رپورتاژ آگهی

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی بدون برق اولترافیلتراسیون

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دستگاه تصفیه آب نیاز بدن به نوشیدن آب سالم را برطرف کرده و شما را برای داشتن یک زندگی با کیفیت یاری می‌کند.
اولترافیلتراسیون

آب یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مایعات مورد نیاز بدن بوده و نوشیدن آب سالم نقش بسیار زیادی در سلامتی انسان ایفا می‌کند. در این راستا مجله دلتا در این مطلب به معرفی دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون می‌پردازد.

اولترا فیلتراسیون چیست؟

در این سیستم از فشار هیدرو استاتیکی آب استفاده می‌شود و برای استفاده از این فیلتر به پمپ و مخزن تصفیه آب نیازی نیست. این روش تقریبا تمامی مواد و ذرات معلق آب مثل باکتری‌ها، ویروس‌ها، میکروب و گل و لای را با دقت ۰۱/۰ میکرون حذف می‌کند اما فیلتر‌های تصفیه آب اولترا فیلتراسیون نمی‌توانند یون‌ها و نمک‌های موجود در آب را از بین ببرند. اولترا فیلتراسیون یا فرا پالایش یکی از روش‌های جدید برای تصفیه کردن آب است که در آن مواد و ذرات جامد از آب جدا می‌شوند.

از مزایای روش اولترا فیلتراسیون این است که ممبران آن به ندرت دچار گرفتگی می‌شود و نیاز به سرویس و شست‌وشوهای پی در پی ندارد. به دلیل نداشتن مخزن آب، محدودیتی در مقدار آب تصفیه شده ندارد. تعمیر و نگهداری دستگاه آسان است. غشاهای اولترا فیلتراسیون مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و مکانیکی دارند و از مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون برخور دارند و در مصرف انرژی به دلیل نیاز به فشار کم پمپ برای ورود آب به دستگاه صرفه جویی می‌کند.

به طور خلاصه کاربرد‌های اولترا فیلتراسیون شامل این موارد می‌شود: تولید آب آشامیدنی با کیفیت بالا، کاربرد در فرآیند پیش تصفیه آب صنعتی، شفاف سازی آب سطحی رودخانه‌ها، حذف پساب‌های کشاورزی و صنعتی، حذف آلایندهای شیمیایی، رنگ و روغن از آب و به عنوان پیش تصفیه در فرآیند تصفیه اسمز معکوس. این سیستم از فیلتر ممبران برای جدا سازی این ذرات معلق آب استفاده می‌کند. فیلتر ممبران دستگاه‌های اولترا فیلتراسیون با ممبران دستگاه‌های اسمز معکوس تفاوت دارند بنابراین اگر آب دریا را با این روش تصفیه شود همچنان شور خواهد بود.

دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و پمپ

این دستگاه‌ها مخزنی برای نگهداری آب در زمان قطعی برق نیز ندارند و از روش اولترا فیلتراسیون برای تصفیه کردن آب استفاده می‌کنند. به علت عدم نیاز به برق، تعداد فیلتر‌ها در این نوع از دستگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. جنس فیلترهای تصفیه آب UF  پلیمر یا فلز و در برخی موارد ترکیبی از این دو هستند. رایج‌ترین نوع این دستگاه‌ها دارای ۵ مرحله است. فشار آب، از خود آب تامین می‌شود؛ که در صورت قطع برق بتوانید از آب تصفیه شده استفاده کنید. در این نوع از دستگاه‌ها به جای استفاده از برق برای ایجاد جریان آب و تصفیه آن، از طریق فیلتر بندی این کار انجام می‌شود.

در جنوب کشورمان از این نوع دستگاه بسیار استفاده می‌شود چون آب در آن مناطق دارای گل و لای زیادی هستند و این دستگاه به خوبی می‌تواند این گل و لای‌های آب را از بین ببرد.

دستگاه تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب بدون مخزن و برق به سرویس دائمی نیاز ندارند به شرطی که از فروشنده معتبر خریداری کنید. هم چنین هواگیری و اختلال فشار در آب هم کمتر اتفاق می‌افتد. به دلیل اینکه مخزن ندارند فضای کمی را اشغال می‌کنند و به راحتی قابل نصب و حمل هستند. تعویض فیلتر‌ها در آب تصفیه کن بدون مخزن مثل دستگاه‌های اسمز معکوس اهمیت زیادی دارد. فیلترها هر از گاهی باید تمیز و هر ۶ ماه تعویض شوند. این کار باعث کارایی بیشتر دستگاه و حفظ کیفیت آب تصفیه شده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه این است که کلر موجود در آب را نیز از بین می‌برد. اما  از این دستگاه‌ها بهتر است در مناطقی که سطح بالای رسوب آب زیادی دارند استفاده کرد. این دستگاه نمی‌تواند مواد شیمیایی خطرناک یا باکتری‌ها و ویروس‌های داخل آب را حذف کند.

خرید دستگاه تصفیه آب UF

در حال حاضر برندهای تایوانی بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌‌های اولترا فیلتراسیون هستند که دستگاه‌‌های با کیفیتی تولید می‌کنند. این دستگاه‌ها پرقدرت و دارای کارایی و بازدهی بالا هستند. در بیشتر  تست‌های کیفیت ‌سنجی نتایج خوبی را به دست آورده‌اند. جهت مشاهده برندهای و قیمت دستگاه تصفیه آب راد گستر نوین می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

تصفیه آب رادگسترنوین

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون باید به نکاتی توجه کنید. اول اینکه حتما از فروشنده و یا نمایندگی معتبر دستگاه را تهیه کنید و از کیفیت و برند آن مطمئن شوید. هر برندی قیمت گذاری‌های متفاوتی دارد و بر اساس مواد و فیلترهایی که به کار می‌برد ممکن است قیمت‌ها تفاوت داشته باشد. دستگاه‌‌های اولترا فیلتراسیون انواع مختلفی دارند مانند زیر سینکی و رو میزی. مدل زیرسینکی آن همان‌طور که از نامش پیداست زیر سینک نصب می‌شوند. این دستگاه‌‌ها پراستفاده‌ترین نوع اولترا فیلتراسیون هستند چون که دیده نمی‌شوند و صدا و لرزش خیلی کمی دارند و وجودش در آشپزخانه احساس نمی‌شود. این دستگاه‌ها عملکرد پیچیده‌ای ندارند. آب از بالا وارد مخزن می‌شود و از فیلترها و غشاهای دستگاه عبور می‌کند و به خوبی تصفیه می‌شود. انواع دیگری هم دارد که روی شیر نصب می‌شوند. در حال حاضر دستگاه‌های ۳ و ۵ و ۶ مرحله‌ای اولترا فیلتراسیون آب در بازار وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…