عید حتما از این طبیعت زیبا دیدن کنید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به طبیعت علاقه‌مندید و تعطیلات عید خود را به شمال کشور سفر می‌کنید، حتما به دیدن این دریاچه شگفت‌انگیز بروید.
طبیعت زیبای نئور

دریاچه نئور در نزدیکی شهرهایی مانند اردبیل و خلخال قرار دارد. این دریاچه نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است. در دامنه کوه‌های تالش قرار گرفته است و برای اتراق در طبیعت، محیطی دلچسب دارد. برای آشنایی با طبیعت زیبای نئور مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

دریاچه نئون کجاست؟

دریاچه نئور در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار دارد. به همین دلیل، منطقه‌ای سردسیر و پر بارش است. گردشگران بسیاری در طول سال در سفر به استان‌های گیلان و اردبیل از دریاچه نئور بازدید می‌کنند. در سفر به دریاچه نئور، از تماشای زیبایی‌های اطراف آن غافلگیر خواهید شد. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید مطلب اردبیل، سرزمین چشمه‌های بهشتی را مطالعه کنید.

 اردبیل دریاچه نئور
مسیر دسترسی به دریاچه نئور

برای رسیدن به این دریاچه باید از سمت اردبیل به خلخال بروید و اگر از تهران یا شهرهای خارج از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی قصد تردد به این منطقه را دارید، خود را به زنجان برسانید و از مسیر جنوب به سمت جاده خلخال-اردبیل بروید.
در فاصله حدودی ۴۰ کیلومتری از اردبیل، روبه‌روی روستای بودالالو و سمت شرق جاده اردبیل-خلخال، جاده‌ای پرپیچ‌وخم به‌سمت دریاچه نئور و روستاهای اطراف آن وجود دارد. پس از پیمودن ۱۲ کیلومتر در این جاده به یک خروجی در سمت راست خواهید رسید که شما را به روستای داش بلاغ و جنوب دریاچه نئور می‌رساند و مسیر در امتداد جاده قبلی به بخش شمالی این دریاچه می‌رسد. روستای عباس آباد نیز در طول مسیر این دریاچه قرار دارد.

 اردبیل دریاچه نئور
بهترین زمان سفر به دریاچه نئور

بهترین زمان برای سفر به دریاچه نئور فصل‌های بهار و تابستان است. البته به‌ دلیل اقلیم سرد این منطقه، فصل بهار در طبیعت این دریاچه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. در این زمان دشت‌های اطراف سرسبز و پر گل می‌شوند و هوا بسیار مطبوع و مناسب است. هرچه به‌سمت تابستان پیش برویم، دمای هوا در اطراف دریاچه گرم‌تر می‌شود. اما در طول تابستان نیز متوسط دمای هوای این منطقه از حدود ۲۵ درجه بالای صفر بیشتر نمی‌شود.

 طبیعت گردی اردبیل
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب خداآفرین، بهشت گمشده گردشگران نوروزی بزنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  2. جمال

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    بسیار زیبا ودیدنی مرسی

    پاسخ

    • زینب حلبی نژاد

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از نظرات شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…