غذایی پرطرفدار که باعث ریزش موهای شما می‌شود

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر با ریزش مو مواجه هستید و این شرایط با دلایلی اجتناب‌ناپذیر مانند ژنتیک مرتبط نیست، می‌توانید افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر به رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید.
غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند

ریزش مو بخشی طبیعی از روند پیری انسان است، اما می‌تواند برای برخی بسیار آزاردهنده باشد. زمانی که ریزش مو به واسطه مواردی از جمله ژنتیک، استرس و مصرف برخی داروهای ضروری شکل بگیرد که تغییر آن‌ها دشوار یا غیرممکن باشد، رسیدگی به آن می‌تواند سخت باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند بیشتر آشنا شوید.

تاثیر مواد غذایی بر ریزش مو

خوشبختانه، مصرف مواد غذایی و مکمل‌هایی خاص و همچنین انجام ورزش ممکن است به محافظت از تارهای موی شما در برابر ریزش کمک کنند. همچنین، در زمان مواجهه با ریزش مو باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز کرد. به گفته متخصصان تغذیه یکی از مواد غذایی کلیدی که می‌تواند موجب ریزش مو شود و در صورت تجربه این شرایط باید از آن پرهیز کرد، ممکن است موجب شگفتی بسیاری از ما شود.

غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند

مواد غذایی که باعث ریزش مو می‌شوند

ماهی تن، شمشیرماهی، کوسه و شاه ماهی خال‌مخالی از جمله بدترین مواد غذایی برای ریزش مو هستند.

نخست، باید به این نکته توجه داشت که ماهی سرشار از مواد مغذی مختلف است و فواید سلامتی مختلفی را ارائه می‌کند. به عنوان نمونه، ماهی‌های چرب مانند سالمون با کاهش خطر بیماری قلبی‌عروقی، بهبود عملکرد شناختی و حتی کمک به کاهش علائم افسردگی پیوند خورده‌اند.

در شرایطی که ماهی می‌تواند برای سلامتی انسان معجزه کند، آگاهی از خطرات بالقوه مصرف بیش از حد انواع خاصی از ماهی، با توجه به سطوح بالای جیوه در آن‌ها، اهمیت دارد.

به گفته متخصصان تغذیه سطوح بالای جیوه با ریزش مو پیوند خورده است. ماهی‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد نسبت به دیگر گزینه‌های غذاهایی دریایی دارای سطوح بالاتری از جیوه هستند. برای اینکه بدانید کدام ترکیب غذایی برای شما مضر است به مطلب هشدار؛ این ترکیب غذایی محبوب را نخورید سر بزنید.

اگر با ریزش مو مواجه هستید و این شرایط با دلایلی اجتناب‌ناپذیر مانند ژنتیک مرتبط نیست، می‌توانید افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر به رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید. شما می‌توانید با مصرف یک مولتی ویتامین شروع کنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مکمل‌های ویتامین D نیز ممکن است به بهبود شرایط ریزش مو کمک کنند.

غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب نوشیدن آب چه زمانی باعث مرگ می‌شود؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…