از لاغری تا کنترل فشار‌خون با ماش

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماش، از دسته حبوبات و گیاه بومی هند محسوب می‌شود، که قدمت آن به ۴ هزار سال قبل می‌رسد و دارای خواص فراوان است.
فواید و خواص ماش

ماش گیاهی سبز رنگ است که پس از برداشت گندم یا جو کاشته می‌شود و معمولا در کنار عدس ترکیبی جالب به‌وجود می‌آورد. این گیاه خواصی فراوان را به نام خود ثبت کرده است که مجله دلتا قصد دارد به بررسی فواید و خواص ماش بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

کاهش میزان کلسترول

یکی از مهم‌ترین خواص ماش، کاهش میزان کلسترول بدن است. مطالعات نشان داده‌اند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماش از ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص ماش، کنترل و کاهش میزان التهاب است که می‌تواند از قلب در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

کاهش کلسترول با ماش

کاهش فشارخون

یکی از فواید و خواص ماش کنترل و کاهش فشار‌خون است. تحقیقات درباره این دانه‌ نشان داده‌اند که پپتید‌های موجود در آن می‌توانند باعث کاهش تحرک عروق خونی و درنتیجه کاهش فشارخون شوند.

مبارزه با سرطان و جلوگیری از گسترش آن

ماش دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با سرطان کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که این دانه دارای خاصیت ضد توموری است و از DNA در برابر آسیب‌ها و جهش‌ها محافظت می‌کند.

ضد سرطان

جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو و درمان آن

مطالعات در این زمینه نشان داده‌اند که ماش می‌تواند گلوکز خون، کلسترول تام و سطح‌ تری‌گلیسیرید را کاهش دهد. این امر در افزایش پاسخ به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر است.

فراهم کردن پروتئین‌های بدن

ماش شامل پروتئین‌های گیاهی است. پروتئین‌های گلوبولین و آلبومین حدود ۸۵ درصد از مجموع اسیدآمینه‌های موجود در ماش را تشکیل می‌دهند. ماش برای افرادی که گیاه‌خوار هستند و به دنبال پروتئین‌های گیاهی هستند، بهترین گزینه است.

آش ماش

افزایش سطح ایمنی بدن

مواد مغذی موجود در ماش دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی هستند که به افزایش توان سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کنند.

فراهم کردن مواد مغذی ضروری بدن

ماش شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ است که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. فولات موجود در این دانه نقش مهمی در سنتز DNA، تعادل هورمونی، عملکردهای شناسایی بدن و تولیدمثل دارد. هم‌چنین منیزیم موجود در آن به ترمیم بافت‌های عضلانی و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

فواید و خواص ماش در مبارزه با بیماری ها

مبارزه با چاقی

یکی دیگر از خواص ماش، مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن است. مطالعات نشان داده‌اند که غذا‌های حاوی فیبر بالا به کاهش وزن کمک می‌کنند. از آن‌جایی‌که این دانه دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین است، باعث افزایش حس سیری در فرد و درنتیجه کاهش وزن می‌شود.

ماش پلو، فواید و خواص ماش

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۷ روش خانگی برای درمان قطعی سرفه را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    عجب خواصی داره عالییییه👏

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۷ ب٫ظ

      با سلام، ممنون از لطف شما🌹

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…