۹ حقیقت عجیب و جالب تاریخی!

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد بعضی اوقات شکل خاصی برای لیست‌های جنجالی تاریخی ایجاد شده‌است؛ از جمله: «۹ حقیقت عجیب و جالب تاریخی!»
حقیقت عجیب و جالب تاریخی

لیست‌های عجیب‌وغریب همیشه محبوب هستند و تحقیق و در کنار هم قراردادن آن‌ها لذت‌بخش هست؛ بنابراین مجله دلتا در این مطلب شما را با ۹ حقیقت عجیب و جالب تاریخی آشنا می‌کند.

مورد نهم

رومی‌ها عادت داشتند از پنبه نسوز در لباس‌هایی که هر روز می‌پوشیدند استفاده کنند. پیشینیان پلینی (یک طبیعت گرای رومی) گفته آن‌ها به این دلیل لباس‌هایی با الیاف پنبه نسوز می‌پوشیدند که آن‌ها سفیدتر از پارچه‌هایی با الیاف معمولی بودند و می‌توانستند خیلی راحت لباس‌هایشان را درون آتش پرتاب کنند. او همچنین خاطر نشان کرد که خدمتکارهایی که لباس‌هایی با الیاف معدنی می‌پوشیدند اغلب از بیماری‌های ریوی رنج می‌بردند.

مورد هشتم

در مصر باستان قلب انسان را جایگاه هوش و اطلاعات می‌دانستند نه مغز. مصری‌های باستان فکر می‌کردند مغز فقط چیزی است که درون سر را پر می‌کند. بنابراین آن‌ها هنگام مومیایی کردن مغز را بیرون آورده و دور می‌انداختند، درحالیکه درمورد قلب دقت و توجه خاصی مبذول می‌داشتند!

9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی

مورد هفتم

زمان رواج امراض مسری در قرون وسطی برخی از دکترها لباس‌ها و ماسک‌هایی با نقوش ابتدایی و باستانی می‌پوشیدند به نام «لباس بیماری یا مرض».  این ماسک دارای چشمی‌های شیشه ای قرمز رنگ بود که آن‌ها تصور می‌کردند شخص را در برابر شیطان غیرقابل نفوذ می‌سازد. قسمت بالایی ماسک با گیاهان معطر و ادویه جات پر می‌شد تا محافظی باشد دربرابر «هوای بد» که اعتقاد داشتند مرض و بیماری را با خود حمل می‌کند.

9 مورد حقیقت عجیب و جالب تاریخی

مورد ششم

در طول ۳.۵۰۰ سال پیش تخمین می‌زدند که جهان دوران باشکوه ۲۳۰ ساله‌ای را داشته که در آن دوران هیچ جنگی اتفاق نیفتاده است.

حقیقت عجیب و جالب تاریخی ، مورد ششم

مورد پنجم

در چرخه‌های شهرنشینی اروپای غربی و آمریکایی‌ها، بعد از اوایل قرن ۱۷ تزئین ریش از دنیای مد خارج شد؛ برای مثال در سال ۱۶۹۸ پیتر پادشاه روسیه دستور داد مردها ریش‌هایشان را به طور کامل بتراشند و سال ۱۷۰۵ برای کسانی که ریش داشتند مالیات گذاشتند تا جامعه روسیه هم سو با معاصرانش در جوامع غربی شود.

مورد چهارم

پرفروش ترین کتاب قرن پانزدهم کتابی شهوانی به نام «داستان دو عاشق» بود که هنوز هم خوانده می‌شود! نویسنده این کتاب اگرچه پاپ پیوس دوم (که سال‌های ۱۴۶۴-۱۴۵۸ سلطنت می‌کرد) بود، ‌اما تفاوتی با  «آنیس سیلوییوس پیکولومینی» نداشت.

مورد سوم

در مصر باستان گربه‌ها را مقدس می‌دانستند. وقتی‌که گربه خانگی یک خانواده می‌مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می‌تراشیدند و تا موقعی که ابروها کامل رشد کند عزادار می‌ماندند.

مورد دوم

مدل عمو سام در اثر معروف «تو را می‌خواهم» سال ۱۹۱۷ صورت نقاشی به نام جیمز مونتگومری فلاگ بود. برای تاثیرگذاری بیشتر او پرتره‌اش را مسن‌تر نقاشی کرد و ریش بزی بهش اضافه کرد.

مدل عمو سام

مورد اول

۲۰۰سال قبل از میلاد وقتیکه شهر اسپارتای یونان در اوج قدرت خود بود به ازای هر شهروند ۲۰ نفر خدمتکار وجود داشت. تصور کنید خانه‌های مردم آن زمان حتما از تمیزی برق می‌زد!

اسپارتای یونان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چگونه از شر مورچه‌ها خلاص شوید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  3. Amir_ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۵۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…