سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماسک صورت را خانم‌ها برای سه منظور کلی جوان شدن پوست، شفاف شدن پوست و از بین بردن چروک پوست صورت استفاده می‌کنند که تمام این ویژگی‌ها در ماسک صورت هویج وجود دارد.
ماسک هویج برای پوست

ماسک صورت هویج و مواد طبیعی بسیار مفید برای پوست می‌تواند مشکلات ظاهری پوست صورت شما را برطرف کند. در این مطلب از مجله دلتا ۳ مورد ماسک هویج برای پوست صورت و خواص آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

۳ ماسک هویج برای پوست صورت

ماسک صورت برای جوانسازی پوست

مواد لازم: هویج ۲ الی ۳ عدد متوسط، عسل ۲ قاشق غذاخوری و روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

هویج‌ها را آب‌پز کنید و سپس خوب له کرده و اجازه دهید تا سرد شوند. از تفاله هویج هم می‌توانید استفاده کنید. روغن زیتون و عسل را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و در صورت نیاز چند قطره آب نیز به آن اضافه کنید. در انتها تفاله هویج را به مواد اضافه کرده و به پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید این ماسک هویج جوان‌کننده پوست تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند. اگر پوست شما خشک است یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین به مواد ماسک اضافه کنید. عصاره هویج باعث انعطاف‌پذیری پوست و رشد سلول‌های جوان می‌شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر در ارتباط با جوانسازی پوست می‌توانید مطلب جوانسازی معجزه‌آسای پوست با این خوراکی‌ها را بخوانید.

ماسک هویج برای پوست

ماسک هویج برای پاکسازی و سفید‌کننده پوست

مواد لازم: هویج ۱ عدد، روغن بادام شیرین ۱ قاشق غذاخوری و عصاره گل یاس ۵ قطره

هویج را خوب پاک کرده، بشویید و آن را رنده کنید. سپس آب هویج را از گوشت آن جدا کرده و از صافی عبور دهید. آب هویج را می‌توانید نوش جان کنید. گوشت هویج را با روغن بادام شیرین و عصاره گل یاس خوب مخلوط کنید، ماسک آماده است. آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست کاملا تمیز بمالید. سپس با آب گرم بشویید و با آب ولرم آبکشی کرده و کرم مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک صورت ضدچروک

هویج منبع غنی‌شده از ویتامین A است که خاصیت ضدپیری دارد. انواع ماسک هویج برای پوست اغلب برای پوست‌های پیر و جلوگیری از افتادگی پوست و چین و چروک کاربرد دارد و پیشنهاد می‌شود حتی پوست‌های حساس هم از ماسک‌های حاوی عصاره هویج استفاده کنند، چراکه خاصیت ضدالتهاب دارند. بنابراین گوشت هویج رنده شده را هر روز به روی پوست تمیز خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست را آبکشی نمایید. این کار باعث جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

مواد لازم: زرده تخم‌مرغ ۱ عدد، ماست ۱ قاشق غذاخوری، پودر جوانه گندم ۱ قاشق چای‌خوری و تفاله هویج یا هویج رنده شده ۱ عدد

مواد اولیه ماسک را به‌خوبی ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به‌خوبی صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک هویج برای پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ساده‌ترین راه‌ها برای رفع خشکی لب را بخوانید.

ماسک صورت

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

    خیلی عالی بود ممنونم

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…