ماجرای درخت آدامسی خیابان فرشته تهران چیست؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پایتخت درختی در محله فرشته وجود دارد که به درخت آدامسی معروف است.
درخت آدامسی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در یکی از محله‌های پایتخت درختی به نام «درخت آدامسی» وجود دارد. این درخت هم روزگاری یک درخت عادی بوده اما به دست شهروندان تبدیل به یک درخت‌ آدامسی در قلب منطقه یک تهران شده است. پشت این آدامس‌های رنگارنگ روی تنه این درخت داستان جالبی وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید.

شاید با روحیات دوستداران درختان و طبیعت سازگار نباشد اما درخت‌آدامسی در محله فرشته درختی است که تنه آن با چسباندن آدامس‌های مختلف پوشانده شده است.

روایت اول درخت آدامسی، نجات رانندگان شب‌رو

یکی از ساکنان خیابان فرشته دراین‌باره می‌گوید: «آن‌طور که من شنیده‌ام چون این درخت در وسط خیابان گل رو که کم‌عرض و باریک است قرارگرفته، اهالی این آدامس‌ها را به مرور زمان روی تنه درخت چسبانده‌اند تا در هنگام تاریکی هوا، راننده‌ها بتوانند درخت را که وسط خیابان قرار دارد، ببینند. آدامس‌های رنگی چسبانده شده روی تنه این درخت هنگام شب، تقریبا مثل شبرنگ عمل و راننده را هدایت می‌کند.»

روایت دوم درخت آدامسی، وجود افراد خسته و تنبل

البته روایت دیگری درباره این درخت آدامسی این است که چون این درخت در وسط خیابان قرار گرفته و رانندگان برای عبور از خیابان خیلی به درخت نزدیک می‌شدند، اگر آدامسی در دهان داشتند به راحتی بدون پیاده شدن آن را روی تنه درخت می‌چسباندند. در چهار پنج سال اخیر به تعداد آدامس‌های روی تنه این درخت بسیار اضافه شده است. در این زمینه انتقاداتی هم وجود دارد که درخت یک موجود زنده است و این کار جلوه خوشایندی ندارد. اما با این حال افراد بسیاری هنگام گذر از کنار این درخت، ترجیح می‌دهند با آن عکس یادگاری بگیرند.

روایتی از وجود درخت آدامسی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با ۴ دلیل پنهان برای یبوست آشنا شوید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۳۳ ب٫ظ

    جالب این هم جاذبه دیگر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…