رپورتاژ آگهی

تسلط بر زبان روسی چه فوایدی دارد؟

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همواره به دلیل خاص بودن زبان روسی در الفبا و نوع بیان و تلفظ آن، تصور می‌شود که این زبان جز زبان‌های سخت دنیا برای یادگیری است و شاید برای برخی حتی یادگیری این زبان غیرممکن تلقی شود.
آموزش زبان روسی

زبان روسی از جمله زبان‌هایی است که در کشورهای زیادی در اروپا و کشورهای شمالی ایران صحبت می‌شود. بیشتر کشورهایی که بعد از فروپاشی جماهیر شوروی، حکومت مستقلی را تشکیل دادند زبان روسی را به عنوان زبان اول یا دوم خود صحبت می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم از اهمیت آموزش زبان روسی با شما صحبت کنیم تا شما بیشتر با این زبان آشنا شوید و متوجه شوید که میزان سختی یادگیری این زبان چقدر است.

چرا باید زبان روسی را یاد بگیریم؟

بسیاری به این موضوع اشاره دارند که چرا باید زبان روسی یاد بگیریم و با یادگیری زبانی مثل انگلیسی می‌توانیم با افراد در روسیه ارتباط برقرار کنیم که این موضوع به این راحتی نیست.

بسیاری از مردم روسیه خیلی علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است نیستند و از این رو شما وقتی به این کشور می‌روید و یا می‌خواهید با افراد در این کشور ارتباط برقرار کنید نیاز دارید که زبان روسی بلد باشید البته در مواردی شاید برخی بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما جمعیت زیادی از افراد روسیه تنها به زبان خودشان صحبت می‌کنند.

دلیل دیگر حس نزدیک و ارتباط بهتر با افراد روسی زبان است چرا که اگر شما بتوانید با  زبان خودشان با آن‌ها صحبت کنید حس اعتماد بهتری را ایجاد خواهید کرد و مفهوم حرف‌های‌تان را بهتر انتقال خواهید داد.

کشور روسیه یکی از کشورهای بزرگ و مهم در زمینه‌های مختلف است که مطمئنا یادگیری این زبان فرصت‌های بسیاری را برای افراد بوجود خواهد آورد چرا که تعداد افرادی که به این زبان می‌توانند صحبت کنند بسیار کم است و این یک فرصت مهم و ارزشمند است.

خط سیریلیک – الفبای خارجی

اولین مانع طبیعی که احتمالا هنگام یادگیری روسی با آن مواجه می‌شویم، الفبا است. سیریلیک شامل ۷ حرف لاتین، ۹ حرف یونانی، ۱۵ حرف روسی، علامت نرم و سخت است. در مورد لهستانی‌ها که زبان روسی را یاد می‌گیرند، تلفظ متفاوت حروفی که یکسان به نظر می‌رسند بسیار چالش برانگیز است. به عنوان مثال، لهستانی “y” مشابه “u” تلفظ می شود، در حالی که “p” لهستانی به عنوان “r” خوانده می شود. اختلافات بسیار زیاد بین خط سیریلیک چاپی و دست ‌نویس کار را آسان‌تر نمی‌کند، بنابراین ارزش دارد که از همان ابتدا با هر دوی این موارد آشنا شوید. با تلاش‌های مداوم، یادگیری آن از ابتدا زمان نسبتا کمی می‌گیرد. بر کسی پوشیده نیست که قرار گرفتن در معرض و تمرین روزانه به درک قوانین یک زبان خاص کمک می‌کند. یک پایه محکم از قوانین اساسی الفبای روسی برای همیشه با شما خواهد ماند.

واج شناسی روسی – مشکلات استرس و آهنگ

هنگامی که با الفبای روسی به خوبی آشنا شدیم، در تلاش برای تسلط بر تلفظ کامل با مانع دیگری روبرو می‌شویم: استرس بد نام شرقی. زبان لهستانی دارای یک سیستم تنش ثابت است که تنش (معمولا) روی هجای ماقبل آخر می‌افتد. خود لحن واقعا بر توانایی انتقال پیام تاثیر نمی‌گذارد. در روسی، قرار‌دادن استرس متحرک است و بسته به فرد، مورد یا شماره تغییر می‌کند. مصوت‌های تاکید‌شده طولانی‌تر تلفظ می‌شوند و وضوح آوایی بیشتری دارند. در ابتدا، درک موضوع با تلفظ بدون تاکید “o” به عنوان مصوتی که بسیار شبیه “a” است، ممکن است به ویژه چالش برانگیز باشد، مانند مولоко (شیر، تلفظ malako). متاسفانه، یک قانون گرامری بر قرار دادن استرس وجود ندارد، بنابراین توجه به قرار دادن استرس از همان ابتدا بسیار مهم است. آهنگ جملات تلفظ شده نیز مهم است. جای تعجب نیست که روسی یک زبان ملودیک نامیده می‌شود. روسی زبانان از لحن‌های مختلف برای انتقال پیام‌هایی استفاده می‌کنند که حاوی احساسات گوناگون است.

گرامر – ارتباط بین روسی و لهستانی

از آنجایی که روسی و لهستانی به یک خانواده زبان تعلق دارند، چالش برانگیزترین مسئله در یادگیری این زبان، یعنی گرامر است. در زبان روسی شش حالت وجود دارد، سه زمان (گذشته، حال، آینده) و سه حالت (نشان دهنده، شرطی، امری). همچنین دارای همان تعداد ضمایر شخصی است – شش مورد از آنها وجود دارد. شباهت قواعد گرامری فرآیند یادگیری را به خصوص در مرحله اولیه آسان می‌کند. در اینجا، گویشوران زبان‌های لهستانی و دیگر زبان‌های اسلاوی برتری آشکاری نسبت به کسانی دارند که به زبان‌های اروپای غربی صحبت می‌کنند.

آیا روسی واقعا اینقدر دشوار است؟

هنگام تلاش برای تسلط بر یک زبان جدید، در ابتدا هر یک از آن‌ها دشوار به نظر می‌رسند. زبان روسی چندین چالش را پیش روی کسانی که مایل به یادگیری آن هستند قرار می‌دهد، مانند خط خارجی و قوانین استرس سخت. از سوی دیگر، قواعد گرامری مشابه این قواعد در زبان لهستانی یک مزیت بزرگ است. ارائه یک پاسخ روشن به سوال در مورد سختی این زبان، دشوار است. درست مانند هر زبان خارجی دیگری، یادگیری روسی نیازمند رویکرد و تعهد سیستماتیک است. این زمانی است که نتایج را به سرعت می بینید و باعث می شود که تعمیق دانش خود رضایت بخش تر شود. مکالمه روسی هنگام برنامه ریزی سفر به روسیه و سایر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق یا هنگام ایجاد روابط تجاری با شرکت های مستقر در آنجا مفید خواهد بود. کسانی که زبان را برای مقاصد خصوصی یاد می‌گیرند، بدون شک از توانایی تجربه مستقیم فرهنگ روسی قدردانی خواهند کرد.

آموزش زبان روسی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به نیاز افراد به آموزش زبان روسی به برگزاری کلاس‌های زبان روسی به صورت حضوری و آنلاین با استفاده از اساتید نیتیولایک و مجرب پرداخته است. کلاس‌ها در سطوح مختلف و در بهترین کیفیت برگزار می‌شوند و بر روی مهارت مکالمه تمرکز ویژه‌ای دارند. شما با تعیین سطح رایگان براحتی می‌توانید شروع به یادگیری زبان روسی نمایید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…