جوانسازی معجزه‌آسای پوست با این خوراکی‌ها

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بدانید آنچه که می‌خورید می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت پوست شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی لازم برای محافظت از پوست خود را دریافت می کنید.
جوان سازی پوست صورت

غذاهایی که در این مطلب از مجله دلتا برای جوان سازی پوست صورت در منزل به شما معرفی می‌کنیم گزینه‌هایی عالی برای حفظ شادابی و انعطاف‌پذیری پوست شما به‌طور سالم، قوی و جذاب هستند.

با این ۷ خوراکی معجزه جوان سازی پوست صورت را می‌بینید

سلنیوم

سلنیوم پوست را از سلول‌هایی که رادیکال‌های آزاد را جمع می‌کند، دور می‌کند. رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد نشانه‌های پیری مثل چروک، پوست خشک، بافت‌های آسیب‌دیده و شاید برخی بیماری‌ها می‌شود. همچنین از بیماری سرطان پوست جلوگیری می‌کند. می‌توان این ماده معدنی را از قارچ، میگو، گوشت بره، ماهی‌های تن، گوشت گاو، بوقلمون، صدف، خرچنگ و پاستای غلات کامل بدست آورد.

جوان سازی پوست صورت

آنتی‌اکسیدان‌ها برای جوان سازی پوست صورت

آنتی‌اکسیدان‌ها مانع آسیب‌های ناشی ار رادیکال‌های آزاد می‌شوند. آنتی‌اکسیدان در انواع غذاها به‌خصوص میوه و سبزیجات مثل توت، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی و فلفل یافت می‌شود.

ویتامین A برای ترمیم پوست

هیچ‌کس پوست خشک و پوسته‌پوسته را دوست ندارد پس پرتقال، هویج یا گرمک بخورید. این‌ها سرشار از ویتامین A هستند. این ویتامین در سبزیجات برگ‌دار، تخم مرغ و محصولات لبنی کم‌چرب نیز یافت می‌شود. محصولاتی که دارای ویتامین A هستند چروک‌ها و لکه‌های قهوه‌ای پوست را بهتر می‌کنند و باعث جوان سازی پوست صورت در منزل می‌شوند.

جوان سازی پوست صورت

ویتامین C و قدرت مقابله با آفتاب

آفتاب برای پوست بسیار مضر است. ویتامین C می‌تواند پوست را از این مضرات حفظ کند و باعث جوان سازی پوست صورت شود. همچنین مانع آسیب آفتاب بر کلاژن و الاستین که به پوست شکل می‌دهند، می‌شود. ویتامین C را از مرکبات، کیوی، بروکلی، بروسل، سبزیجات و فلفل دلمه‌ای قرمز به‌دست بیاورید.

ویتامین E و تقویت سلامت پوست

این ویتامین یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌ها است که پوست را در مقابل آفتاب و التهابات محافظت می‌کند. ویتامین E را از روغن‌های گیاهی، آجیل، تخمه‌ها، زیتون، اسفناج، مارچوبه و سبزیجات برگ‌دار به‌دست بیاورید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ساده‌ترین راه‌ها برای رفع خشکی لب را بخوانید.

چربی‌های سالم برای جوان سازی پوست صورت

امگا ۳ و امگا ۶ چربی‌های خوبی هستند که از چربی‌های طبیعی پوست محافظت می‌کنند و خشکی و لکه‌های پوست را از بین می‌برند. همچنین باعث نرم و جوان‌تر شدن پوست می‌شوند. این چربی‌ها در غذاهایی مانند روغن زیتون، دانه کتان، گردو، ماهی سالمون و ساردین یافت می‌شوند.

جوان سازی پوست صورت

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۵ نکته طلایی برای داشتن موهایی زیبا و براق را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…