بوی بد پا را با این ۵ راهکار ساده از بین ببرید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوی پا همچون بوی بد بدن و بوی بد دهان مشکل ناخوشایندی است و موجب خجالت زدگی فرد در جمع می‌شود.
از بین بردن بوی بد پا

از بین بردن بوی بد پا یکی از مشکلاتی است که افراد به دنبال رفع سریع آن هستند. بوی پا می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی فرد را تحت تأثیر قرار بدهد. در مکان‌هایی مانند فرودگاه یا باشگاه که فرد مجبور است کفش خود را درآورد، بوی بد پا موجب خجالت او خواهد شد. همراه ما در این مطلب از مجله دلتا با باشید تا برای رفع این مشکل کمک‌تان کنیم.

از بین بردن بوی بد پا

از پودرهای جذب‌کننده‌ رطوبت استفاده کنید

وقتی پاهایتان را تمیز و خشک کردید، می‌توانید از پودرهایی مانند جوش شیرین، نشاسته‌ ذرت و پودر بچه استفاده کنید. این پودرها به‌خوبی رطوبت را جذب می‌کنند و باعث از بین بردن بوی بد پا می‌شوند.

از محلول‌های طبیعی ضدقارچ استفاده کنید

محلول‌های ساده‌ای که در ادامه معرفی می‌شوند، به شما کمک می‌کنند بوی بد پاهایتان را از بین ببرید.

  • برای از بین بردن بوی پا می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید. برای این کار یک سهم سرکه سیب را با دو سهم آب ترکیب کنید و پاهای‌تان را در آن قرار بدهید تا با از بین بردن باکتری‌ها، به کاهش بوی پا کمک کنید. سرکه سیب با خاصیت ضدقارچی‌اش با بوی پا مبارزه می‌کند.
  • استفاده از چای نیز می‌تواند به درمان بوی پا کمک کند. ۴ تا ۵ عدد چای کیسه‌ای را در یک لیتر آب بریزید. می‌توانید از چای کیسه‌ای ساده یا چای کیسه‌ای نعنایی استفاده کنید. چای را به روش همیشگی‌تان درست کنید. سپس اجازه بدهید خنک شود و پاهای‌تان را به‌مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار بدهید. این کار را هر روز انجام بدهید.
  • روش دیگر برای از بین بردن بوی پا، استفاده از نمک‌ها است. برای این کار نصف فنجان نمک کوشر یا یک‌چهارم فنجان نمک اپسوم (سولفات منیزیم) را در ۴ فنجان آب بریزید و به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاهایتان را در آن قرار بدهید. این روش تأثیر مثبتی در افزایش سلامت پوست و کشتن قارچ‌ها دارد و به پیشگیری از بیماری‌های پوستی و درمان بوی پا کمک می‌کند.

در همه‌ روش‌های بالا پس از اتمام کار، پاهای خود را کاملا خشک کنید تا برای از بین بردن بوی بد پا با مشکلی مواجه نشوید.

کفش‌تان را عوض کنید

برای از بین بردن بوی بد پا هر روز یک کفش خاص نپوشید. این کار به جلوگیری از ایجاد بوی پا کمک شایانی می‌کند. وقتی که از ۲ یا ۳ جفت کفش استفاده کنید، به کفش‌‌های‌تان فرصت می‌دهید که قبل از استفاده‌ بعدی کاملا خشک شوند. این کار می‌تواند به پیشگیری از «کراتولیز حفره‌ای» کمک کند. کراتولیز حفره‌ای عارضه‌ای است که موجب ایجاد حفره‌هایی در کف پا می‌شود و قدرت تحمل فشار بر سطح کف پا را کاهش می‌دهد.

پوشیدن کفش‌های چرمی به پاهای‌تان اجازه‌ تنفس می‌دهد و در جلوگیری از ایجاد بوی بد پا بهتر از کفش‌های پارچه‌ای عمل می‌کند. همچنین پوشیدن صندل و کفش‌های باز نیز می‌تواند از ایجاد بوی پا جلوگیری کند.

استفاده از کفی‌های جداشدنی، تعویض مداوم آن‌ها و خشک‌‌کردن‌شان می‌تواند به جلوگیری از ایجاد بوی بد پا کمک کند. اگر به سفید شدن دست و پای خود اهمیت می‌دهید، به مطلب سفید کردن پوست دست و پا با مراحلی ساده مراجعه کنید.

از بین بردن بوی پا

پوشیدن جوراب، مخصوصا جوراب‌هایی که رطوبت را به‌خوبی جذب می‌کنند مانند جوراب‌های نخی، پشمی یا ترکیب نخی و پشمی، ضروری است. جوراب‌های نخی و پشمی بهتر از جوراب‌های نایلونی هستند. برخی جوراب‌های ورزشی منافذی دارند که به جریان هوا و جلوگیری از تعریق پاها کمک می‌کنند.

 رژیم غذایی‌تان را تغییر بدهید

دکتر آرنولد کورنفلد بنیان‌گذار مؤسسه‌ طب پا می‌گوید بیمارانی که اراده و قدرت بیشتری در تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی‌شان دارند، بهتر می‌توانند بوی پاهایشان را کنترل کنند. رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده موجب تغذیه‌ باکتر‌ی‌ها و قارچ‌ها می‌شوند. زمانی که سلول‌های درحال‌مرگ از بین می‌روند، فرصت برای نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌شود.

دکتر کرانفیلد توضیح می‌دهد زمانی‌که این باکتری‌ها در پوست پا جمع شوند،‌ در اثر تعریق در فضای محصور داخل کفش، بوی بسیار بدی ایجاد می‌کنند. بااین‌حال می‌توانید با انجام اقداماتی مانند حذف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، مصرف کافی پروتئین، چربی‌های مفید و سالم، کربوهیدرات‌های پیچیده و مصرف غذاهای ضدالتهاب تا حدی از این بروز این مشکل جلوگیری کنید. ترک سیگار و عدم مصرف مشروبات الکلی نیز راهی مؤثر برای از بین بردن بوی بد پا به‌شمار می‌رود.

بوی بد پا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب گونه‌های خود را در خانه برجسته کنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. خدیجه محمدی چابک

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۴ ق٫ظ

    همه راهنماییهایتان عالی هستند ۵

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما در مجله ما 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  3. رشیدی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    جوشانده آب بادینجان سیا هم خیلی عالی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…