۹ کلید طلایی برای شناخت خواستگار

۱۴
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چطور با خواستگارتان آشنا شدید؟ واسطه داشته‌اید یا در محل کار و تحصیل با او آشنا شده‌اید؟ پیشنهاد خواستگاری را چطور مطرح کرد؟  
راه های شناخت خواستگار قبل از انتخاب

شناخت خواستگار بخصوص اگر آشنایی سنتی باشد کار بسیار سختی است و شاید نتوانید به درستی تصمیم بگیرید. شاید روش‌های شناخت خواستگار خوب و راه‌های امتحان خواستگار را بلد نیستید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی راه های شناخت خواستگار قبل از انتخاب می‌پردازیم.

ظاهر خواستگار

اولین چیزی که در برخورد با یک فرد غریبه جلب توجه می‌کند ظاهر او است. آراستگی ظاهری و مطلوبیت ظاهری اولین قدم برای تصمیم‌گیری در مورد صحبت کردن با خواستگار است. اولین روش شناخت خواستگار خوب، پوشش ظاهری او است که متناسب با معیار‌های شما باشد. اگر نمی‌توانید ظاهر خواستگار خود را قبول کنید بعید است بتوانید روی او حساب باز کنید.

راه های شناخت خواستگار قبل از انتخاب

صحبت کردن خواستگار

یکی از راه های شناخت خواستگار قبل از انتخاب صحبت کردن خواستگار است. مسلما در جلسات خواستگاری و آشنایی‌های اولیه صحبت‌های زیادی بین خانواده و بین شما دو نفر اتفاق می‌افتد. به حرف‌هایی که می‌زند و پاسخ‌هایی که می‌دهد دقت کنید. آیا مستقیم و با صداقت پاسخ می‌دهد یا حرف‌ها را می‌پیچاند. لحن صحبت کردنش با خانواده خودش یا هنگام صحبت کردن چطور است.

سطح تحصیلات

اگر سطح تحصیلات خواستگارتان برای شما مهم است می‌توانید در مراحل آخر خواستگاری از او مدرک بخواهید در غیر این صورت نوع صحبت کردن و جمله‌بندی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده سطح تحصیلات فرد باشد.

برای شناخت بهتر می‌توانید سطح تحصیلات خانواده‌اش را هم بپرسید. شما باید از نظر تحصیلات در سطحی باشید که بتوانید دغدغه‌های هم و دغدغه‌های خانوادگی همدیگر را درک کنید.

شوخ طبع بودن خواستگار

افردی که شوخ‌طبع هستند معمولا در برخورد‌های اول سعی می‌کنند حرف‌های خنده‌داری بزنند تا یخ میان جمع آب شود. در صورتی که آدم‌های جدی حاشیه نمی‌روند و به سوالات کوتاه و مختصر در حد اطلاعات لازم صحبت می‌کنند.

میزان درو‌ن‌گرا و برون‌گرا بودن فرد را نیز در همین مکالمات متوجه خواهید شد. افراد برون‌گرا معمولا پرحرف‌تر هستند و بیشتر از میزان مورد نیاز در سوال به شما پاسخ می‌دهند، ولی افراد درون‌گرا شاید حتی پاسخ‌شان به‌قدری کوتاه باشد که شما را متعجب کند.

راه های شناخت خواستگار قبل از انتخاب

آینده‌نگری خواستگار

یکی از روش‌های شناخت و امتحان خواستگار این است که میزان آینده‌نگری او را بسنجید. فردی می‌تواند در زندگی پیشرفت کند که برای آینده‌اش برنامه‌ریزی داشته باشد. مسلما شما ریسک زندگی با فردی که آینده‌نگری ندارد را نمی‌پذیرید. بنابراین باید سوالاتی که درباره آینده‌نگری فرد و چشم‌اندازش برای آینده است را از او بپرسید تا بدانید آیا برنامه مشخصی برای آینده‌اش دارد یا خیر. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب جملاتی زنانه که دل مردان را آب می‌کند سر بزنید.

روابط اجتماعی خواستگار

از خواستگارتان بپرسید که چقدر وقت با دوستانش می‌گذراند، چقدر به مسافرت می‌رود و چقدر وقت صرف روابط اجتماعی‌اش می‌کند. رفت و آمد‌های خانوادگی‌شان چقدر است و او تا چه حد در این مراسم حضور دارد. رفتار و روابط اجتماعی فعلی او می‌تواند دیدگاهی در زمینه روابط اجتماعی و خانوادگی در آینده به شما بدهد. مثلا اگر شما خیلی اهل مهمانی و دورهمی و مسافرت هستید، ولی خواستگارتان تنهایی را ترجیح بدهد نمی‌تواند زوج مناسبی برای شما باشد.

شباهت عقیده‌ها با خواستگار

یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک خواستگار خوب برای شما را نشان می‌دهد، شباهت عقاید است. شاید فرد مقابل شما انسان خیلی خوبی باشد، ولی تضاد عقاید باعث می‌شود نتوانید زوج خوبی برای یکدیگر باشید. بزرگ‌ترین اشتباه هنگام ازدواج این است که به امید تغییر طرف مقابل پاسخ مثبت بدهید و توقع داشته باشید بعد از مدتی به دلیل علاقه به شما عقایدش تغییر کند و شبیه شما شود. در صورتی که این امر تا حدود زیادی غیر ممکن است و می‌تواند عاملی برای طلاق شود.

استقلال مالی خواستگار

داشتن استقلال مالی خواستگار یکی از پایه‌های زندگی مستقل است. زمانی که شما از استقلال مالی برخوردار نباشید و برای تامین هزینه‌ها دست‌تان جلوی خانواده‌ها دراز شود، مسلما نمی‌توانید مطابق میل و سلیقه خودتان زندگی کنید و دائما باید پاسخگوی نظرات بزرگ‌تر‌ها و دخالت آن‌ها در زندگی‌تان باشید.

صداقت خواستگار

یک خواستگار واقعی به سوالات شما دقیق و با صداقت پاسخ می‌دهد. شما باید حرف‌هایی که در مورد درآمد، موقعیت شغلی، جایگاه اجتماعی و غیره می‌زند را با تحقیق، تایید نمایید. صداقت شرط اصلی خوب بودن خواستگار است.

صداقت خواستگار

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی درباره زنان که هیچ مردی نمی‌داند را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  5. سعید نوری

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ق٫ظ

    سلام، واقعاخیلی خوب ، کاملا مطالب کاربردی وآگاهی بخشی بیان شده که خواب را از سر می پراند موفق باشید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۴۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…