طبیعتی بکر و حیرت‌انگیز در گشت رودخان گیلان

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، به این منطقه حتما سفر کنید.
گشت رودخان و سیاه مزگی

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان فومن در استان گیلان، منطقه حفاظت‌شده گشت رودخان و سیاه مزگی است. این منطقه با داشتن اقلیمی مرطوب و معتدل، پوشش گیاهی بومی، جنگل‌های کم‌نظیر هیرکانی، مراتع ییلاقی، جلگه، رودهای متعدد خروشان و باغ‌های زیبای چای توانسته است ناحیه‌ای مناسب و مطلوب را برای گردشگران و مسافران فراهم آورد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

جاذبه‌های منطقه حفاظت‌شده گشت رودخان

از ویژگی‌های گردشگری منطقه حفاظت‌شده گشت رودخان می‌توان دره‌های عمیق، رودهای بسیار و آبشارهای خروشان را نام برد که طبیعتی بکر و فوق‌العاده را برای بازدیدکنندگان استان گیلان به‌ وجود آورده‌اند.
از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهم این منطقه مکانی به نام سنگ امام است که پس از طی مسافت حدودا ۴ کیلومتر از جاده خاکی محله گرداولاست به آنجا می‌رسید. علت نام‌گذاری این منطقه این است که در وسط رودخانه، گودی خاصی روی یک تکه سنگ بسیار بزرگ، به چشم می‌خورد که گفته می‌شود تکیه‌گاه سر مطهر امامزاده‌ای در گذشته‌های دور بوده است. در نزدیکی این تکه سنگ کلبه‌های متعددی با حیاط و محوطه وسیع قرار دارند که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های طبیعی استان گیلان می‌توانید مطلب طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان را مطالعه کنید.
منطقه حفاظت شده گشت رودخان

ویژگی‌های طبیعی این منطقه

این بخش از استان گیلان زیستگاه گونه‌های مختلفی از جانوران است. از جمله قرقاول، آبیا، تشی، گورکن، سیاه گوش، روباه، گربه جنگلی، گراز، خرس قهوه‌ای، مرال شوکا، شغال و پلنگ. از ویژگی‌های گردشگری در این منطقه، حضور دره‌های عمیق، رودهای بسیار و آبشارهای خروشان است که طبیعتی بکر و فوق‌العاده را به‌وجود آورده است.
 گشت رودخان گیلان
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به مطلب تنها تالاب حیرت‌انگیز کرمانشاه بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    👌👌👌👌👌

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

    بسیار مطلب جالبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…