با لباسی که بوی سیگار گرفته چه‌کار کنیم؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرونا دورهمی‌ها و مهمانی‌ها را تعطیل کرده بود. اما دوباره مهمانی‌ها شروع شده‌اند. مطلب زیر شامل راه‌حل‌هایی است برای مشکلات لباس‌ها بعد از مهمانی.
روش های تمیز کردن لباس بعد از مهمانی

مهمانی‌ها می‌توانند برای لباس‌هایمان خطرناک باشند! از دود سیگار گرفته تا ریختن غذا و نوشیدنی روی لباس. چطور می‌توانیم بعد از این که خوشگذرانی تمام شد، از لباسمان محافظت کنیم؟ روش های تمیز کردن لباس بعد از مهمانی را در مجله دلتا بخوانید.

لباس‌ها را در معرض هوا بگذارید

صرف نظر از این که چقدر وسوسه‌انگیز است بعد از مهمانی لباس‌هایمان را روی صندلی یا مبل کپه کنیم، بدترین کار این است که هرچه را پوشیده‌اید، روی زمین کپه کنید. به جای این کار پیشنهاد می‌دهیم آن‌ها را آویزان کنید یا خیلی صاف روی رک یا میز پهن کنید تا هوا بخورند قبل از این که در کمد بگذارید. اگر دستگاه بخار دارید، توصیه می‌کنیم یک بخار ملایم به لباس‌ها بدهید.

این کار به خصوص وقتی لباس‌هایتان بوی سیگار گرفته‌اند، مهم است. حتما لباس‌ها را خارج از کمد آویزان کنید یا هرجا دور از لباس‌های تمیز و اگر لازم بود حتما آن‌ها را بشویید یا به خشکشویی بدهید.

اگر روی لباستان روغن ریخت، همان زمان و همان جا آن را بشویید. چراکه اگر بماند تبدیل به لکه می‌شود. شاید عجیب باشد که با لباس نم‌دار در مهمانی باشید، ولی اگر می‌خواهید لباستان نجات پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم سریع به دستشویی بروید و آن را با آب ولرم و صابون بشویید تا روغن پاک شود.

برای لکه‌هایی که تا مهمانی تمام نشده متوجه آن‌ها نشده‌اید، مثل روغن، سس قرمز و… می‌توانید آن‌ها را در آب خنک خیس کنید و بعد با آب داغ، حداقل ۶۰ درجه، بشویید. بهتر است این کار را تا زمانی که لکه‌ها هنوز تازه هستند انجام دهید. اگر علائم لکه‌ها هنوز باقی مانده بودند، از لکه‌بر استفاده کنید. پودرهای حاوی آنزیم برای این کار بهتر هستند.

لباس‌ها را در معرض هوا بگذارید

به جنس پارچه توجه کنید

پارچه‌هایی از جنس پلی‌استر یا نایلن به شدت چربی‌ها و روغن را جذب می‌کنند که شامل شیرینی‌ها هم می‌شود. پس اگر چنین لکه‌هایی دیدید باید با پودرهای شوینده دارای امولوسیون‌کننده آن‌ها را بشویید تا از بین بروند. شاید هم لازم است بیشتر از یک بار با آب ۶۰ درجه شسته شوند. ولی این را هم در نظر بگیرید که آب بیشتر از ۶۰ درجه می‌تواند الیاف پلی استر را خراب کند. اگر به مطالب خانه‌داری علاقه‌مند هستید مطلب ساده‌ترین روش تشخیص برنج ایرانی اصل را از دست ندهید.

به جنس پارچه توجه کنید

لباس را به خشکشویی بدهید

بهتر است بیشتر لباس‌ها را برای از بین بردن لکه به خشکشویی بدهید. به خصوص لباس‌هایی با پارچه‌های ظریف. لباس‌های ابریشمی‌ حتما لازم است توسط متخصص شسته شوند. این را هم باید بدانید که ممکن است لباس ابریشمی ‌بعد از مهمانی لک نشود، ولی لکه‌های عرق و عطر و دئودرانت روی آن باقی می‌مانند و به مرور زمان آن را از بین می‌برند.

روش های تمیز کردن لباس بعد از مهمانی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب با موجوداتی که جهان را اداره می‌کنند آشنا شوید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…