تارت شکلات و انار ، دسر ساده یلدایی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تارت انار یکی از تارت‌های بسیار خوشمزه و پاییزی است که می‌توانید برای شب یلدا آن را تهیه کنید. این تارت خوشمزه با دسر شکلاتی و دانه‌های انار تهیه می‌شود و بسیار هم ساده و در دسترس است.
تارت شکلات و انار

انار قطعا یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل سرد است. این میوه پرخاصیت با آن ظاهر فوق‌العاده زیبا، آن‌قدر طعم خوبی دارد که دردسر برش دادن و دانه کردن آن را به جان بخریم و از آن لذت ببریم. با انار انواع و اقسام خوراکی تهیه می‌شود؛ از غذای اصلی مانند کوفته انار گرفته تا دسر و کیک و کوکی انار و نوشیدنی. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم طرز تهیه تارت شکلات و انار را آموزش دهیم. با توجه به اینکه شب یلدا نزدیک است، این تارت می‌تواند شیرینی خوشمزه‌ای برای بلند‌ترین شب سال شما باشد.

مواد لازم برای تارت شکلات و انار

  • بیسکویت پتی‌بور: ۱۳۰ گرم
  • دسر شکلاتی آماده: ۲ بسته
  • انار: به میزان دلخواه
  • کره ذوب‌شده: ۱۰۰ گرم
  • قالب تارت

طرز تهیه تارت شکلات و انار

 تارت انار

مرحله اول

برای تهیه این تارت جذاب، ابتدا بیسکویت پتی‌بور را داخل خردکن می‌ریزیم و کاملا پودر می‌کنیم. سپس کره ذوب‌شده را به بیسکویت‌ها اضافه و به‌خوبی مخلوط می‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه بیسکویت و کره کاملا باهم مخلوط شد، به اندازه ۳ قاشق غذاخوری از مخلوط آماده‌شده را درون قالب تارت می‌ریزیم و فرم می‌دهیم. سپس با یک گوشتکوب روی بیسکویت‌ها را پرس می‌کنیم تا کاملا منسجم شود.

مرحله سوم تارت شکلات و انار

قالب تارت را برای نیم ساعت تا یک ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا سفت شود. بعد از یک ساعت، قالب تارت را از یخچال خارج می‌کنیم و به آرامی بیسکویت‌ها را در می‌آوریم.

حال از دسر شکلاتی دنت روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم و به صورت یک‌دست پخش می‌کنیم. سپس برای زیباتر شدن دسر، مقداری انار روی تارت می‌ریزیم و به دلخواه با سس کارامل تزیین می‌کنیم.

تارت یلدایی

پیشنهاد مطالعهچیز کیک ژله اناری ، دسر خوشمزه یلدایی را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…