با خستگی وسط روز چه کار باید کنیم؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌توانید برای غلبه بر خواب‌آلودگی در طول روز از راهکارهایی به مراتب موثرتر از قهوه و شیرینی استفاده کنید.
راهکارهای رفع خواب آلودگی

برخی از افراد برای اینکه انرژی بیشتری برای ادامه‌ روز داشته باشند قهوه می‌نوشند یا از مواد غذایی شیرین به‌عنوان میان وعده استفاده می‌کنند. این‌ راهکارها تاثیراتی کوتاه‌مدت دارند و بعد از اینکه تاثیر آن‌ها از بین رفت می‌توانند احساس خستگی را افزایش دهند. مجله دلتا در این مطلب راهکارهای رفع خواب آلودگی در طول روز را بررسی می‌کند.

یک میان وعده‌ سبک بخورید

یک میان وعده‌ سالم و سبک می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا بر خواب‌آلودگی در طول روز غلبه کنید. کره‌ بادام زمینی، ماست ساده و میوه گزینه‌های ایده‌آلی هستند. از مصرف میان وعده‌های حاوی شکر افزوده خودداری کنید؛ چراکه مصرف این مواد غذایی سطح انسولین را افزایش می‌دهد و بعد از کاهش مجدد سطح انسولین خستگی بیشتری را احساس می‌کنید.

یک میان وعده‌ سبک بخورید

بدنتان را آب‌رسانی کنید

در بعضی موارد این کم‌آبی بدن است که باعث می‌شود احساس خستگی کنید. بهترین راهکار برای غلبه بر خستگی و خواب‌آلودگی نوشیدن مقداری آب‌ خنک و آب‌رسانی به بدن است.

در کنار فعالیتی که انجام می‌دهید، فعالیت دیگری را هم آغاز کنید

برای فعالیت‌هایی که باید در طول روز آن‌ها را انجام دهید برنامه‌ریزی کرده‌اید. این برنامه را به‌گونه‌ای تغییر دهید که هم‌زمان با فعالیتی که انجام می‌دهید فعالیت دیگری را هم آغاز کنید. اینکه درباره‌ی دو موضوع مختلف تفکر می‌کنید باعث فعالیت بیشتر مغز می‌شود و این تغییر در سطح فعالیت مغز انرژی شما را تقویت می‌کند.

صورتتان را با آب سرد بشویید

هر زمانی که در طول روز احساس خواب‌آلودگی کردید، صورتتان را با آب سرد بشویید و کمی استراحت کنید. این کار باعث بهبود گردش خون می‌شود و احساس هوشیاری را در شما افزایش می‌دهد.

گفت‌وگو کنید

گاهی اوقات می‌توانید با گفت‌وگو خودتان را مشغول کنید و این یک راهکار ایده‌آل برای غلبه بر خواب‌آلودگی است. در فرایند پرسش و پاسخ مغز فعال‌تر می‌شود و به شکل طبیعی انرژی شما افزایش می‌یابد.

یک چرت نیروبخش داشته باشید

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با تاثیرات منفی خستگی و کمبود خواب، یک چرت کوتاه و سریع است که تاثیر قابل توجهی در ریکاوری ذهن و بدن دارد. پژوهشگران علوم اعصاب دریافته‌اند که یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای می‌تواند به‌اندازه‌ یک چرت طولانی‌تر احیاکننده باشد. البته فراموش نکنید که قبل از چرت زدن ساعت را تنظیم کنید چرا که اگر برای مدتی طولانی چرت بزنید، ممکن است بعد از بیدار شدن بیشتر احساس خستگی کنید.

برای مدت کوتاهی از صفحه‌ نمایش فاصله بگیرید

خیره شدن به صفحه‌های نمایش باعث خستگی چشم می‌شود و احساس خستگی را تشدید می‌کند. از آنجا که باید به چشمان خودتان استراحت دهید، در رایانه یا تلفن همراه یک هشدار ساعتی تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که باید پنج دقیقه از صفحه‌ نمایش فاصله بگیرید.

راهکارهای رفع خواب آلودگی را بشناسید

تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید

در فضای باز مکانی آرام را برای انجام تمرینات تنفس عمیق در نظر بگیرید. هنگام بازدم، عضلات خود را شل کنید تا رگ‌های خونی گشادتر شوند و عضلات شما اکسیژن بیشتری دریافت کنند. با انجام این تمرین سطح اکسیژن خون افزایش می‌یابد و حتی اگر شب گذشته خواب کافی نداشته‌اید، احساس هوشیاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کمی ورزش کنید

یک پیاده‌روی سریع ده دقیقه‌ای می‌تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا انرژی خودتان را تقویت کنید. اگر نمی‌توانید به فضای باز بروید، انجام تمرینات کششی یا تمریناتی مانند حرکت پروانه می‌تواند به شما در افزایش ضربان قلب کمک کند.

راهکارهای رفع خواب آلودگی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاربردهای عجیب نوشابه در خانه‌داری را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    آموزنده وخوب

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…