سفید کردن پوست دست و پا با مراحلی ساده

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ محصولات بهداشتی و زیبایی، محصولاتی برای سفید کردن پوست دست و پا تولید می‌کنند. با این وجود، مواد غذایی متعددی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به‌صورت موضعی برای سفید کردن پوست دست و پا استفاده کرد.
سفید کردن پوست دست و پا

عوامل متعددی در ایجاد تیرگی پوست دست و پا دخیل هستند. آلودگی، داروها، محیط و عوامل شیمیایی، عفونت، التهاب یا قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر آفتاب از جمله‌ این عوامل هستند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع سفید کردن پوست دست و پا می‌پردازیم.

سفید کردن پوست دست و پا

 مواد غذایی حاوی اسید لاکتیک روی پوست بمالید

اسید لاکتیک یک آلفاهیدروکسی اسید است که گروهی از اسیدهای طبیعی به‌حساب می‌آیند و در برخی مواد غذایی موجود هستند. این اسیدها می‌توانند لایه‌ رویی از سلول‌های مرده را از بین ببرند.

همچنین از این اسید، در تولید محصولات زیبایی به‌منظور درمان خشکی پوست، زبری و تیرگی پوست استفاده می‌شود. از مواد حاوی اسید لاکتیک تنها در شب استفاده کنید، چراکه این ماده می‌تواند پوست را در برابر آسیب‌های اشعه‌ UV حساس‌تر کند.

پیش از رفتن به رختخواب، یک لایه نازک ماست ساده را به دست و پاهایتان بمالید. اجازه دهید ماست به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم پوست‌تان را بشویید. چندین بار در هفته این کار را انجام دهید.
فراموش نکنید که حتما پیش از قرار گرفتن درمعرض آفتاب، از کرم‌ ضد آفتاب با حداقل اس‌پی‌اف ۱۵ استفاده کنید.

مرکبات و غذاهای سرشار از ویتامین C روی پوست‌تان بمالید

اسید سیتریک موجود در مواد غذایی حاوی ویتامین C مثل یک لایه‌بردار عمل کرده و به روشن شدن پوست دست کمک می‌کند.

در همین حال، ویتامین C به از بین بردن تیرگی‌های پوست نیز کمک می‌کند. هرگز مواد غذایی حاوی ویتامین C را مستقیما به پوست صورت نزنید و برای دیگر بخش‌های بدن، با احتیاط از آن استفاده کنید.

اسید موجود در این مواد می‌تواند سطح pH پوست را از حالت طبیعی خارج کرده و پوست را نسبت به اشعه UV حساس کند. بهتر است، بیش از یک بار در هفته، از مرکبات روی پوست‌تان استفاده نکنید.

برای سفید کردن پوست دست و پا، مقداری آب پرتقال یا لیموی تازه را با پنبه به پوست بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم پوست را بشویید.
پوست پرتقال را در فر خشک کرده و سپس آن را پودر کنید. این پودر را با ماست ترکیب کنید و پیش از رفتن به رختخواب به پوست‌تان بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست را بشویید.
سرکه سفید به‌دلیل داشتن خاصیت ضدقارچی، می‌تواند روشی مفید برای کمک به سفید کردن پوست دست و پا باشد. مقداری سرکه را با میزان برابر آب رقیق کنید و آن را روی پوست دست و پا بمالید و اجازه دهید خشک شود.

 سفیدی پوست دست و پا با مواد طبیعی

با ادویه، آرد یا پودر خاک رس ماسک بسازید

مدت‌هاست که از زردچوبه، آرد نخودچی و نوعی خاک رس (Multani mitti که با نام Fuller’s earth نیز شناخته می‌شود) برای سفید کردن پوست دست و پا استفاده می‌شود. می‌توانید این مواد را به‌راحتی با آب یا هر مایع دیگر مخلوط کنید تا استفاده از آن روی پوست راحت‌تر باشد.

  • یک قاشق خاک رس یا آرد نخودچی را با مقدار کافی گلاب مخلوط کنید تا خمیر منسجمی به‌دست آورید. آن را روی پوست دست و پا بمالید. پس از خشک شدن، باقی‌مانده‌ آن را با آب گرم بشویید. ۲ تا ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید.
  • یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با مقداری آب خیار یا ماست ساده مخلوط کنید تا خمیر آبکی به‌دست آورید (استفاده از ماست باعث شکل‌گیری خمیر سفت‌تری می‌شود). این ماسک را روی پوست‌تان بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. باقی‌مانده‌ مواد را با آب بشویید. این کار را هر ۲ یا ۳ روز یک بار تکرار کنید.

از سویا یا نشاسته استفاده کنید

مواد غذایی تهیه‌شده از سویا (مثل پنیر توفو “Tofu”) یا غذاهای حاوی نشاسته (مثل سیب زمینی و برنج) تاثیر زیادی بر سفید کردن پوست دست و پا دارند. می‌توانید پنیر توفو را له کرده و روی پوست بزنید. همچنین می‌توانید ورقه‌های سیب زمینی را به‌صورت مستقیم روی پوست دست و پایتان بمالید. پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه باقی‌مانده‌ مواد را با آب بشویید. اگر برنج را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از آرد یا آب برنج استفاده کنید:

  • برای تهیه‌ خمیر برنج، یک قاشق آرد برنج را با مقدار کافی آب مخلوط کنید و آن را روی پوست بمالید. پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پوست‌تان را بشویید.
  • برای استفاده از آب برنج، یک یا دو پیمانه برنج خام را بشویید و در آب خیس کنید. پس از مدتی، آب اضافی برنج را جدا کنید و در ظرف مناسب بریزید. دست و پا را به‌مدت ۱۰ دقیقه در این آب قرار دهید و سپس بشویید.

سفیدی دست و پا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ریزش موی شما با این ماسک قطع می‌شود را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۴۴ ق٫ظ

  6. فریدون

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…