شگفتی‌های زندگی انسان در آینده از قدرت کنترل آب‌وهوا تا تله‌پاتی!

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌توانید آینده‌ای را تصور کنید که در آن قادر خواهید بود با انسان‌های دیگر از طریق فکر کردن ارتباط برقرار کنید!
تغییرات زندگی بشر در صد سال آینده

آینده‌ای را تصور کنید که در آن هوش انسان‌ها به‌شدت افزایش‌یافته و زمانی که دچار بیماری‌های حاد و قلبی-عروقی می‌شوید، روبات‌های بسیار کوچک به درون رگ‌های شما فرستاده می‌شوند تا با بیماری‌ها مبارزه کنند؟ پیش‌گویی برخی از دانشمندان درباره تغییرات زندگی بشر در صد سال آینده را در مجله دلتا بخوانید.

تغییرات زندگی بشر در صد سال آینده ، کمبود غذا

صحراها تبدیل به جنگل‌های انبوه خواهند شد

دستاوردهای بسیاری در زمینه زمین‌شناسی و گیاه‌شناسی بهإدست آمده است و این تکنولوژی‌ها با سرعت در حال پیشرفت و تکامل‌ هستند. بهإنظر می‌رسد به‌احتمال قریب به‌یقین تا صدسال آینده بشر خواهد توانست در بیابان‌های داغ و سوزان، جنگل‌های انبوه بارانی را به‌وجود بیاورد.

تغییرات زندگی بشر در صد سال آینده ، تغییرات زیستی

قابل سکونت شدن قطب جنوب

تا صدسال آینده و با رشد جمعیت انسان به حدود ده میلیارد نفر، قادر خواهیم بود قطب جنوب را نیز قابل سکونت کنیم و در آن صنعت و بازرگانی راه بیندازیم و بدون ضرر زدن به طبیعت، شهرهای کوچک را بسازیم.

کنترل تغییرات آب و هوایی

هم‌اکنون نیز انسان به تکنولوژی‌هایی دست‌یافته که با تکیه بر آن توانایی کنترل و اعمال نفوذ بر تغییرات آب و هوایی به‌منظور کم کردن آثار مخرب آن را دارد اما با پیشرفت علوم هوا-فضا در صدسال آینده، به‌احتمال زیاد قادر خواهیم بود هنگام تغییرات مخرب آب و هوایی مانند تندبادها و گرداب‌ها بر آن‌ها غلبه کرده و آن‌ها را خاموش نگه داریم.

اقیانوس‌ها به‌عنوان یک منبع غذایی

این مورد یکی از مواردی است که حتما تا ۱۰۰ سال آینده رخ خواهد داد. چون اگر جمعیت کره زمین با همین نرخ افزایش یابد، به ۱۰ میلیارد نفر می‌رسد. پس غذا به‌اندازه کافی برای همه در دسترس نخواهد بود.

اقیانوس‌ها به‌عنوان یک منبع غذایی

استفاده مردم جهان از یک واحد پولی مشترک

تحولات اقتصادی و اثر جهانی‌شدن اقتصاد سبب یکدستی و ایجاد یک واحد پولی مشترک در سراسر دنیا خواهد شد. این امر سبب منظم‌تر شدن روند رشد اقتصادی و کمک به کشورهای ضعیف‌تر برای رشد اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی بالاتر خواهد شد.

فقط سه زبان عمده در جهان وجود خواهد داشت

تا صدسال آینده به‌احتمال زیاد فقط سه زبان انگلیسی، اسپانیولی و ماندارین (چینی) در جهان وجود خواهد داشت و مابقی زبان‌های دیگر دنیا به‌صورت زبان‌های ضعیف و در حال حل شدن در زبان‌های اصلی در خواهند آمد.

مسافرت فضایی برای همه

اکثر آینده‌نگران بر این عقیده هستند که در آینده اقامتگاه‌های فضایی در فضا ساخته می‌شوند و حتی مراکز توریستی فضایی! البته فقط پولدارها می‌توانند مخارج اقامت در این اماکن را پرداخت کنند.

مسافرت فضایی برای همه

هوش انسان افزایش جهش گونه خواهد داشت

به لطف پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علم، انسان تا صدسال آینده قادر خواهد بود با کمک دارو و روش‌های محرک آموزشی هوش انسان را افزایش قابل‌ملاحظه‌ای بدهد.

نانو ربات‌ها قادرند که درون رگ‌های بدن سفر کنند

دانشمندان صنعت نانوتکنولوژی، در حال ساخت و تکمیل ربات‌های هدفمندی هستند که قادرند در رگ‌های بدن سفر کنند و به اندام مورد نظر برسند و کارهای درمانی را در همان نقطه آغاز کنند. این نانو ربات‌ها حتی قادر خواهند بود حافظه انسان را نیز کپی کنند.

نانو ربات‌ها قادرند که درون رگ‌های بدن سفر کنند

ارتباط با سایر انسان‌ها از طریق فکر کردن

به‌احتمال قریب به‌یقین تا صدسال آینده انسان موفق به کشف ساز و کارهایی خواهد شد که با آن می‌تواند از طریق فکر کردن و تله پاتی با مغر انسان‌های دیگر ارتباط برقرار کند.

تغییرات زندگی بشر در صد سال آینده ، نانو

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ روش برای بهبود کیفیت هوای خانه در روزهای آلوده را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…