تخلیه جوش در ۵ مرحله!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد برای از بین بردن سریع جوش‌های صورت از روش ترکاندن استفاده می‌کنند اما این کار موجب ماندن جای جوش می‌شود. جوش‌ها باید با روشی صحیح تخلیه شوند.
تخلیه جوش سرسفید

جوش‌های سرسفید اگرچه تحت پوشش پوست هستند اما تخلیه آن‌ها وسوسه‌انگیز است. اگر جوش آنقدر به سطح پوست نزدیک است که برای تخلیه آن فشار زیادی لازم نیست می‌توانید آن را تخلیه کنید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با نحوه تخلیه جوش سرسفید آشنا خواهیم کرد.

نکاتی که در ارتباط با تخلیه جوش سرسفید باید بدانید

پاکسازی پوست

اگرچه بسیاری از ما از خطرات تخلیه جوش آگاهیم اما هنوز هم وسوسه می‌شویم تا آن را بترکانیم. اگر جوش‌های سرسیاه یا سرسفید دارید می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن‌ها را در خانه بترکانید.

برای جلوگیری از گسترش باکتری‌ها ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. یکی از اشتباهاتی که مردم زمان تخلیه جوش سرسفید مرتکب می‌شوند استفاده از انگشتان یا ابزارهای نوک‌تیز است. همچنین اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید می‌توانید مطلب پوستی مثل آینه با این گیاه طبیعی را بخوانید.

متخصصان توصیه می‌کنند ابتدا محل جوش را با الکل تمیز کنید. یک تکه پنبه آغشته به پراکسیدهیدروژن می‌تواند به‌خوبی منطقه موردنظر را خشک کند و هرگونه آلودگی و چربی اضافی را از بین ببرد.

تخلیه جوش سرسفید

شروع تخلیه

کلید تخلیه بدون درد، گرم کردن ناحیه اطراف جوش سرسفید است. حدودا ۱۵ دقیقه از کمپرس گرم روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید. کمپرس گرم، چرک سفیدی را که زیر پوست وجود دارد نرم می‌کند و سبب تخلیه طبیعی آن می‌شود. می‌توانید با خیساندن یک دستمال در آب گرم و فشردن رطوبت اضافی آن، یک کمپرس گرم درست کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای نوک‌تیز مثل سوزن یا موچین برای تخلیه کمک بگیرید اما باید از قبل آن‌ها را با الکل ضدعفونی کنید. دقت کنید که جوش نزدیک سطح پوست باشد در غیراین‌صورت استفاده از این ابزارها کمکی به تخلیه نکرده و ممکن است سبب عفونت شود. حتی برای نرم شدن جوش می‌توانید پوست خود را بخار دهید و از تمیز بودن آن اطمینان یابید.

روش‌های زیادی برای ترکاندن جوش وجود دارد، در عین‌حال بسیار تاکید شده که از تماس مستقیم دستان با جوش اجتناب شود. بهتر است از یک پارچه کتان تمیز برای فشار آوردن به دو طرف جوش استفاده کنید. می‌توانید انگشتان اشاره خود را در پارچه‌ای تمیز بپوشانید و سپس جوش را از پایین و به سمت داخل فشار دهید. خواهید دید همه چرک‌های سفید از آن خارج شده و مایع شفاف و بی‌رنگ بیرون می‌ریزد.

بعد از تخلیه جوش سرسفید، صورت خود را با صابون ضدباکتریایی یا یک تونر ملایم بشویید و روتین مراقبت پوستی خود را ادامه دهید. می‌توانید از کرم‌های استروئیدی نظیر هیدروکورتیزون برای جوش‌های ملتهب استفاده کنید یا یک تکه یخ را درون پارچه بپیچید و روی محل قرار دهید تا قرمزی کاهش یابد.

تخلیه جوش سرسفید

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۳ راهکار ساده برای روشن کردن رنگ پوست را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…