۵ مورد از دیدنی‌ترین مکان‌های دنیا

۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به‌دلیل کرونا یا به هر دلیل دیگری قصد مسافرت ندارید، نگران نباشید. بسیاری از کشورها از جاذبه‌های گردشگری خود در اینترنت برنامه‌های زنده‌ پخش می‌کنند.
جاهای دیدنی دنیا

همه‌گیری کرونا بیش از همه به صنعت گردشگری ضربه زده است، اما این صنعت پس از تولید واکسن کرونا قصد دارد از جای خود بلند شود و نفسی تازه کند. شاید این روزها خیلی از افراد به فکر سفر باشند. اگر به فکر سفری خارجی هستید، در این بخش از مجله دلتا جاهای دیدنی دنیا را معرفی کرده‌ایم. هر یک از این مناطق دیدنی دنیا می‌توانند مکانی جذاب و عالی برایتان باشند.

پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی مکانی بسیار جالب برای لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعت است. اگر دوست دارید آثار به‌‌جامانده از فوران آتشفشان‌ها را ببینید، سری به این پارک بزنید. در حال حاضر ۲ آتشفشان هاوایی فعال هستند. این پارک پر از جاهای دیدنی طبیعی است، از جمله:

  • مسیرهای گدازه؛
  • چاله‌های عظیم؛
  • جنگل‌های بارانی.

هاوایی

پارک ملی خوا یای در تایلند

اگر گذرتان به تایلند افتاد، از این پارک زیبا دیدن کنید. این جاذبه گردشگری که در ۱۲۰کیلومتری شمال شرق بانکوک واقع شده، معروف‌ترین پارک ملی تایلند است. این پارک ۲۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و جنگل‌های بارانی، چمنزار، کوهستان و آبشارهایی بی‌نظیر را در بر گرفته است. این پارک که نامش در یونسکو هم ثبت شده، محل زندگی حیوانات متعددی از جمله فیل‌های وحشی است. پیاده‌روی در جنگل، کمپ‌زدن و تماشای آبشارهای زیبای این جنگل تفریح‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

خوا یای

جزایر مرجانی مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب است. پس از تولید واکسن کرونا، مالدیو اولین کشوری بود که اعلام کرد نیازی نیست گردشگرانی که واکسن زده‌اند پس از ورود به این کشور قرنطینه شوند و حتی برای جذب گردشگر بیشتر، برنامه‌ای ترتیب داد تا مسافران در بدو ورود به کشور واکسینه شوند.

دیدنی ترین مکان های دنیا

ساحل دسارو در مالزی

ساحل دسارو یکی از مناطق تفریحی زیبا در ایالت جوهور مالزی است. این منطقه با وسعتی بیش از ۳۹۰۰ هکتار در امتداد ۱۷ کیلومتر ساحل بکر و هتل‌های لوکس و زیبا پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. ساحل دسارو مکانی آرام و پناهگاهی استوایی و تماشایی است که در آن می‌توانید از چشمه‌های آبگرم و بازی گلف لذت ببرید. در ضمن به‌تازگی ویلاهای ساحلی آنانتارا دسارو افتتاح شده‌اند که باغ‌های سرسبز و استخرهای زیبایی دارند.

ایران هم سواحل دیدنی زیادی دارد که دیدن آن‌ها هم خالی از لطف نیست. مطلب زیباترین سواحل ایران که باید ببینید را بخوانید.

دسارو

بودروم در ترکیه از جاهای دیدنی دنیا

شهر ساحلی بودروم در ترکیه یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب است. این شهر در طول چند دهه گذشته بارها بازسازی و از روستای آرام ماهیگیری به شهری دیدنی و محبوب گردشگران تبدیل شده است. برخی جاذبه‌های گردشگری بودروم عبارت‌اند از:

  • آرامگاه هالیکارناسوس (از عجایب هفتگانه جهان باستان)؛
  • دروازه میندوس (به‌جامانده از دوران هخامنشیان)؛
  • قلعه ۶۰۰ساله بودروم؛
  • موزه باستان‌شناسی زیر آب.

جاهای دیدنی دنیا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری خیابان‌گردی در تهران را از دست ندهید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. Helma

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور شما🌹🌹

      پاسخ

  2. 🙃

    ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۰ ق٫ظ

    زیبا

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…