ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟

۹
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای گذراندن ساعاتی هیجان‌انگیز و ترسناک در تهران و اطراف آن، جاذبه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها حس واقعی ترس و دلهره را تجربه کنید.
ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران

اگر به‌دنبال تجربه ترس و هیجان در پایتخت هستید، در این مطلب ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی می‌کنیم. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران

اگر در تهران هستید و روحیه کنجکاو و ماجراجو دارید، برای تجربه روزی هیجان‌انگیز و ترسناک نیازی به سفر طولانی ندارید. در تهران و اطراف آن جاذبه‌هایی وجود دارند که با ورود به آن‌ها ترس و دلهره واقعی را تجربه خواهید کرد.

خانه اجنه دربند

در محله دربند تهران، خانه‌ باغی مخروبه وجود دارد که اهالی محل بر این باور هستند که پر از ارواح و اجنه است و آن را خانه اجنه یا خانه ارواح نامیده‌اند. در این خانه سال‌ها است کسی زندگی نمی‌کند و از لحظه ورود به خانه روی در و دیوار آن با نقوش و جملات ترسناکی مواجه می‌شوید. شیشه پنجره‌های آن شکسته و روی زمین ریخته است. گفته می‌شود هر از گاهی صدای وزش باد در این خانه به گوش می‌رسد؛ اما برگ درختان تکان نمی‌خورد یا صدای گربه به گوش می‌رسد؛ اما گربه‌ای در آن دیده نمی‌شود. همچنین وقتی کسی در آنجا نیست، صدای خنده از خانه به‌گوش می‌رسد؛ حتی صدای پا و سایه کسانی شنیده و دیده می‌شود که خودشان حضور ندارند.

خانه اجنه از ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران

موزه عبرت یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران

آدرس: تهران، میدان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان فردوسی جنوبی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی، پلاک ۱۱

موزه عبرت از جاهای ترسناکی است که در مرکز تهران قرار دارد. این موزه در گذشته زندان و شکنجه‌گاه سرویس اطلاعاتی محمدرضا شاه پهلوی (ساواک) بود؛ اما اکنون با تغییر کاربری، حال ‌و روز زندانیان سیاسی در زمان پهلوی را روایت و بازدیدکنندگان را با گوشه‌ای از تاریخ معاصر کشور آشنا می‌کند.

غار گل زرد

آدرس: مازندران، منطقه پلور

غار گل زرد در استان مازندران، در منطقه پلور و در مراتع شمالی روستای منظریه قرار دارد و یکی از جاهای ترسناک اطراف تهران است. این غار رودخانه‌ای، چند هزار سال قدمت دارد و نخستین بار در سال ۱۳۵۸ کشف شد. بخش ترسناک گل زرد، دهانه بسیار باریک ورو‌دی‌ غار است که طول آن را باید به‌صورت سینه‌خیز و ۱۰ متر بعدی را با حرکت پا‌مرغی طی کنید. پس از عبور از این دهانه به دهلیزی می‌رسید که می‌توان در آن ایستاد و ادامه مسیر غار را طی کرد. مسیر غار گل زرد مشخص است و نیازی به نشانه‌گذاری ندارد. البته در طول مسیر گودال‌ها و آبروهای کوچکی وجود دارد که باید از ورود به آن‌ها خودداری کرد.

غار گل زرد از جاهای ترسناک اطراف تهران

غار رودافشان

آدرس: تهران، دماوند، ۲۵ کیلومتری فیروزکوه، منطقه سیدآباد، روستای رود افشان

غار رودافشان یکی دیگر از ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران است که غارهای تاریک با چشمان براق خفاش‌ها در فیلم‌های ترسناک را تداعی می‌کند. تعداد بسیار زیاد خفاش‌ها، لغزنده بودن کف غار و همچنین بوی بدی که در بخش‌های مختلف این غار مرموز به مشام می‌رسد، سفر عجیب و رمزآلودی را رقم می‌زند. خفاش‌های رودافشان در اعماق این غار و در تاریکی مطلق زندگی می‌کنند. اگر از این حیوان نمی‌ترسید، ماجراجویی در این غار از هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایتان خواهد بود. ورود به این غار در سفرهای تک‌نفره و همچنین بدون آمادگی و شناخت آن اصلا توصیه نمی‌شود و بهتر است با افراد باتجربه از آن بازدید کنید.

قبرستان ظهیرالدوله

آدرس: تهران، میدان قدس، خیابان دربند، خیابان ظهیرالدوله

گورستان‌ها یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین مکان‌هایی هستند که در عین مرموز بودن، آرامشی وصف‌نشدنی به‌همراه دارند. آرامستان ظهیرالدوله در منطقه دربند تهران، در ابتدا ملکی شخصی بود؛ اما مدت‌ها است که به آرامگاه بسیاری از بزرگان، فرهنگ، سیاست، هنر و ادبیات فارسی ایران تبدیل شده است.

متاسفانه این گورستان‌ به‌دلیل مدیریت نامشخص، متروک و ناشناخته مانده و به‌دلیل عدم رسیدگی به مکانی ترسناک تبدیل شده است.

گورستان لهستانی‌ها

آدرس: تهران، بزرگراه امام علی، بلوار پاسدار گمنام، میدان امام حسن مجتبی

با شنیدن نام جنگ، ترس در وجود هر فردی رخنه می‌کند. گورستان لهستانی‌ها یادآور بخش بزرگی از تاریخ دردناک جنگ جهانی دوم است. کشورهای زیادی در جنگ جهانی دوم درگیر بودند؛ حتی کشورهای بی‌طرفی مثل ایران؛ ورود پناه‌جویان لهستانی به ایران یکی از پیامدهای این جنگ بود.

نیروهای نظامی و داوطلب برای پیوستن به مقاومت اروپا، ایران را ترک کردند؛ اما هزاران شهروند غیرنظامی، زن و کودک تا سه سال، ایران را برای زندگی انتخاب کردند و در نهایت در ایران ماندند. دلیل جان باختن بسیاری از لهستانی‌هایی که در این گورستان دفن شده‌اند، سوء‌تغذیه در دوران اسارت، قحطی و ابتلا به بیماری‌های واگیردار در مدت اقامت در ایران بود.

گورستان لهستانی ها

گورستان متفقین

آدرس: تهران، قلهک، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان دولت

گورستان متفقین از جمله جاذبه‌های تاریخی و مرموز و ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران است که در ضلع جنوبی باغ قلهک، محل سفارت انگلیس و در خیابان دولت تهران واقع شده است.

گورستان متفقین به نام‌های گورستان جنگی یا گورستان دولت نیز معروف است که ۵۰۰ سرباز و متفق کشته‌شده در جنگ‌­های جهانی اول و دوم در آن دفن شده‌اند. گورستانی بزرگ و زیبا با سنگ‌هایی یک‌دست و منظم که روی هریک از آن‌ها مشخصات افراد را نگاشته‌اند. اگر به تهرانگردی علاقه دارید، بهشتی رویایی در چند قدمی تهران را بخوانید.

روستای ارواح سنگی وردیج

آدرس: تهران، کیلومتر ۹ اتوبان شهید خرازی به‌سمت غرب، خروجی روستاهای وردیج و واریش

روستای وردیج با مجسمه‌های سنگی، یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. صخره‌های این روستا با اشکال خاص خود منظره جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. زمین‌شناسان به وجود آمدن این اشکال را ناشی از نوعی از فرسایش باد، به نام هوازدگی می‌دانند که نمونه‌ای کم‌‌نظیر و دیدنی از تغییرات بافت زمین است. برخی از اهالی این منطقه معتقدند که این مجسمه‌ها در واقع موجوداتی بوده‌اند که به سنگ تبدیل شده‌اند. این منطقه با تاریکی هوا به‌طرز عجیبی وحشتناک و دلهره‌آور می‌شود.

روستای وردیج از جاهای ترسناک اطراف تهران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب جالب از گردشگری دیدنی‌ترین نقاط اصفهان در پاییز را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ب٫ظ

    ایران بسیار زیبابود ولی کاری کردن ک همه جاومکانش ترسناک باشه 😥😵‍💫بنظرم تنها جایی ک ترسناک نیست ونیستن قبرستانها ومرده های ایرانه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۴۵ ب٫ظ

      ممنونیم که همراه همیشگی ما هستید سر کار خانم عاطفه 😊🌹💖

      پاسخ

    • سحر

      ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ب٫ظ

      سلام بهترین تحقیق را کردید مرسی🤗

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

        ممنون بابت حضور ارزشمند شما🌹

        پاسخ

    • ناشناس

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ب٫ظ

      تونل وحشت در پارک ارم۱۳۶۰ اطلاعات خپبی بود…..مممون

      پاسخ

    • ناشناس

      ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۳۵ ق٫ظ

      احسن ، احسن مرحبا

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…