راز داشتن موهایی براق و درخشان

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش‌های زیادی برای افزایش درخشش موها وجود دارد. می‌توانید از انواع ماسک مو‎هایی که باعث براق شدن مو می‌شوند استفاده کنید یا موهای خود را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به‌نظر برسند.
Untitled 1 180 راز داشتن موهایی براق و درخشان

برای داشتن موهای براق و درخشان، لازم است تا روش‌های معمول و روزانه مراقبت از مو که باعث سلامت و استحکام موها می‌شوند را دنبال کنید. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا ۴ روش موثر برای درخشندگی هرچه بیشتر موها را معرفی کنیم.

۴ روش موثر برای داشتن موهای براق و درخشان

استفاده از ماسک‌های مو

برای داشتن موهای براق و درخشان از تخم مرغ استفاده کنید. ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما تخم مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. استفاده از زرده‌ تخم مرغ با افزایش رطوبت‌رسانی به موها، از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

از سرکه سیب به‌عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید. سرکه سیب برای مو یک نرم‌کننده و براق کننده کاملا طبیعی و سریع به حساب می‌آید. این ماده سطح PH موهای شما را متعادل می‌کند و همچنین باعث شفافیت، نرمی و پاکسازی تارهای مو می‌شود.

عسل جذب کننده رطوبت بوده و دارای خاصیت شفاف‌کنندگی است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که عسل برای درخشان کردن موهای مات و کدر مناسب باشد. عسل خام مغذی‌ترین و بهترین گزینه برای مو است.

موهای قوی و براق

حالت دادن به موها و موهای براق و درخشان

هنگامی که مو مرطوب و نم‌دار است، از ماسک‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. مو، ممکن است پس از خشک شدن کمی کدر به نظر برسد. استفاده از ماسک‌ مو بعد از استحمام، می‌تواند از خشک شدن موها جلوگیری کند و به شما در داشتن موهای براق و درخشان کمک می‌کند.

اجازه دهید موها به‌طور طبیعی و در مجاورت با هوا خشک شوند. مطمئنا انجام سشوار و براشینگ برزیلی، در ابتدا موهای شما را براق نشان می‌دهد. اما این کار پس از مدتی، به مو آسیب رسانده و آن را کدر، زبر و خشن می‌کند.

از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید. هنگامی که موها به طور طبیعی در برابر هوا خشک می‌شود، از روغن نرم‌کننده روی ساقه‌های مو استفاده کنید. استفاده از یک روغن موی مناسب، باعث افزایش درخشش و محافظت از مو در برابر آسیب می‌شود.

موهای قوی و براق

موهای خود را سالم نگه دارید

شستن بیش از حد مو، چربی و روغن طبیعی مو را از بین می‌برد. به‌ عبارتی، شستشوی بیش از حد باعث می‌شود تا موها به آسانی آسیب‌پذیر و شکننده شوند. برای داشتن موهای براق و درخشان، بیش از یک یا دو بار در هفته از شامپو استفاده نکنید.

شستن و حالت دادن موها با محصولات شیمیایی، می‌تواند به مو آسیب برساند. بسیاری از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت دهنده مو، حاوی موادی هستند که ممکن است برای مو مشکل ایجاد کنند. همیشه به دنبال محصولاتی باشید که کاملاً طبیعی بوده و حاوی سولفات‌ها، سیلیکون‌ها و الکل‌ها نیستند.

موهای قوی و براق

درخشان کردن انواع مختلف مو

موهای فر، نامنظم، زبر، خشن و یا گره خورده که از هیچ‌گونه محصول مراقبتی برای آن‌ها استفاده نشده است، به جای انعکاس نور باعث شکست نور می‌شوند. برای داشتن موهای براق و درخشان، بایستی از ماسک مو داخل و خارج از حمام و همچنین از سرم مو بعد از حمام استفاده شود. این روش‌ها باعث افزایش رطوبت، نرم شدن کوتیکول و انعکاس نور در مو می‌شوند.

موهای رنگ شده، به مرور خشک و وز می‌شوند. علاوه بر براق شدن موها، به فکر ترمیم هم باشید. ترمیم کردن مو به حفظ رنگ مو نیز کمک می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اشتباهات رایج مدل مو که سن را بالا می‌برد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…