عجیب‌ترین بیماری‌های دنیا را بشناسید!

۴
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیماری چیزی است که به موازات عمر بشر در طول سالیان مدید تکامل پیدا کرده است. امروزه، ما شاهد اوج‌گیری بسیاری از آن‌ها در قالب نادرترین و عجیب‌ترین بیماری‌های جهان هستیم که هیچ‌کس پیش از این ندیده است.
عجیب ترین بیماری های بشر

بعضی از بیماری‌ها به شدت آدم‌ها را از ریخت می‌اندازند، بعضی دیگر درد فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند و بعضی دیگر فقط مشکلات خفیف زیباشناختی را به وجود می‌آورند. همگام با رشد جمعیت جهان، بی‌شک شاهد ظهور اشکال جدید بیماری‌ها نیز خواهیم بود. در این مطلب از مجله دلتا با عجیب ترین بیماری های بشر آشنا می‌شوید.

سندروم انفجار سر

در این بیماری طوری به نظر می‌رسد که انگار سرتان واقعا قرار است منفجر شود، و این احساس بدی است. اما قضیه به آن شدت و بدی هم نیست. آدم‌هایی که دچار این بیماری هستند به محض اینکه دراز می‌کشند تا استراحت کنند، شروع به شنیدن صدای شلیک تفنگ، بمب، و هر سر و صدای بلند دیگری می‌کنند. این بیماری به لحاظ فیزیکی دردناک نیست. اما، باعث محرومیت شدید خواب می‌شود که اثرات جانبی فوق‌العاده زیان‌باری دارد و در زمره عجیب‌ترین بیماری‌های جهان قرار دارد.

عجیب ترین بیماری های بشر چیست

بیماری‌های خورنده‌ گوشت بدن

این نوع از بیماری‌ها درست همان‌طوری هستند که به نظر می‌رسند، واقعا وحشتناک. آن‌ها به عمق لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و از درون رو به بیرون شروع به از بین بردن بافت‌ها می‌کنند. این امر به فساد و پوسیدگی ناحیه آلوده شده منجر می‌شود. عموما، شاهد پوست بی‌رنگ و متصلب هستیم که مایعات از آن ترشح می‌کنند. تنها راه رها شدن از این بیماری‌ها از طریق عمل جراحی است، و حدود ۷۳% از آدم‌هایی که دچار آن‌ها می‌شوند در صورت عدم معالجه خواهند مرد.

عجیب ترین بیماری های بشر را بشناسید

بیماری منکس

این بیماری وقتی رخ می‌دهد که بدن دچار اختلال سطح مس می‌شود. اکثرا مردان از این بیماری رنج می‌برند، اما امکان آن وجود دارد که زنان هم به این بیماری مبتلا شوند. علائم این بیماری عجیب شامل آبی شدن سفیدی چشم‌ها، موهای ضعیف و شکننده، تشنج، کاهش تونوس عضلانی و شل بودن پوست صورت می‌شود.

بیماری منکس

سندروم دست بیگانه

سندروم دست بیگانه، بیماری بسیار نادر و بالاخص عجیب، یک اختلال عصبی است که باعث می‌شود دست به صورت مستقل از مغز و سیستم عصبی عمل کند، یا دست برای خودش فکر کند. دست شما، بدون آنکه حتی خبردار شوید، شروع به قاپیدن چیزها و انجام یک سری از حرکات خواهد کرد. تا این لحظه، درمانی برای آن وجود ندارد، اما نگه داشتن چیزی در دست به عنوان بهترین درمان به حساب می‌آید.

سندروم دست بیگانه

خود مرده پنداری

این بیماری عجیب (خود مرده پنداری) باعث می‌شود شخص مبتلا باور کند که مرده است. آن‌ها اساسا وقتی به قدم زدن و صحبت کردن با دیگران ادامه می‌دهند به نوعی به ارواح تبدیل می‌شوند چون خودشان معتقدند که از دنیا رفته‌اند. بعضی‌ها پا را از این توهم یک گام فراتر می‌گذارند و معتقدند که نامیرا هستند. درمان این بیماری شگرف به دارو و همودیالیز نیاز دارد.

خود مرده پنداری

پرانگشتی

این بیماری جالب (پرانگشتی) از دیگر بیماری‌های این فهرست شیوع بیشتری دارد. تقریبا از هر ۵۰۰ کودک یک کودک با انگشتان دست یا پای اضافه به دنیا می‌آید. یک چیز عجیب درباره این بیماری آن است که انگشت‌های اضافه دست یا پا عموما فاقد استخوان هستند. که همین باعث می‌شود بسیاری از آدم‌ها این عضو اضافه را با عمل جراحی بردارند و این بیماری هم جزو عجیب‌ترین بیماری‌های جهان است.

پُرانگشتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با سوسک‌های ریز آپارتمانی خداحافظی کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…