این شغل‌ها شما را می‌کشند!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید عجیب باشد که بشنوید یک وکیل مشهور یا پزشکی حاذق خودکشی کرده است!
مشاغل پر خطر و کشنده

آمار خودکشی در برخی از شغل‌ها که حتی درآمد بسیار بالایی دارند، بالا است. در این مطلب به معرفی برخی مشاغلی که در آن‌ها آمار خودکشی بالا است می‌پردازیم. در مجله دلتا با مشاغل پر خطر و کشنده آشنا شوید.

افسران پلیس، احتمال خودکشی: ۱.۵۴ برابر

تصور اغلب ما از افسران پلیس و نیروهای درجه‌دار نظامی، آدم‌های شریفی است که در سلامت کامل جسمانی و روانی به سر می‌برند؛ اما کمتر کسی به این واقعیت توجه می‌کند که مسئولیت اجرای قانون، سنگین‌تر از آن است که برخی از نیروهای نظامی بتوانند آن را تحمل کنند.
گذشته از شغل پراسترس، مسئولیت در قبال جرم‌ها و مجرمان، خواب ناکافی (کمتر از شش ساعت در روز)، ساعات‌کار طولانی که بسیاری از این نیروها برای اضافه کاری تحمل می‌کنند، به سلامت روان‌شان آسیب می‌زند. تخمین‌ها نشان می‌دهد که نیروهای پلیس احتمالا دو برابر دیگران افسرده می‌شوند و این افراد ۱.۵۴ برابر صاحبان مشاغل دیگر، دست به خودکشی می‌زنند.

مشاغل پر خطر و کشنده را بشناسید

بساز بفروش‌ها، احتمال خودکشی: ۱.۳۸ برابر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افراد از نظر روانی بسیار آسیب پذیرند و به احتمال ۱.۳۸ برابر بیشتر از کارمندان کم استرس، خودشان را می‌کشند.
ترس از فروش نرفتن ملک ساخته‌شده یا به موقع فروخته نشدن آن، نوسان‌های بازار مسکن، تغییر قیمت مصالح و زیان‌های مالی می‌تواند این افراد را با اضطراب بالایی درگیر کرده و خطر افسرده شدن‌شان را ایجاد کند.

مشاغل پر خطر و کشنده کدامند

کاسب ها و سرمایه گذارها، احتمال خودکشی: ۱.۵۱ برابر

کسانی که در مشاغل مرتبط با امور مالی کار می‌کنند، ۱.۵۱ برابر کارکنان مشاغل دیگر خودشان را می‌کشند. رکود اقتصادی و نوسان‌های اقتصادی، امنیت روانی صاحبان این مشاغل را به خطر می‌اندازد و با احتمال بالاتری آن‌ها را به نسبت کارکنان مشاغل دارای استرس کمتر، در معرض خطر خودکشی قرار می‌دهد.

مشاغل پر خطر و کشنده کدامند

برق کارها، احتمال خودکشی: ۱.۳۶ برابر

بیشتر برق کارها ساعات کار طولانی و شیفت شبانه ندارند و شاید برایتان این موضوع عجیب به نظر برسد اما برخی بررسی‌ها ادعا می‌کنند که قرار گرفتن هر روزه در معرض امواج الکترومغناطیسی می‌تواند تغییراتی را بر عملکرد مغز این افراد اعمال کند و با تغییراتی که در سیستم عصبی‌شان ایجاد می‌کند، زمینه را برای افسرده شدن‌شان فراهم می‌کند. البته محققان می‌گویند که برای اثبات این فرضیه به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

مشاغل پر خطر و کشنده، برق کارها

داروسازها، احتمال خودکشی: ۱.۲۹ برابر

عجیب نیست که یک داروساز از ساعات کار طولانی، خواب ناکافی و سطح بالایی از استرس شکایت کند. داروسازهایی که در داروخانه‌های شبانه روزی کار می‌کنند، در هر ساعتی باید کاملا هوشیار باشند تا مبادا با قراردادن دز نامناسب دارو در دست بیمار، برایش دردسر درست کنند، کار کردن برخی از این افراد در شیفت‌های بیست و چهار ساعته، می‌تواند به سلامت جسم و روان‌شان آسیب بزند و خطر خودکشی کردن در میان آن‌ها را تا ۱.۲۹ برابر بالا ببرد.

داروسازها

وکلا، احتمال خودکشی: ۱.۳۳ برابر

تبدیل شدن به یک وکیل خبره به آموزش قابل توجهی نیاز دارد. عجیب است که بعد از گذراندن دوران سخت تحصیلی و کارورزی، یک وکیل با جان خودش بازی می‌کند. آمار افسردگی در میان دانشجویان رشته حقوق بالا است و گفته می‌شود که حدود ۴۰ درصد این دانشجویان با افسردگی دست به گریبان هستند. ساعات کار طولانی، تنش‌های مکرر شغلی، انتظارات کارفرمایان و جدال در دادگاه‌ها و به طور کلی حرفه استرس‌زا می‌تواند سلامت روان وکیل‌ها را به خطر بیندازد و انگیزه خودکشی را در آن‌ها تقویت کند. اگر به این مطالب علاقمندید مطلب ۸ تغییری که فقط آدم‌های خاص تجربه می‌کنند! را بخوانید.

وکلا، احتمال خودکشی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب برق انداختن ماشین بدون هزینه اضافی! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…