وضعیت فرزندان در ازدواج سفید چیست؟

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از انواع ازدواج در خارج از کشور ازدواج سفید است. متاسفانه ازدواج سفید در ایران، با توجه به هزینه بالای مسکن و تمامی موارد مصرفی نیز وجود دارد.
وضعیت فرزندان در ازدواج سفید

ازدواج سفید، یک رابطه غیرقانونی و غیر رسمی یا پیوندی است که به مدت نامشخص بین زن و مرد شکل می‌گیرد. این ازدواج یا فرزند حاصل از آن به هیچ عنوان تحت حمایت قوانین و مقررات موضوعه کشور ما نیست. بیشترین آسیب از این وصلت بر روی کودک است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع وضعیت فرزندان در ازدواج سفید می‌پردازیم.

ازدواج سفید چیست و چه پیامدهایی دارد؟

چنین ازدواجی در ایران نا‌مشروع نامیده می‌شود. طرفین در دادگاه کیفری به مجازات محکوم خواهند شد. همچنین فرزند حاصل از این رابطه، کودک نامشروع محسوب می‌شود. این کودک از لحاظ قانونی از حق ارث پدر و مادر بهره‌مند نخواهد بود. دختر و پسر بدون داشتن تعهد و مسئولیت این زندگی را شروع کرده و حق شکایت در هیچ مکان قانونی را نخواهند داشت.

در ایران بیشترین پیامد منفی بر روی دخترانی است که تن به این سبک پیوند را می‌دهند. معمولا خانم‌ها برای حفظ آبرو و شرافت خود ممکن است هیچ کسی را از این وصلت خبردار نکنند و همیشه در محیطی استرس‌زا زندگی کنند.
اساسا یکی از مهم‌ترین دلایل این پیوند غیر قانونی برطرف کردن نیازهای جنسی به شمار می‌رود. شاید این مورد در دیگر کشورها امری طبیعی و رایج باشد اما در ایران اگر رابطه دختر و پسر در چهارچوب قانون نباشد یا ثبت رسمی در دفترخانه نداشته باشد، نامشروع نامیده می‌شود. اگر به مطالبی پیرامون طلاق علاقه دارید، به مطلب بهترین روش‌های طلاق در مدت کوتاه مراجعه کنید.

ازدواج سفید

وضعیت فرزندان در ازدواج سفید

فرزند یا فرزندانی که از این ازدواج متولد می‌شوند قطعا زندگی خوب و سالم و به دور از تنشی نخواهند داشت، زیرا که قوانین کشور ایران از آن‌ها حمایتی نمی‌کند.

این بچه‌ها از حق ارث محروم بوده و ممکن است پدر یا مادر یا هر دو مسئولیتی را در قبال تربیت و پرورش آن‌ها نداشته باشند.

ازدواج سفید ممکن است تاثیرات بسیار منفی و مخربی بر روی روان این کودکان بگذارد و تا آخر عمرشان از یک زندگی پر از عشق و محبت در کنار والدین بی‌نصیب بمانند. همان‌طور که پدر و مادر این فرزندان بدون هیچ تعهدی زندگی مشترکشان را شروع کرده‌اند، قطعا نسبت به کودک متولد شده هم بی‌اهمیت خواهند بود.

فرزندان حاصل رابطه نامشروع

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا رزرو هتل با صیغه‌نامه امکان‌پذیر است؟ را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …