اگر اهل فوتبال هستید این جاذبه گردشگری برای شماست!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی محل تولد فوتبالیست‌ها تبدیل به جاذبه گردشگری می‌شود.
محل تولد پله

اگر اهل فوتبالید، قطعا اسم پله به گوشتان خورده است و مطمئنا هم‌اکنون هیجان دارید. «میناس جریاس» شهری در مناطق مرکزی برزیل است که درمیان شهرهای سائوپائولو. ریو و بلوهوریزنته قرار گرفته است. این شهر به دلیل محل تولد این اسطوره برزیلی، هم‌اکنون به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است. برای آشنایی با محل تولد پله، اسطوره فوتبال مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

خانه پله و میدان پله

«فرناندو اورتیز» Fernando ortiz مدیر پروژه‌ای بود که «کاسا پله» نام داشت. او درباره این پروژه می‌گوید: «در این جا جذابیت‌های زیادی وجود دارد که همگی به پله مربوط می‌شود. مثل خیابانی که خانه پله در آن واقع شده است و اسم این خیابان «ادسون آرانتس دوناسیمنتو» است. خانه پله (کاسا پله) در این خیابان واقع شده است. «میدان پله» که به پاس سه قهرمانی پله در جام جهانی چنین نامی گرفته است، مجسمه پله را در حال نگه داشتن جامی نشان می‌دهد که پله سه بار برای برزیل به ارمغان آورده است.
پله شخصاً در سال ۱۹۷۱ برای پرده‌برداری از مجسمه در این جا حضور یافت. در پارک شهرداری نیز مجسمه‌ای وجود دارد که پله را به همراه پدر و الگویش «دوندینیو» نشان می‌دهد و با عنوان «یادبود دوندینیو» معروف است. ما در کنار بزرگراه و در هنگام ورود ماشین‌ها به شهر با یک مجسمه دیگر به پله ادای احترام کرده‌ایم. مجسمه‌ای با مشت گره‌کرده و همان شادی معروفی که همه دنیا با آن آشنا هستند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب موزه محبوب‌ترین بازیکن فوتبال را هم بخوانید.

کاسا پله

محبوبت این جاذبه گردشگری

از زمان تولد کاسا پله casa pele یعنی ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳، محبوبیت این مکان به عنوان یک جاذبه گردشگری بیشتر شده است. میانگین بازدیدکنندگان این مکان در همان ماه‌های ابتدایی به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه رسید. این آمار در این منطقه بسیار زیاد بود. به‌خصوص با توجه به این که تا آن زمان تبلیغ در سطح بین‌المللی برای این جا انجام نشده بود. اما با نزدیک شدن به جام جهانی، این جا را در سطح جهان مطرح کردیم. اگر «کشور فوتبال» یک سلطان داشته باشد، آن سلطان در این خانه به دنیا آمده است. بنابر این مطمئنیم که بسیاری به این جا علاقه‌مند می‌شوند.
با توجه به این که پیش از این نیز نفرات زیادی در طول سال به این منطقه می‌آمدند؛ با این هدف که «شهر پله» را تماشا کنند. اما حالا با توجه به ساخته‌شدن این خانه و با توجه به تمام ریشه‌هایی که دارد، تنها برای وجود گهواره‌ای که سلطان فوتبال دنیا در‌آن می‌خوابید، از مردم دعوت می‌کنیم که به دیدن میناس جریاس بیایند و از ترس کورسانس دیدن کنند. شهری که شاهد تولد معروف‌ترین فوتبالیست تاریخ بوده است.

کاسا پله آرژانتین

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به ایستگاه مترو یا موزه هنری؟ بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…