اردبیل، سرزمین چشمه‌های بهشتی

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تصمیم دارید تعطیلات عید را به اردبیل سفر کنید، حتما مطلب ما را تا انتها بخوانید.
جاذبه های استان اردبیل

اردبیل یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در هر چهار فصل جاذبه‌های گردشگری دلپذیری دارد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های استان اردبیل مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

گردنه حیران

اگر از مسیر شمال به استان اردبیل بروید، بعد از آستارا به طرف جاده مسحورکننده حیران حرکت می‌کنید و خاطرات سفر شما با عبور از جاده رویایی حیران شروع می‌شود. در ابتدای مسیر جنگل بی‌بی‌یانلو محل اقامت و استراحت موقت است که امکانات رفاهی کاملی برای گردشگران دارد. جنگل‌های مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در فصل‌های مختلف سال زیبایی حیرت‌انگیزی دارند. برای آشنایی بیشتر با دیگر طبیعت‌های حیرت‌انگیز ایران می‌توانید مطلب طبیعتی بکر و حیرت‌انگیز در گشت رودخان گیلان را نیز مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری اردبیل

نمین؛ شهر جاذبه‌ها

شهرستان نمین از شهرهای حیرت‌انگیز اردبیل به حساب می‌آید. این شهر مملو از جاذبه‌های تاریخی و باستانی نظیر دولمن‌ها (مسکن انسان‌های اولیه) است. در ورودی این شهر تابلویی برای هدایت گردشگران به طرف جنگل بی‌نظیر فندقلو قرار دارد؛ جنگلی که میزبان گردشگران زیادی است.

جاذبه های گردشگری اردبیل

دشت مغان

دشت مغان نام جلگه‌ای در شمالی‌ترین قسمت اردبیل است. این جلگه زیستگاه انسان‌های نخستین بوده است و تاریخش به دوران نوح و به قوم عاد و ثمود می‌رسد. اگر کمی تاریخ را ورق بزنیم علاوه بر این‌ها می‌‌توانیم حوادث و وقایع بزرگی را مشاهده کنیم که دشت مغان شاهد آن بوده است. بنابراین چه طبیعت‌‌گرد باشید، چه به آثار باستانی علاقه‌مند باشید، دشت مغان با تعداد زیادی آثار تاریخی و مکان‌های طبیعی می‌‌تواند ساعت‌‌ها شما را سرگرم کند و خاطرات ماندگاری را برایتان رقم بزند.

لیست جاذبه های استان اردبیل

مشگین‌شهر؛ قطب گردشگری استان

مشگین‌شهر از قطب‌های گردشگری اردبیل به حساب می‌آید.
نرسیده به مشگین‌شهر، در روستای پیرازمیان، منطقه باستانی شهریئری واقع شده است که قدمت آن به ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. بیش از ۲۰۰ پیکره‌ سنگی به شکل انسان در محوطه‌ای که باستان‌شناسان آن را رصدخانه یا معبد دانسته‌اند، جمع شده‌اند.
از دیگر جاذبه‌های مشگین‌شهر می‌توان به آبگرم‌های قینرجه، شابیل، وله‌زیر، موئیل و قوتورسویی اشاره کرد.

سرعین

روستای ویلادره، واقع در شهر سرعین با فرآورده‌ها و غذاهای روستایی منحصربه‌فرد خود، همه ساله پذیرای گردشگران است. لازم به ذکر است که بیشتر مراکز اقامتی استان اردبیل در شهر سرعین واقع شده‌اند و از این نظر دغدغه‌ای برای گردشگران وجود ندارد.
۱۲ چشمه آبگرم مدرن در سرعین وجود دارد که به دلیل خواص درمانی و جاذبه‌های طبیعی، همواره گردشگرانی از داخل و خارج کشور را به سمت اردبیل می‌کشانند.

لیست جاذبه های استان اردبیل
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب طبیعتی در خوزستان که شما را حیرت‌زده خواهد کرد! بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

    👌👌👌👌

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…