سرسبزترین شهر جهان کجاست؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‌دانستید برلین به سرسبزترین شهر جهان مشهور است؟
سرسبزترین شهر اروپا

برلین سرسبزترین شهر جهان بوده و دارای پارک‌ها، باغ‌ها و مناطق جنگلی بسیار بیشتری نسبت به دیگر مناطق اروپا است. وجود فضای سرسبز شهری مانند دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد برلین را تبدیل به یک مقصد خاص نموده و طبق مطالعات در تاریخچه برلین اغلب جذابیت‌های این شهر ریشه در گذشته تاریخی آن دارد. برای آشنایی با سرسبزترین شهر اروپا مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

آیا به راستی برلین سرسبزترین شهر جهان است؟

بعد از جنگ جهانی اول، این شهر تبدیل به یک شهر ایزوله شد، به این معنی که ساکنان مجبور به تأمین مواد مورد نیاز خود از جمله تأمین منابع غذایی بودند و باید از بسیاری جهات مستقل و خودکفا می‌شدند. در نتیجه در تاریخچه برلین فضاهای سبز شهری بسیار ازشمند شدند و به‌شدت توسط ساکنین مورد محافظت قرار می‌گرفتند و از این فضاهای سبز برای تهیه مواد غذایی از طریق کشاورزی استفاده می‌کردند.

پس از جنگ مردم به دلیل فقر شروع به ساخت و تولید وسایل مورد نیاز خود کردند و دوخت لباس، استفاده مجدد از لباس‌های قدیمی و دوچرخه‌سواری تبدیل به یک ضرورت فرهنگی در تاریخچه برلین شد، چرا که مردم می‌دانستند که گزینه‌های دیگری برای انتخاب نخواهند داشت و تلاش مضاعف برای خودکفایی را به بهترین شکل انجام دادند. در اثر تلاش‌های مردم برلین، در دوره جنگ فضاهای سبز بسیاری در برلین ایجاد شد که هم‌اکنون مردم از آن‌ها لذت می‌برند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب ایستگاه مترو یا موزه هنری؟ را هم بخوانید.

زیباترین شهر اروپا

برلین دارای بیش از ۲۵۰۰ فضای سبز است و بزرگ‌ترین فضای سبز به نام Tiergarten که در گذشته منطقه مخصوص شکار پادشاهان پروس بوده است در این شهر قرار دارد. پس از پایان جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین پارک مصنوعی تبدیل به منطقه کشاورزی شد و همچنین به‌عنوان اصلی‌ترین منطقه تأمین هیزم در تاریخچه برلین مورد استفاده قرار گرفت.

عضوی از اتحادیه اروپا

پس از انحلال جمهوری دمکراتیک آلمان و پیوستن این کشور به اتحادیه، ورود به مناطق سرسبز برلین برای عموم آزاد شد. مناطق مرزی که تا پیش از این بسته بودند تبدیل به فضایی باز برای رفت و آمد مردم شدند و بدین‌گونه مردم بیش‌تری از حضور در فضاهای سرسبز و جنگلی برلین لذت می‌برند.

سازگاری با محیط زیست

امروزه فقر نسبی در برلین یک مزیت دارد و آن استفاده کم‌تر از وسایل نقلیه شخصی است. برلین دارای سیستم حمل و نقل عمومی فوق‌العاده است و همواره در جهت رفاه حال شهروندان از هیچ اقدامی جهت تجهیز و راحتی این وسایل نقلیه عمومی دریغ نمی‌کند. علاوه‌بر این مسأله مهم دیگر، تشویق مردم به امر بازیافت است. درست است که برلین یکی از سرسبزترین شهرهای جهان بواسطه وجود فضاهای فیزیکی سرسبز است اما هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به یک شهر واقعی حامی محیط زیست در پیش رو دارد.

سرسبزترین شهر جهان

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به با این پله‌ها به بهشت بروید بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…