عجیب‌ترین خرافات در کشورهای مختلف جهان

۵
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر کنجکاو هستید تا با گوشه‌ای از باورهای نادرست مردم در فرهنگ‌های مختلف جهان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.
عجیب ترین خرافات جهان

خرافات تقریبا در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد اما این باورهای غلط از فرهنگی به فرهنگی دیگر با هم متفاوت است. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با عجیب ترین خرافات جهان آشنا شوید.

هند: گرفتن ناخن‌ها در شب

یکی از خرافه‌های کشور هند این است که می‌گویند اگر در شب ناخن‌های خود را بگیرید، اصلا خوب نیست و بدشانسی می‌آورد. همچنین هندی‌ها معتقدند در روز شنبه نباید موهای سر را کوتاه کرد.

جالب است که در ایران نیز این اعتقادات وجود دارد و فقط به جای شنبه، برخی اعتقاد دارند که در روز جمعه نباید موها را کوتاه کرد زیرا موجب توقف رشد آن می‌شود و در عوض بهتر است در روز چهارشنبه این کار را انجام داد.

توضیحی که اکنون برای باور نادرست ناخن گرفتن ارائه می‌دهند این است که درگذشته، چون بسیاری از خانه‌ها نور و روشنایی نداشته‌اند، به مردم گفته می‌شد که از ابزار و اشیا تیز استفاده نکنند زیرا ممکن است به بدن خود آسیب برسانند.

هند: گرفتن ناخن‌ها در شب

اروپا: به تخته کوبیدن

آمریکایی‌ها برای رفع بد یمنی روی چوب می‌زنند و اصطلاح «بزنم به تخته» را به زبان می‌آورند. این باور در واقع از اروپا به دیگر کشورهای جهان ورود کرده است. گفته می‌شود که در قرون وسطی، بسیاری از کلیساها ادعا می‌کردند که تکه‌ای از صلیب حضرت مسیح (ع) را دارند و معتقد بودند که زدن به روی چوب آن خوش‌شانسی می‌آورد.

این باور را ما هم در ایران داریم. وقتی می‌خواهیم به اصطلاح کسی چشم نخورد و از چشم زخم حسودان در امان باشد، حتما برایش روی تخته می‌زنیم.

ترکیه: جویدن آدامس در شب

بر اساس افسانه‌های ترکی، اگر کسی در شب آدامس بجود، گویی گوشت بدن مرده را می‌خورد. به همین خاطر، در ترکیه مردم به‌شدت توصیه و تاکید دارند که هرگز پس از تاریک شدن هوا آدامس نجوید. ریشه این باور به هیچ عنوان مشخص نیست اما تقریبا همه مردم ترکیه از این کار اجتناب می‌کنند.

پرتغال: به عقب راه رفتن

برخی از مردم کشور پرتغال تصور می‌کنند که عقب عقب راه رفتن به‌هیچ‌عنوان خوش یمن نیست و باور دارند با این کار شیطان متوجه می‌شود که شما کجا هستید و به کجا می‌خواهید بروید.

ژاپن: مخفی کردن انگشت شست در دست در گورستان

در ژاپن، مردم اغلب انگشتان شست خود را درون مشتشان مخفی می‌کنند. دلیلش این است که انگشت شست در این کشور «انگشت والدین» نام دارد و بر اساس افسانه‌ها، هنگامی که در گورستان راه می‌روید، باید این انگشت را درون دست تا و مخفی کنید تا به این طریق از پدر و مادر خود محافظت کرده و از مرگ آن‌ها پیشگیری کنید.

عجیب ترین خرافات جهان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب استرس باعث آب رفتن مغز می‌شود! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…