پارک های معروف خیابان ولیعصر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این خیابان شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه‌های تهران را به هم وصل می‌کند. میدان راه آهن نقطه ابتدایی و میدان تجریش آخرین مقصد خیابان ولیعصر است. این خیابان را می‌توان مرکز کافه‌های هنری تهران دانست.

خیابان ولیعصر مهم‌ترین خیابان تهران است که البته یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا هم به شمار می‌آید. طول این خیابان حدود ۱۸ کیلومتر است و در دوره‌های مختلف تاریخ تهران همیشه در میان لیست اولین دیدنی‌های تهران قرار داشته است. مثلا کتاب‌های تاریخی می‌گویند که شمال خیابان ولیعصر تفرجگاه خانواده پادشاهان قاجار بوده است. یکی از علت‌های این محبوبیت درخت‌های چنار کهنسالی است که از ابتدای ساخت خیابان تا امروز نمایی شگفت‌انگیز ایجاد کرده است. با دلتامگ همراه باشید تا پارک های معروف خیابان ولیعصر را بشناسید.

موزه سینما

پارک ملت یکی از پارک های معروف خیابان ولیعصر

طبیعت خیابان ولیعصر و لذت بردن از آن تنها در قدم زدن در پیاده‌روی خیابان ولیعصر با درختان بلند قامتش خلاصه نمی‌شود. پارک‌های این خیابان آن‌قدر محبوب و مهم هستند که بدون هیچ تردیدی باید از آن‌ها دیدن کنید. پارک ملت را می‌توان بزرگ‌ترین پارکی دانست که در مسیر خیابان ولیعصر قرار گرفته است. این پارک قدیمی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران است که در تقاطع اتوبان نیایش و ولیعصر قرار دارد. شگفتی‌های پارک از همان ابتدا پیش روی شما قرار دارد. در ورودی با نماد‌های شهری و مجسمه‌های مختلف تزیین شده است. فضای پارک مناسب عکاسی است و به ویژه در فصل بهار و در اوج شکوفه‌های بهاری بهترین لوکیشن برای عکس‌های شما است. پردیس سینمایی ملت نیز در این پارک قرار دارد.

پارک های خیابان ولیعصر

راه‌های دسترسی: بهترین مسیر برای رسیدن به پارک ملت استفاده از خط هفت اتوبوس‌های BRT (تندرو) است. باید در ایستگاه نیایش یا پارک ملت از اتوبوس پیاده شده و قدم زنان به پارک بروید.

مطلب پیشنهادی:  ژاپن و مرموزترین مکان‌های آن

پارک ملت

پارک ساعی، از پارک های معروف خیابان ولیعصر

فستیوال درختان سرو تهران را می‌توانید در پارک ساعی ببینید. این پارک از جاهای دیدنی تهران و یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌‌های تهران است که در بخشی از آن، که به باغ ژاپنی معروف است، پرندگان نگهداری می‌شوند. در این پارک از امکانات تفریحی مانند زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز و آلاچیق نیز می‌توانید استفاده کنید.

پارک ساعی

راه‌های دسترسی: برای رسیدن به پارک ساعی می‌توانید از اتوبوس‌های خط راه‌آهن – تجریش یا راه‌آهن – پارک‌وی استفاده کنید و در یکی از ایستگاه‌های «آبشار» یا «پله سوم» از اتوبوس پیاده شده و به پارک ساعی برسید.

پارک های معروف خیابان ولیعصر

باغ موزه سینمای تهران

در خیابان ولیعصر و نرسیده به میدان تجریش باغ قدیمی و زیبایی وجود دارد که در انتهای آن عمارت تاریخی قرار گرفته است. باغ فردوس یکی از معروف‌ترین باغ‌های تهران است که امروزه به همراه عمارت آن به باغ موزه سینما تغییر کاربری داده و یکی از جاهای دیدنی تهران است. قدم زدن در این باغ را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…