دارد؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی زوجین در دوران عقد به این نتیجه می‌رسند که ادامه زندگی برایشان غیرممکن است و تصمیم به جدایی می‌گیرند.
طلاق دختر باکره

بسیاری از افرادی که در دوران عقد هستند در مورد طلاق دختر باکره سوال می‌پرسند. در عرف زمانی‌که زن و مردی با یک‌دیگر ازدواج می‌کنند، محرم تلقی می‌شوند اما مرسوم است که بعد از برگزاری مراسم عروسی اقدام به رابطه زناشویی می‌کنند. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا به این موضوع بپردازیم.

طلاق دختر باکره

طلاق از طرف زن در دوران عقد یا طلاق دختر باکره دارای شرایط خاصی است. در برخی موارد زن بدون رضایت شوهر می‌تواند از وی جدا شده و درخواست طلاق کند. یکی از مواردی که زن بدون رضایت شوهر می‌تواند طلاق بگیرد، زمانی است که در منزل شوهر دچار عسر و حرج شده و ادامه زندگی برایش غیرممکن می‌شود. همچنین در سند ازدواج شروط ضمن عقدی درج شده است که بعضا به زن حق طلاق داده است.

در دوران عقد و قبل از داشتن رابطه زناشویی (طلاق دختر باکره) نیز ممکن است زن تقاضای طلاق کند. برای مثال اگر در دوران عقد مشخص شود که مرد اعتیاد دارد، زن می‌تواند به‌صورت یک‌طرفه درخواست طلاق کند. یکی از موضوعات حقوقی مهم که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند ارث است، اگر به مطالبی پیرامون ارث علاقه دارید، به مطلب هیچ ارثی به این افراد تعلق نمی‌گیرد مراجعه کنید.

طلاق از طرف دختر باکره

برای تنظیم دادخواست طلاق در دوران عقد و هنگامی که زن باکره است، باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات اثبات‌کننده حق طلاق زن را نیز ضمیمه کرد. البته مشاوره‌های خانواده قبل از طلاق نیز ضرورت دارد. حکم طلاق از طرف زن را دادگاه صادر می‌کند و برخلاف طلاق توافقی، مرد نمی‌تواند از این حکم و تصمیم سرپیچی کند و باید زن را طلاق بدهد.

از نکات دیگری که باید اشاره کنیم آن است که باکره یا دوشیزه بودن دختر در دوران عقد باید توسط آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی مشخص شود و در این‌صورت حکم طلاق بائن غیر مدخوله از طرف دادگاه صادر می‌شود.

باکره بودن زن در طلاق آثاری مانند نصف شدن مهریه یا نداشتن عده را در پی دارد. به بیان دیگر زنی که باکره است و اقدام به طلاق می‌کند، بعد از طلاق احتیاجی به نگه داشتن عده ندارد و می‌تواند بلافاصله، مجددا ازدواج کند.

حق طلاق زن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب نکات مهم طلاق توافقی را در این ویدیو ببینید را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …