اگر اعصاب ندارید، به این ۵ نقطه ایران نروید

۱۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مناطق ترسناک یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند که طرفداران زیادی در بین مردم جهان دارند و کشور ما هم دارای تعداد زیادی از این جاذبه‌ها است.
مکان های خطرناک و ترسناک ایران

آیا مکان های خطرناک و ترسناک ایران را می‌شناسید؟ اماکن گردشگری معمولی شبیه موزه، بنا‌های تاریخی یا منظره‌های طبیعی را فراموش کنید. قرار است در اینجا شما را با مکان های ترسناک ایران که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ رابطه دارد آشنا کنیم. مکان‌هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، همه دربرگیرنده این تعریف می‌شوند؛ مکان‌هایی  که به هیچ وجه در شب نباید از آن‌ها بازدید کنید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

قلعه جنی‌ها یکی از مکان های خطرناک و ترسناک ایران

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن نگاهی بکند، زیرا همه عجله دارند تا به کشتی یونانی، از مشهورترین جاهای دیدنی کیش، برسند. این قلعه به «قلعه جنی» در میان ساکنین منطقه شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد، زیرا اهالی منطقه بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند و شب‌ها از خانه خود بیرون می‌آیند.

در ساعاتی که خورشید از جزیره دور و تاریکی حکم‌فرما می‌شود این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این محیط افزوده است.

قلعه جنی ها از مکان های خطرناک ایران

غار پَراو در ایران

غار پَراو در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار گرفته است. این غار که سکوت مطلق و ترسناکی در آن جاری است از عمیق‌ترین و صعب‌العبورترین غارهای دنیاست که ورود به آن برای گردشگران و حتی غارنوردان بدون داشتن تجربه و آموزش‌های کافی تا حدی ناممکن است. این غار همیشه هوایی سرد دارد و دیوارهایش از نوع ریزشی هستند.

مثلث برمودای ایران

کویر به خودی خود مملو از رمز و راز است. ریگزار ترسناک و خارق‌العاده‌ای به اسم «ریگ جن» در منطقه کویری سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده‌ای را که به آن سفر می‌کند به کام مرگ می‌کشاند.

این منطقه که یکی از داغ‌ترین نقاط روی زمین است، پوشیده از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک است که آن را به یکی از صعب‌العبورترین ناحیه‌های دنیا تبدیل نموده است. در طول قرن‌ها، هیچ‌گاه کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی‌کند. به علت وقوع حوادث بی‌پاسخ و بدون منطق زیاد در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند.

کویر ریگ جن

گورستان جن‌ها در ایران

در روستای تیس در نزدیکی چابهار، یک قبرستان قدیمی وجود دارد که یکی از مکان های خطرناک ایران است که با سنگ قبرهای عجیب مزین شده‌اند. مردم محلی بلوچ به اینجا جن سنط یا همان قبرستان جن‌ها می‌گویند. همه این قبرها در یک ردیف و روی سطح صخره‌ای به صورت مستقیم کنده شده‌اند!

همان‌طور که متوجه شدید شکل این قبرها با تمامی قبرهایی که تابه‌حال دیده‌اید، متمایز است. ساکنان این شهر معتقدند که اینجا گورستان جن‌هاست و مخصوصا در حین شب نباید از این مکان گذر کرد و در غیر این صورت عذاب سختی درانتظار شخص خاطی است. برای دیدن مکان‌های عجیب دنیا، مطلب ۵ مکان ممنوعه‌ای که هیچ‌کس اجازه ورود ندارد! را بخوانید.

گورستان جنی ها

قلعه آدم خوار

قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر، و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است. می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند به طور مرموزی ناپدید می‌شدند گویی که قلعه زنده است و آن‌ها را می‌بلعد.

کم‌کم با ناپدید شدن آدم‌ها، این قلعه به «قلعه آدم‌خوار» مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید و به یکی از مکان های خطرناک و ترسناک ایران بدل شد.

قلعه آدمخوار

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب عجیب گردشگری ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  2. فرامرز

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

    عالی،عالی،بسیار عالی،ممنون از لطف شما.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    سلام خیلی عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون از حضورتون🌹😊

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ب٫ظ

    واقعا وحشتناکه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

      ممنونم که همراه ما هستید دوست عزیز🌹

      پاسخ

  10. عاطفه

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

    توایران باید هزار بار قربون اجنه شداز امنیت وآرامش

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی و لطف همیشگی شما سر کار خانم🌹💖

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…