رولت هندوانه ای به دو روش، با فر و درون تابه

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رولت هندوانه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که معمولا برای مناسبت‌های خاص تهیه می‌شود. معمولا دسرها و شیرینی‌هایی که شبیه هندوانه هستند برای شب یلدا مناسب هستند.
رولت هندوانه ای

رولت هندوانه ای یکی از رولت‌‌های مخصوص شب یلدا است که‌‌ می‌توانید به سادگی در منزل این رولت زیبا و جذاب را تهیه کنید و در بلندترین شب سال در کنار خانواده دور هم باشید. اما رولت هندوانه ای هم داخل فر و هم بدون فر تهیه‌‌ می‌شود. برای روش بدون فر باید از ‌‌ماهی‌تابه دو طرفه استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای رولت هندوانه ای

  • تخم‌مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
  • آبجوش ۳ قاشق سوپخوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت هندوانه ای

رولت یلدایی

مرحله اول

ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید و سفیده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری از شکر گفته شده بزنید تا کم‌کم کف کند. سپس به هم زدن ادامه دهید تا خامه‌ای شکل شود و زمانی که ظرف را برعکس کنید نریزد. سفیده را داخل یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله دوم

حالا زرده‌‌ها را به همراه وانیل و مابقی شکر مانده هم بزنید تا زرده‌‌ها از لختگی خارج و کشدار شوند. سپس در همین حین آبجوش را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا زرده بسته نشود و مواد از حالت روان بودن خارج شود.

مرحله سوم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس به مواد زرده اضافه کنید و هم بزنید. از هم‌زن دستی یا برقی‌‌ می‌توانید کمک بگیرید در انتها سفیده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. سپس یک کاسه کوچک از مواد بردارید و بقیه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی رنگ قرمز و به دیگری رنگ سبز بزنید.

اگر دسرهای یلدایی بیشتری دوست دارید به دسر انار با ژله و بیسکویت پتی‌بور مراجعه کنید.

مرحله چهارم

حالا کف یک سینی ۳۰*۴۰ را چرب و کاغذ روغنی بیندازید به طوری که کاغذ کمی لبه داشته باشد تا هنگام خارج کردن رولت، مانند دسته به شما کمک کند. حالا هر دو رنگ را یک طرف سینی بریزید و پیاله کوچکی را که ابتدا برداشتید با رنگ سبز خوراکی پررنگ‌تر بزنید تا روی قسمت‌‌های سبز رولت طرح ایجاد نمایید. سپس رولت را بریزید و با پالت صاف کنید و روی آن طرح بزنید.

رولت

مرحله آخر رولت هندوانه ای

اگر فر شما فن ندارد باید ۸ دقیقه در دمای ۲۳۰ درجه با حرارت از کف قرار دهید. سپس در انتها ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا بپزد و یا داخل یک ‌‌ماهی‌تابه کاغذ روغنی انداخته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا پخته شود. بعد از پخت با کمک کاغذ روغنی رولت را خارج و روی یک پارچه تمیز قرار دهید و به آرامی کاغذ را جدا و با پارچه رول کنید و ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. مجدد رولت را باز کرده و خامه قنادی بزنید و چند ساعت در یخچال بگذارید و موقع سرو شکلات چیپسی روی آن قرار دهید.

 طرز تهیه رولت هندوانه

پیشنهاد مطالعهتارت شکلات و انار، دسر ساده یلدایی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  4. mr.university

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…