رپورتاژ آگهی

ورود به بازار‌های آنلاین با خرید ارز دیجیتال از بیت ۲۴

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر تازه وارد دنیای رمز ارزها شده‌اید، شاید انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال برایتان دشوار و سردرگم‌کننده باشد. در این مطلب، به معرفی بازار آنلاین بیت 24 برای ترید رمز ارزها می‌پردازیم.
خرید و فروش ارز دیجیتال در دنیای امروز

ورود به بازار آنلاین رمز ارزها از طریق صرافی‌های متمرکز، غیر متمرکز و هیبرید امکان پذیر است. در این مطلب، به معرفی صرافی بیت ۲۴ برای خرید و فروش در بازار آنلاین ارز دیجیتال می‌پردازیم. ترفندها و روش‌های ورود به خرید و فروش ارز دیجیتال را در مجله دلتا بخوانید.

انواع روش ورود به بازار آنلاین ارز دیجیتال

پیش از ورود به بازار آنلاین رمز ارزها، باید با انواع روش خرید و فروش آشنا شوید. در کل، ۳ روش برای ترید ارزهای دیجیتال شامل استفاده از صرافی متمرکز، غیر متمرکز و هیبرید وجود دارد.

البته یک روش دیگر به نام معامله همتابه‌همتای خارج از صرافی نظیر وبسایت LocalBitcoins وجود دارد که در آن کاربران با انتشار تبلیغی درباره رمز ارزها خود، نحوه پرداخت هزینه و قیمت مورد نظر خود را مشخص می‌کنند. این روش به دلیل ریسک بالای معامله برای کاربران خرد پیشنهاد نمی‌شود.

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز (CEX) یک پلتفرم خرید و فروش رمز ارزهاست که توسط یک نهاد مرکزی مدیریت می‌شود. در اینگونه اکسچنج‌ها، تراکنش‌ها روی دفتر داخلی ثبت شده و خود پلتفرم مسئول حفاظت از دارایی کاربران است.

از مهمترین مزایای صرافی‌های متمرکز، نقدینگی بالا، کارمزد پایین، سرعت بالای انجام تراکنش و سادگی فعالیت است. با این حال، این پلتفرم‌ها غالبا کلیدهای خصوصی رمز ارزها را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند و برای استفاده از خدمتشان الزام به احراز هویت وجود دارد. با این حال، باید بدانید که احراز هویت خصوصا در ایران، به نفع کاربران و روشی برای جلوگیری از کلاهبرداری تحت نظارت پلیس فتاست.

صرافی بیت ۲۴ که در ادامه این مطلب به تشریح آن خواهیم پرداخت، یکی از همین پلتفرم‌های آنلاین است که ورود به بازار ارز دیجیتال را برای کاربران داخل ایران بسیار ساده کرده است.

صرافی غیر متمرکز

صرافی غیر متمرکز (DEX) یک پلتفرم ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری قرارداد هوشمند است که بدون نظارت یک واحد مرکزی فعالیت می‌کند. در این پلتفرم‌ها نیازی به احراز هویت وجود ندارد و به‌خاطر عدم نظارت‌های قانونی مشابه صرافی‌های متمرکز، بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار دارند.

در دکس‌ها نقدینگی به نسبت صرافی‌های متمرکز پایین‌تر است که گاهی اوقات باعث افزایش بیش از حد کارمزد تراکنش‌ها می‌شود. علاوه بر این، تعداد رمز ارزهای پشتیبانی‌شده در هر صرافی غیر متمرکز به نحوه کار قرارداد هوشمند آن بستگی دارد. مثلا، یونی سواپ یک دکس اتریومی است که طیف محدودی از توکن‌های ERC20 را می‌توان روی آن تبادل کرد.

صرافی هیبرید

صرافی هیبرید یا ترکیبی نوعی از پلتفرم‌های رمز ارزی است که با هدف رفع محدودیت و معایب هر دوی اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز ساخته شده است. Qurrex یکی از این پلتفرم‌هاست که غلبه بر کارمزد بالا و نقدینگی پایین در دکس‌ها و عدم ناشناسی در CEXها را هدف قرار داده است.

در واقع در این پلتفرم‌ها کاربران به کلیدهای خصوصی خود دسترسی داشته و کارمزدهای پایین‌تری در مقایسه با دکس‌ها می‌پردازند.

معرفی اجمالی صرافی بیت ۲۴

بیت ۲۴ یک سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال است که در سال ۹۸ کار خود را آغاز کرد. این پلتفرم از تیمی از جوانان با تجربه و علاقه‌مند به حوزه کریپتو تشکیل شده است و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و ارائه بهترین قیمت معامله رمز ارزها می‌کند.

این پلتفرم از بالای ۳۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بیت کوین کش
  • استلار
  • تتر
  • بایننس کوین
  • لایت کوین
  • دوج کوین
  • شیبا اینو
  • کاردانو

از مهمترین ویژگی‌های بیت ۲۴ می‌توان به کارمزد پایین و رقابتی نسبت به سایر پلتفرم‌های OTC اشاره کرد که به تفاوت قیمت خرید و فروش خلاصه می‌شود. علاوه بر این، پس از ثبت نام و احراز هویت اتوماتیک، خرید و فروش با تسویه آنی و ریالی به کارت‌های بانکی برای کاربران فراهم می‌شود. همچنین اپلیکیشن اندروید و iOS موبایل این وبسایت دارای رابط کاربری ساده و کاربر پسند است که دسترسی سریع‌تر به بازارهای رمز ارزی را برای تریدرها فراهم کرده است.

علاوه بر این‌ها، وبلاگ آموزشی این پلتفرم یک آکادمی غنی برای یادگیری درباره انواع پروژه‌های بلاک چینی، بازی‌های متاورسی و ان اف تی‌هاست.

مراحل ورود به بازار آنلاین ارز دیجیتال از طریق صرافی بیت ۲۴

پلتفرم بیت ۲۴ دارای رابط کاربری ساده‌ای است که به‌وسیله آن می‌توانید با بررسی قیمت لحظه‌ای رمز ارزها، نرخ تبادل بین کوین و توکن‌های مختلف را مشاهده کنید. خرید و فروش در این صرافی به ۲ روش «از طریق کیف پول داخلی» و «کیف پول شخصی» امکان‌پذیر است.

پس از ثبت نام و احراز هویت، دسترسی به تمام امکانات این صرافی برایتان فعال می‌شود. برای خرید رمز ارزها ابتدا باید روی تب «خرید و فروش» کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید خرید خود را هم بر اساس قیمت ریالی و هم تعداد رمز ارز (مثلا ۱۰ تتر) انجام دهید. پس از خرید، قابلیت نگهداری ارز دیجیتال هم در کیف پول ارزی بیت ۲۴ و هم انتقال به والت شخصی‌تان وجود دارد.

شیوه خرید در صرافی بیت 24

در صورت انتخاب کیف پول ارزی، می‌توانید پرداخت هزینه از طریق کیف پول داخلی یا درگاه پرداخت را انتخاب کنید. در صورت انتخاب واریز به کیف پول شخصی نیز باید آدرس والت خود را وارد نمایید. سپس بسته به شبکه انتخابی، کارمزد مربوطه نمایش داده خواهد شد.

محیط پنل در صرافی بیت 24

ورود به بازار آنلاین ارز دیجیتال از طریق صرافی بیت ۲۴ به همین سادگی است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…