کلاهبرداری فقط با دریافت یک برنامه رژیم غذایی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی یک لینک که معرفی نموده‌اند، کلیک کنند.
کلاهبرداری با دریافت رژیم غذایی

امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و اینترنت، مردم استفاده بیشتری از این امکانات دارند. به‌خصوص اینترنت و انجام کارهای روزمره از طریق آن جزو جدانشدنی افراد شده است. به همین علت راه‌های سواستفاده از این فضا نیز در حال گسترش است و ما شاهد کلاهبرداری اینترنتی در خیلی از فعالیت‌های آنلاین هستیم. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری با دریافت رژیم غذایی می‌پردازیم.

منظور از جرم کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

اگر فردی برای بردن متقلبانه مال غیر، از بستر رایانه و اینترنت استفاده نماید، اصطلاحا کلاهبرداری اینترنتی رخ داده است. در این نوع از کلاهبرداری مجرم و قربانی با هم ملاقات نمی‌کنند و قربانی هیچ اطلاعی از هویت کلاهبردار ندارد. معمولا کلاهبردار اینترنتی خود را فردی موجه و قابل‌ اعتماد نشان می‌دهد و وعده‌های وسوسه‌‌انگیزی چون کسب پول فراوان بدون زحمت، موفقیت‌های شغلی و غیره را مطرح می‌کند.

احکام کلاهبرداری اینترنتی

احکام کلاهبرداری اینترنتی شامل مجازات رد مال، حبس و جزای نقدی است که امکان اعمال دو مجازات نیز به‌طور هم‌زمان وجود دارد. قانون‌گذار برای جرم کلاهبرداری اینترنتی، مجازات تعیین کرده است که این مجازات عبارت‌‌‌اند از:

  • رد مال کلاهبرداری شده به صاحب آن
  • حبس از یک سال تا پنج سال و جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یک‌صد میلیون ریال یا هر دو مورد

کلاهبردری اینترنتی

کلاهبرداری با دریافت رژیم غذایی

کلاهبرداری در پوشش برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ برای اشخاص یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های آلوده و جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

در این کلاهبرداری از کاربران خواسته می‌شود برای واریز وجه بر روی لینک معرفی شده کلیک کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد با این اقدام، کاربران به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم با روشی که اصطلاحا فیشینگ نامیده می‌شود، حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در هنگام برخورد با تبلیغات اغواکننده و لینک‌های ناشناس هوشیار باشند. همچنین بدون شناسایی هویت ارسال‌کننده آن‌ها هیچ اطلاعاتی به‌خصوص اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

کلاهبرداری

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی در این زمینه، معامله با این افراد ممنوع را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …