آبشار یخی خور، نزدیک‌ترین نقطه به تهران

۱
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای خور يکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی است و طبيعت منحصربه‌فرد آن در تابستان هوای خنک و عاری از رطوبت دارد.
آبشار خور

می‌توان از آبشار خور به عنوان یکی از شاهکارهای خالق هستی در دل طبیعت بی‌بدیل جاده چالوس نام برد، واژه خور مخفف کلمه خورشید است. روستای خور در ارتفاعات ۲۸۰۰ متری در دامنه غربی قله گندم چال آرمیده است. این آبشار با ارتفاع ۶۰ متری یکی از پر اهمیت‌ترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه به‌شمار می‌رود. به لطف داشتن آب و هوایی منحصربه‌فرد و طبیعتی اعجازگونه نظر بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت و زیبایی را به خود جلب می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار خور چالوس

مشخصات آبشار خور

آبشار زیبای خور در مجاورت روستای خور در استان البرز و در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج – چالوس واقع شده است. آبشار از روستای خور تقریبا ۲ کیلومتر فاصله دارد که با طی زمان ۳۰ الی ۴۵ دقیقه از میان درختان زیبای سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس و طبیعت زیبای منطقه به پای آبشار خور خواهید رسید.

جاذبه طبیعی

ارتفاع آبشار

ارتفاع آبشار در حدود ۵۰ متر است و محل ریزش آب به‌صورت صخره‌ای و کاملا عمود بر زمین است. در فصول سرد سال به دلیل برودت هوا، آب آبشار یخ می‌زند و مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند که به دلیل ارتفاع برف، دسترسی به آبشار نیز با دشواری‌هایی همراه است.

آبشار یخی خور

مسیر دسترسی به آبشار خور

جهت دسترسی به این آبشار زیبا پس از طی مسافت ۱۷ کیلومتر از شهر کرج به سمت چالوس (در حدود ۳ کیلومتر قبل از سد کرج) وارد مسیر فرعی آسفالته خوزنکلا می‌شوید. با طی مسافت تقریبی ۱۷ کیلومتر و گذشتن از خوزنکلا، ارنگه و سیجان به روستای خور می‌رسید. جاده ارتباطی آسفالت است اما پیچ و خم و شیب زیادی هم در آن وجود دارد.

اگر به جاذبه‌های گردشگری نزدیک تهران علاقه دارید، غار نمکی گرمسار، جاذبه‌ای نفس‌گیر برای طبیعت‌گردی را بخوانید.

آبشار نزدیک کرج

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری پارک های معروف خیابان ولیعصر را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…